AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvor går grensen for hvor mye alkohol man har drukket og samvær med baby synes dere? Mannen min var på middag i går og kom hjem i ett-tiden, hadde da drukket tre enheter med alkohol (to øl og et glass vin). Vi har en baby på 4 uker som hadde magevondt og skrek mer eller mindre sammenhengende siden 6 om morgenen, jeg så frem til litt avlastning på nstten der, men synes ikke han skal ta seg av barn når han har drukket. Vi samsover også, så har nå lagt meg mellom far og baby. Overdriver jeg når jeg blir irritert over dette? Han virket ikke beruset, det er ikke store mengder, men etter en lang dag på jobb og babyperioden generelt, så tåler man jo ikke så mye.... Anonymkode: 29e20...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juanita Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Ja, du overdriver Du klarer jo helt fint babyen alene en natt, la ham få litt fri. Det blir din tur senere nå babyen blir litt større. Dessuten er tre enheter over mange timer med middag så lite at han ikke merker effekten engang om han har en noenlunde normal toleransegrense. Det er nok hormonkaos etter fødsel som ikke helt har gitt seg, kanskje, i så fall helt forståelig Men nå I dag kan du jo le litt av deg selv og si unnskyld om du ble litt sur. Vær romslig og gi hverandre litt godvilje - da har dere sjansen til å få et livslangt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 Man får da mere svekket vurderingsevne av en våkenatt enn av tre enheter alkohol. La han ta sin turn, det å ha vært på fest er ingen grunn til å slippe unna noe som helst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 Tre enheter? En voksen mann blir vel ikke beruset av det. Hadde vært noe annet om han hadde vært på fest og kom hjem full. Anonymkode: bd731...aee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Del Skrevet 22. januar 2016 Syntes du overdriver ganske bra her ja. Var ikke denne drikkingen planlagt? Anonymkode: 5c9f2...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 22. januar 2016 #6 Del Skrevet 22. januar 2016 Tror du trenger et glass vin eller to selv , T.S.. Chill.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Del Skrevet 22. januar 2016 Synes du overreagerer. Hadde det vært slik at han skulle være alene med baby etter å ha drukket, hadde jeg nok synes det var mer uggent, men når du er hjemme og klin edru? Du klarer ta deg av babyen alene en natt. Så får dere bytte roller en annen gang, du får gå ut og feste, mens han tar seg av ungene. Om du skal legge opp til at ingen av dere kan drikke i hele baby- og småbarnstiden gjør du ting unødvendig kjipt for dere begge. Anonymkode: e51e7...833 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 22. januar 2016 #8 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Feil Endret 22. januar 2016 av neon_sun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg overdriver nok ja :-) Baby har vært utrolig urolig hele uken, mannen min sover på eget rom i ukedagene, så han har hatt «fri» hele uken. Før han gikk sa ha at han kom hjem fortest mulig så han kunne avlastr meg i natt. Ble derfor litt paff da han hadde drukket og kom tre timer senere midt på natten. Anonymkode: 29e20...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.34 Skrevet 22. januar 2016 #10 Del Skrevet 22. januar 2016 Ville vel tenkt at 3 enheter i seg selv ikke er det største problemet. Men at han velger å prioritere å være lenger ute, og dermed snyte deg for tiltrengt avlastning - det hadde jeg derimot ikke akseptert. og jada, det er viktig å unne hverandre frikvelder osv. Men baby er jo bare 4 uker, og da burde vel etter min mening prioriteringene ligget et helt annet sted enn å komme sent hjem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 22. januar 2016 #11 Del Skrevet 22. januar 2016 To øl og et glass vin - til en voksen mann! "Han virket ikke beruset" - nei, det gjorde han selvfølgelig ikke. Ja, du overdriver noe voldsomt!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vival Skrevet 22. januar 2016 #12 Del Skrevet 22. januar 2016 Vet du hva TS? Jeg skjønner deg jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Del Skrevet 22. januar 2016 46 minutter siden, Vival skrev: Vet du hva TS? Jeg skjønner deg jeg. Takk! Jeg er ikke noe kontrollfreak altså, vil veldig gjerne at han koser seg og får litt pause hjemmefra, men det har væry veldig intenst de siste dagene. Ble bare litt paff siden jeg ikke trodde det var alkohol og sein kveld på gang og ja, jeg er usikker på alkohol og samsoving spesielt. Men til dere som syns jeg overdriver; dere kan slappe helt av, jeg har ikke laget kvalme eller drama. Stemningen er helt fin i heimen. Baby skriker enda, men pappa deltar også nå og jeg har endelig fått sovet litt. Anonymkode: 29e20...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. januar 2016 #14 Del Skrevet 22. januar 2016 Selv om det kanskje er irrasjonelt å bli småsur for noe slikt, forstår jeg deg veldig godt! Sier ikke at det er riktig, men 4 uker etter fødsel, og med gråtende baby kan små bagateller føles veldig store. En er gjerne både sliten, hormonell og generelt småfrynsete. På den tiden der begynte jeg å gråte en gang svigerfar gikk i døra slik at babyen våknet... Når det er sagt er det sikkert positivt at pappaen får litt pusterom og en trivelig stund ute. Gi og ta, neste gang kan det være din tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #15 Del Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, Stinelin skrev: Selv om det kanskje er irrasjonelt å bli småsur for noe slikt, forstår jeg deg veldig godt! Sier ikke at det er riktig, men 4 uker etter fødsel, og med gråtende baby kan små bagateller føles veldig store. En er gjerne både sliten, hormonell og generelt småfrynsete. På den tiden der begynte jeg å gråte en gang svigerfar gikk i døra slik at babyen våknet... Når det er sagt er det sikkert positivt at pappaen får litt pusterom og en trivelig stund ute. Gi og ta, neste gang kan det være din tur. Signerer denne! Anonymkode: 25532...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vival Skrevet 23. januar 2016 #16 Del Skrevet 23. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg er ikke noe kontrollfreak altså, vil veldig gjerne at han koser seg og får litt pause hjemmefra, men det har væry veldig intenst de siste dagene. Ble bare litt paff siden jeg ikke trodde det var alkohol og sein kveld på gang og ja, jeg er usikker på alkohol og samsoving spesielt. Men til dere som syns jeg overdriver; dere kan slappe helt av, jeg har ikke laget kvalme eller drama. Stemningen er helt fin i heimen. Baby skriker enda, men pappa deltar også nå og jeg har endelig fått sovet litt. Anonymkode: 29e20...d55 Man skal absolutt være forsiktig med når det kommer til samsoving, og den ene gangen mannen har drukket alkohol har han sovet på gjesterommet. Synes sånne kvelder skal planlegges god tid i forveien, så man er litt forberedt å dra lasset aleine den ene kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå