Gå til innhold

Ta henne med eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt input fra dere! Meg og min samboer har to barn på tre og 18 mnd. Vi er mildt sagt slitne,som jo er naturlig, og ikke det tråden handler om sånn egentlig.  Vi er invitert på hyttetur med flere vennepar neste helg,og dette har vi fryktelig lyst til for og få litt miljøforandring.

Svigermor har tilbudt og ha ho eldste den helga slik at vi kan dra alene.  Ho mener siden det er så kaldt så kan man ikke ta ho ut så mye,og ikke liker ho det veldig godt heller.  Men jeg tenker jo at vi ikke kommer til og være mye ute uansett pga ho minste på tre mnd. Innerst inne frister det og ikke ta eldste med, rett og slett for og få litt avlastning.  Hun krever mye og kan være endel sutrete. Hun og svigermor har et kjempegodt forhold.  Men samvittigheten min kicker inn med en gang. Skal vi liksom dra på familietur men la ho være hjemme på relativt tynt grunnlag?  Hun er jo datteren vår.  Samtidig kan det være godt for ho og få kvalitetstid med bestemor og bestefar.  

Vi er relativt slitne som skrevet over, så frister jo litt. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 671c2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta henne med! Hun har sikkert også godt av miljøforandring og en hyggelig hyttetur😊 så kan bestemor passe henne en annen helg! 

Anonymkode: bee65...8fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La 3-åringen få en koslig helg med svigermor og kos dere på hyttetur :) høres ut som det trengs. Hvis de har et godt forhold så bli hun vel bare glad for å få en hel helg med betstemor!

Anonymkode: 46ede...4ed

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten var ofte jeg og storesøster hos mormor og morfar, mens mamma, pappa og lillesøster dro på ting. "Hun må være med fordi hun enda er baby", sa mamma. Vi syns det var helt greit, og hadde mormor og morfar for oss selv :)

Anonymkode: 4103d...9c9

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt imot tilbudet fra svigermor :) Alle barn trenger å spille førstefiolin innimellom, og det vil hun jo få ved å ha bestemor og bestefar helt alene. Ingenting å ha dårlig samvittighet for!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Vår eldste datter er ofte sammen med besteforeldre.De har et helt spesielt forhold. Kanskje er det godt for den eldste å få være enebarn litt til bestemor, og slippe å kjempe om oppmerksomhet fra slitne foreldre? Dra med god samvittighet og la henne få ei fin helg med besteforeldrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! De er tre mnd og 18 mnd. Så eldste er halvannet. Hun elsker og være hos bestemor,så vet hun hadde fått en super helg! Får tenke litt til på det,  er jo ei uke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La eldste få litt kvalitetstid med bestemor, så får dere prøve å "ta dere igjen litt":) sikkertgidt det når dere har to så små! Dere får da alltids masse tid med de begge fremover:) (eldste er såpass liten ar hun vil ikke huske noe av dette uansett. Så vil ikke føle seg sviktet på noen måte:))

Anonymkode: 20027...9c7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! De er tre mnd og 18 mnd. Så eldste er halvannet. Hun elsker og være hos bestemor,så vet hun hadde fått en super helg! Får tenke litt til på det,  er jo ei uke til :) 

Barn på 18 mnd kan ofte reagere med sutring, dårlig søvn OL av å komme nye steder med mange nye folk.jeg tror hun har det bedre hos besteforeldre- med full oppmerksomhet og i kjente omgivelser! 

Det er min anbefaling! 

Anonymkode: 276b2...7dd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi liksom dra på familietur men la ho være hjemme på relativt tynt grunnlag?  Hun er jo datteren vår.  Samtidig kan det være godt for ho og få kvalitetstid med bestemor og bestefar.  

Det er jo ikke familietur, men vennetur dere er bedt på. Dessuten er den eldste kun 18 måneder, så hun vil uansett ikke forstå konseptet eller «argumentere» for grunnlaget dere lar henne være hos besteforeldrene på. Hun vil heller ikke kunne huske noe av det. Jeg ville latt henne være hos besteforeldrene, slik at dere får litt avlastning den helgen. Det har dere godt av, alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en tur hvor alle de andre har med barn og hvor det er mange barn på alder med din datter? I såfall forstår jeg dilemmaet ditt. Hvor det er en tur med andre vennepar, men uten så mange barn, ville jeg tenkt at det var helt kurant å la svigermor passe! Jeg er ganske restriktiv med å ha barnevakt selv, og ville nok lurt på det samme som deg, men tror dere alle kan få ei fin helg ved å dele dere opp. Hadde nylig en lignende problemstilling her hjemme hvor vi endte opp med å dele oss litt (pappa på tur med to av barna, jeg hjemme med baby). Jeg hadde dårlig samvittighet for å ikke bli med resten, men alle hadde ei super helg og var rimelig uthvilte i etterkant (noe som ikke er dagligdags her for tida). 

Anonymkode: 41291...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Dersom det er flere barn på 3-åringens alder med på turen, så ville jeg tatt henne med. Om ikke ville jeg latt henne ha en bestemorhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ikke barn på hennes alder. Tror ikke det blir barn utenom våre faktisk.  Det eene paret har to barn på 6 og 9, og de skal ikke bli med! 

Tusen takk for fine innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke barn på hennes alder. Tror ikke det blir barn utenom våre faktisk.  Det eene paret har to barn på 6 og 9, og de skal ikke bli med! 

Da hadde jeg takket ja til svigermor, siden de andre ikke skal ha med barn.... 

Anonymkode: 418a9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La eldste få litt kvalitetstid med bestemor, så får dere prøve å "ta dere igjen litt":) sikkertgidt det når dere har to så små! Dere får da alltids masse tid med de begge fremover:) (eldste er såpass liten ar hun vil ikke huske noe av dette uansett. Så vil ikke føle seg sviktet på noen måte:))

Anonymkode: 20027...9c7

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde garantert tatt i mot tilbudet og latt den eldste være igjen hos svigermor! Har barn med 15 mnd i mellom, og vet litt om behovet for avlastning... :rolleyes:

Anonymkode: 5b046...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du tar med barn på noe som er en heisatur??  Har du informert de andre om at dere kommer med barn?

Anonymkode: 37ffd...846

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tar med barn på noe som er en heisatur??  Har du informert de andre om at dere kommer med barn?

Anonymkode: 37ffd...846

Er ikke heisatur ;) ei er gravid og jeg ammer jo. De som inviterte sa vi kunne ta med barn. Er kun en rolig helg med gode venner. 

Ellers takk for et relativt unyttig svar. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...