Gå til innhold

Ta henne med eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

Eg ville heller vært med besta mi(som eg antar svigermora di er.) Eg elska å være med ho, og det vil nok jenta di óg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke heisatur ;) ei er gravid og jeg ammer jo. De som inviterte sa vi kunne ta med barn. Er kun en rolig helg med gode venner. 

Ellers takk for et relativt unyttig svar. 

Anonymkode: 671c2...a58

Herlig;) Klassisk KG, denne her. 

Ta imot avlastninga, og ta ein tur med berre baby. Det er også mykje behageligare for dei andre vaksne på tur, sidan aktivitetsnivået på yngste sannsynligvis er mykje lavare enn den eldste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta får det helt sikkert tipp topp hos besteforeldrene sine! Barn har veldig godt av å overnatte hos andre (selvfølgelig kjente personer) av og til, hun kan kose seg masse, dere koser dere masse, og dere får litt avlastning. Jeg ser ingenting galt med det! 

Anonymkode: da65c...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fjaselina skrev:

Herlig;) Klassisk KG, denne her. 

Ta imot avlastninga, og ta ein tur med berre baby. Det er også mykje behageligare for dei andre vaksne på tur, sidan aktivitetsnivået på yngste sannsynligvis er mykje lavare enn den eldste!

Ja, hehe. Hadde forventet flere krasse svar men har jo bare vært positive tilbakemeldinger :) og godt poeng. Ho på halvannet år krever en del,  så blir jo en roligere tur for oss nå! 

Har ordnet med svigermor at ho er hos de neste helg, og de gleder seg masse til og ha ho hele helga :) og vi får en "frihelg". Skal bli litt godt det og :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Trenger litt input fra dere! Meg og min samboer har to barn på tre og 18 mnd.

Ser mange i tråden misforstår alderen på barna dine. Den ene er 3 måneder og den andre 18 måneder ikke sant? De fleste har svart ut fra at de tror eldste er 3 år og yngste 18 mndr!

Jeg personlig ville ikke reist fra et barn på 18 måneder ei hel helg, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint hvis dere gjør det. Bestemor har vel tilbudt seg å passe fordi hun er trygg på at det går greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta får det helt sikkert tipp topp hos besteforeldrene sine! Barn har veldig godt av å overnatte hos andre (selvfølgelig kjente personer) av og til, hun kan kose seg masse, dere koser dere masse, og dere får litt avlastning. Jeg ser ingenting galt med det! 

Anonymkode: da65c...aa5

Absolutt :) selv om svigers bor rett over hekken har vi ho hjemme så og si alltid,så er jo koselig mee overnatting og 100% oppmerksomhet.  Ikke lett det hjemme alltid med ei lita søster som krever sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde absolutt takket ja til det. Hadde jeg hatt noen i familien som hadde tilbudt meg det, så hadde jeg tatt i mot tilbudet :) dra med god samvittighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Når du vet hun får en super helg hos besteforeldrene, så er det vel ikke et spm?!?

ka hun kose seg med bestemor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Magnifiq skrev:

Når du vet hun får en super helg hos besteforeldrene, så er det vel ikke et spm?!?

ka hun kose seg med bestemor 😊

Hehe, nei det er vel kanskje ikke det. Er bare samvittigheten min det står på. At vi gjør det som er lettest for oss istedenfor og tenke på jenta vår. Men blir litt motsigende for vet hun har det supert hos svigermor :) så det blir til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, palamina skrev:

Ser mange i tråden misforstår alderen på barna dine. Den ene er 3 måneder og den andre 18 måneder ikke sant? De fleste har svart ut fra at de tror eldste er 3 år og yngste 18 mndr!

Jeg personlig ville ikke reist fra et barn på 18 måneder ei hel helg, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint hvis dere gjør det. Bestemor har vel tilbudt seg å passe fordi hun er trygg på at det går greit.

Ja ser jeg har formulert meg litt forvirrende.  Hun har sove der før og ser de flere ganger i uka, så er helt sikker på at det kommer til og gå strålende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de andre venneparene ha med barn? Hvis ja, så synes jeg dere skal ta med alle egne barn. Hvis ikke, send eldste til bestemor. Hun tar ikke skade av det dersom de har et godt forhold, og dere får litt avlastning. winwin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Version 2.0 skrev:

Skal de andre venneparene ha med barn? Hvis ja, så synes jeg dere skal ta med alle egne barn. Hvis ikke, send eldste til bestemor. Hun tar ikke skade av det dersom de har et godt forhold, og dere får litt avlastning. winwin! 

Nei det paret som har barn på 6 og 9 har ordnet barnevakt.  Så hadde bare blitt oss. Nå blir det til at vi tar med yngste på tre mnd. Det blir vi jo uansett nødt til da jeg fullammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det paret som har barn på 6 og 9 har ordnet barnevakt.  Så hadde bare blitt oss. Nå blir det til at vi tar med yngste på tre mnd. Det blir vi jo uansett nødt til da jeg fullammer :)

Da synes jeg det er riktig å ha eldste hos bestemora. Hun ville kanskje ikke syntes det var så gøy på hyttetur mens dere skal være sosial med vennene deres. Vennene deres synes kanskje heller ikke det hadde vært veldig kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

La 3-åringen få en koslig helg med svigermor og kos dere på hyttetur :) høres ut som det trengs. Hvis de har et godt forhold så bli hun vel bare glad for å få en hel helg med betstemor!

Anonymkode: 46ede...4ed

Ingen av dem er 3 år. Eldste ungen er ett og et halvt år bare.

Anonymkode: a126e...cd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gøye minner fra jeg var på besøk hos besteforeldrene mine. Det blir nok veldig kjekt for datteren din! Kos dere, legg bort den dårlige samvittigheten, og gjør det som dere har lyst til. Begge valgene er gode valg!

Anonymkode: 55dfb...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, January 22, 2016 at 14.40, Klaveret skrev:

Dersom det er flere barn på 3-åringens alder med på turen, så ville jeg tatt henne med. Om ikke ville jeg latt henne ha en bestemorhelg.

Eldste er fremdeles halvannet år. 

Anonymkode: fd0a6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som barn er ikke invitert uansett.  Å ta med et barn på 18mnd til et "vennepar hyttetur" ødelegger sikkert for de barnløse lol.   Du, gå og kos dere (så mye du kan med en som er 3 måneder) og IKKE tenk på det!  Vi gledet oss hver eneste gang våres barn fikk overnatte hos besteforeldrene sine.  Herregud så fantastisk det var å ha avlastning av og til!  Er vi dårlig mennesker eller foreldre fordi vi like å ha tid sammen alene eller med venner av og til uten barna våres? NOOOOOOOOO!!  

Så - kos dere - datteren koser seg sikkert med bestemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du skriver at hun eldste ikke liker å være ute spesielt mye, og da vil jeg si at (i og med
dere regner med å være mye ute på grunn av den minste - så gjør det situasjonen enkel 
med resten av informasjonen du har gitt) Nå er det jo lenge siden jeg var så ung, men 
ihvertfall senere alder (jeg liker meg ikke spesielt mye ute på vinteren sjø) heler blitt 
hjemme/hos bestemor enn å bli med på familietur. Det hadde rett å slett ingenting for seg. 

Vil tro det er koseligst å da være hos bestemor når han/hun ikke vil ut i kulda, og får det 
bedre der i forhold til personens preferanser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...