Vedil Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Noen som har gode og enkle tips for og slippe å skrape is om morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Det finnes sprayer som tar bort isen for deg, tror den koster ca 60 kr på Statoil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 Legg et teppe/laken over frontruten, og klem det fast i dørene. Eller kjøp trekk på f.eks jula/biltema/clas Anonymkode: 50d06...3c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 50 minutter siden, Vedil skrev: Noen som har gode og enkle tips for og slippe å skrape is om morgenen? Ta bussen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedil Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 22. januar 2016 24 minutter siden, prt90 skrev: Ta bussen Skulle gjort det Men er så dårlig kollektivt tilbud her. Samt at jeg bor i Vestby og skal til Hurum siden. Så måtte tatt turen via Oslo... Billigere å kjøre selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 22. januar 2016 #6 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Legg et teppe/laken over frontruten, og klem det fast i dørene. Eller kjøp trekk på f.eks jula/biltema/clas Anonymkode: 50d06...3c8 Støtter det siste her. Det du ser etter kalles gjerne en topphatt. Den finnes i ulike størrelser, avhengig av hvor stor bil du har. Koster ikke mange kronene Her er et eksempel: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Presenning/Topphatt-polyester-2000029998/ Endret 22. januar 2016 av Margit Spat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 Den 22. januar 2016 at 11.51, Vedil skrev: Noen som har gode og enkle tips for og slippe å skrape is om morgenen? IKKE SETT NOE FAST I DØRA!!!!! Det er en super mulighet for at fukt trenger inn i kupeen om det skulle regne, og man har gjort dette. Har selv brukt istiner som sprayes på, det fungere bra, men det legger igjen ei hinne på ruta som ikke er så lett å få vekk om spylervæske er frosset. Skal du legge noe over frontruta, få tak i noe som kun dekker den, som du legge viskere på for holde det på plass 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Del Skrevet 25. januar 2016 +1 om ikke å klemme noe inn dørpakningene. Parkér blen under tak - funker. Anonymkode: b3989...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Del Skrevet 28. januar 2016 Jula hadde et vindustrekk som man festet i speilene med strikk. Men jeg kan ikke finne den på nettsidene. Men å klemme den under vindusviskerne som tdm900 foreslår , funker også bra. Anonymkode: 82063...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Del Skrevet 28. januar 2016 Oppvarmet garasje er supert! Avispapir av typen store aviser er bra, med eller uten topphatt utenpå. Anonymkode: 00f6e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 29. januar 2016 #11 Del Skrevet 29. januar 2016 Man sparer mye tid hvis man parkerer tett inntil en vegg... Men man kan også helle lunkent vann med en kanne (en slik man vanner planter med) på vinduene - da slipper man både is og dogg på vinduet i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #12 Del Skrevet 29. januar 2016 17 minutter siden, Aule skrev: Man sparer mye tid hvis man parkerer tett inntil en vegg... Men man kan også helle lunkent vann med en kanne (en slik man vanner planter med) på vinduene - da slipper man både is og dogg på vinduet i etterkant. Risikosport. Bruker man for varmt vann på en iskald vintermorgen risikerer man at ruta sprekker. Anonymkode: 82063...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 29. januar 2016 #13 Del Skrevet 29. januar 2016 Det er derfor jeg skrev lunkent vann...Har selv sett at faren min gjorde dette på sine biler i ca 15 vintre på rad uten problemer. Har dieselvarmer på bruksbilen min, så blir minimalt med is-skraping for min del heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedil Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 1. februar 2016 Takk for tilbakemeldinger :D Skal se hva jeg får gjort med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 2. februar 2016 #15 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg har kun gode erfaringer med "De-icer"-spray,og kjøper den mye heller på Biltema hvor den koster halvparten av bensinstasjoner. Trikset er å spraye i akkurat rett avstand til ruta, og la det virke litt før du evt sprayer en gang til. Det er viktig å ha et velfungerende varmeapparat som du varmer opp ruta med etterpå, siden væsken du sprayer på kan fryse når alkoholen har fordampet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 3. februar 2016 #16 Del Skrevet 3. februar 2016 1 time siden, Fjompen skrev: Jeg har kun gode erfaringer med "De-icer"-spray,og kjøper den mye heller på Biltema hvor den koster halvparten av bensinstasjoner. Trikset er å spraye i akkurat rett avstand til ruta, og la det virke litt før du evt sprayer en gang til. Det er viktig å ha et velfungerende varmeapparat som du varmer opp ruta med etterpå, siden væsken du sprayer på kan fryse når alkoholen har fordampet Eller.. mikse selv. Det han karen snakker om i videoen mener jeg man kan finne i "Blårens" hos en malerbutikk/byggevarebutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #17 Del Skrevet 3. februar 2016 Den 1.2.2016 at 8.07, Vedil skrev: Takk for tilbakemeldinger :D Skal se hva jeg får gjort med dette Ullpledd liggende over frontruta er også et godt tips for å unngå is (Ikke under kjøring! Kun mens bilen står Hehe) Anonymkode: d39ce...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå