Gå til innhold

Miso??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er helt ny her inne, og ønsker å komme i kontakt med noen som kan hjelpe meg med navn på diverse matvarer. Jeg har en amerikansk kokebok og der står det blandt annet om "white sweet mito". Er det noen her som aner hva det er??

Jeg skulle gjerne også vist hva Tahini er for noe :)

Men når de i tillegg skriver i kokeboken "Dash of freshly ground pepper" da blir jeg usikker på hva de mener med GROUND pepper.....

Kan noen hjelpe meg??

Hilsen Vibeke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Miso en smakstilsetning, et slags krydder, laget av soyabønner, salt, en type muggsopp og i noen typer miso brukes det ris også. Du kan helt sikkert kjøpe det på en del asiatiske matbutikker.

Tahini er en sesammasse laget av ristede sesamfrø, salt og olje, vil tro de har på større matbutikker, som Meny og Coop.

Ground pepper er helt vanlig kvernet pepper.

Anonymkode: 9e696...d99

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Miso en smakstilsetning, et slags krydder, laget av soyabønner, salt, en type muggsopp og i noen typer miso brukes det ris også. Du kan helt sikkert kjøpe det på en del asiatiske matbutikker.

Tahini er en sesammasse laget av ristede sesamfrø, salt og olje, vil tro de har på større matbutikker, som Meny og Coop.

Ground pepper er helt vanlig kvernet pepper.

Anonymkode: 9e696...d99

Tusen takk for svar. Da ble jeg jammen litt klokere ;) Hehe..............   Da kan jeg bare sette i gang å lete etter produktene. Tusen takk enda en gang.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...