SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Hei. I de siste månedene har jeg blitt så betatt av en kollega på arbeidsplassen❤. Han er 12 år eldre og singel men vet han har en sønn fra før..Han er veldig snill,koselig og morsom og jeg vil bli bedre kjent med han men TØR IKKE flørte med han..tenk om han ikke liker meg,tenk om han synes jeg er stygg osv er tanker som holder meg tilbake. Han er den type mann jeg vil ha,han er litt som meg som ikke har facebook eller er på sjekkeapper og han har en innholdsrik fritid. Han er ikke en superpopulær bajas heller og virker litt sjenert og rolig av seg..Vi snakker sammen så og si hver dag,men det er bare Jobb prat eller litt tullprat. Noen ganger tar han iniativ til å prate og ser ofte på meg og smiler fra avstand. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan komme seg over en forelskelse?antageligvis liker han meg ikke,og da blir det bare superkleint om jeg viser interesse og skal gå å bekymre meg for å komme på jobb😕
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Du vet ikke hva han føler for deg, for det har du ikke turt å spørre om. Og jeg skjønner at det er skummelt, for avvisning er fælt. Men, du kan jo i første omgang bare spørre om dere skal ta en kaffe sammen. Så får dere møtt hverandre litt utenfor jobbesfæren? Dere tullprater jo litt allerede, det er jo et godt tegn. Han misliker deg i hvert fall ikke, siden han ser på deg og smiler til deg og snakker med deg og tar initiativet til å prate med deg. Jeg vet ikke noe mer enn deg om han er interessert i noe mer, men han misliker deg i hvert fall ikke. Da hadde han neppe pratet med deg så mye som han gjør. Jeg heier på deg og kjekkasen, spør om han vil være med og ta en kopp kaffe etter jobben. Eller i lunsjen. Lykke til. 5
SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, Polly Ester skrev: Du vet ikke hva han føler for deg, for det har du ikke turt å spørre om. Og jeg skjønner at det er skummelt, for avvisning er fælt. Men, du kan jo i første omgang bare spørre om dere skal ta en kaffe sammen. Så får dere møtt hverandre litt utenfor jobbesfæren? Dere tullprater jo litt allerede, det er jo et godt tegn. Han misliker deg i hvert fall ikke, siden han ser på deg og smiler til deg og snakker med deg og tar initiativet til å prate med deg. Jeg vet ikke noe mer enn deg om han er interessert i noe mer, men han misliker deg i hvert fall ikke. Da hadde han neppe pratet med deg så mye som han gjør. Jeg heier på deg og kjekkasen, spør om han vil være med og ta en kopp kaffe etter jobben. Eller i lunsjen. Lykke til. Det å spørre om kopp kaffe går jo under det jeg ikke tør. Han sier sikkert nei uansett..Men takk for et hyggelig svar da☺☺☺
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Du vet ikke om han sier nei. Du kan alliere deg med en annen kollega? Spørre om dere tre - eller fire hvis det er flere - skal gå ut og ta en kopp kaffe sammen? Du sier jo at han virker sjenert også, og da kan det være det som gjør at han ikke har spurt deg? For hva du vet så kan det hende at dere går der hver for dere og liker hverandre, men ingen tør å ta noe initiativ til å bli bedre kjent utenfor jobben. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Haha, dette var litt skummelt å lese, jeg har vært i en veldig lik situasjon. For min del fant jeg ut at han ble litt for gammel for meg, men vi er gode venner og ses litt utenfor jobb (men mest med andre kollegaer). Har dere lønningspils på jobben? Anonymkode: 310c1...403 1
SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, Polly Ester skrev: Du vet ikke om han sier nei. Du kan alliere deg med en annen kollega? Spørre om dere tre - eller fire hvis det er flere - skal gå ut og ta en kopp kaffe sammen? Du sier jo at han virker sjenert også, og da kan det være det som gjør at han ikke har spurt deg? For hva du vet så kan det hende at dere går der hver for dere og liker hverandre, men ingen tør å ta noe initiativ til å bli bedre kjent utenfor jobben. Ja...men åhhhhh tør ikke😕 hvis han sier nei så blir det bare superkleint på jobb vet du og jeg ser han jo hver dag på jobb.
SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, dette var litt skummelt å lese, jeg har vært i en veldig lik situasjon. For min del fant jeg ut at han ble litt for gammel for meg, men vi er gode venner og ses litt utenfor jobb (men mest med andre kollegaer). Har dere lønningspils på jobben? Anonymkode: 310c1...403 Nei, bare av og til...ok, men hva skal jeg gjøre for å slutte å være betatt?tror det er beste løsning uansett når jeg ikke tør noe som helst😯
Summers Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Sunniva, han sier ja til en kaffekopp uansett hva. Det er jo en du jobber med og snakker med hver dag. Heier på deg og synes det er din tur til å ha litt flaks. 6
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, SunnivaOslo skrev: Ja...men åhhhhh tør ikke😕 hvis han sier nei så blir det bare superkleint på jobb vet du og jeg ser han jo hver dag på jobb. Jo, ser den. Men jeg er enig med Summers - han sier ikke nei til en kaffekopp. Dere snakker jo sammen omtrent hver dag. Du bare griper sjansen når den byr seg og sier at siden dere allikevel står og prater så kanskje dere skulle ta en kaffekopp sammen og fortsette å skravle. 2
SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, Summers skrev: Sunniva, han sier ja til en kaffekopp uansett hva. Det er jo en du jobber med og snakker med hver dag. Heier på deg og synes det er din tur til å ha litt flaks. Ja får prøve imorgen da. Er tross alt fredag da..men om han sier nei eller at han "ikke kan",så må jeg prøve å unngå han like forever😕😕😕
Summers Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 30 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Ja får prøve imorgen da. Er tross alt fredag da..men om han sier nei eller at han "ikke kan",så må jeg prøve å unngå han like forever😕😕😕 Han sier ja, men om han ikke sier ja så kan du jo fortsatt ha et normalt forhold til han. Du har jo bare spurt han om han vil drikke kaffe med deg. Kjipt å få avslag, men du trenger virkelig ikke å unngå en kollega bare fordi han ikke ville drikke kaffe med deg. 4
SunnivaOslo Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2016 Jaja,gikk rett vest dette her da...Istedenfor å spørre om vi skulle ta en kaffe etter jobb,presterte jeg å si: "vil du ha en kaffe med meg? (Pause)eh...ehmmm.skal til kaffemaskin nå skjønner du så hva vil du ha?"så da drakk vi kaffen vår da og det var det... men ærlig talt tror jeg at jeg skal trekke meg. Selvom han er snill mot meg og vi tuller,han ser på meg osv så hadde han vel tatt iniativ hvis han var interessert?
Polly Ester Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Du spurte! Veldig bra. Litt dumt at det ble en pause som gjorde at du ble usikker, men hva skjedde etterpå? Ble det klein stemning eller er det noe du bare følte der og da fordi du syns det ble dumt med den pausen? Det kan hende han er interessert, men ønsker at du skal ta initiativet? Det kan hende han ikke er interessert også, men jeg tror ikke menn vanligvis er keen på kaffe og skravling dersom de ikke er interesserte utover vennskap. Det kan hende jeg er helt på jordet her, men noe sier meg at han er interessert, men bare sjenert. 1
visp Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, SunnivaOslo skrev: Jaja,gikk rett vest dette her da...Istedenfor å spørre om vi skulle ta en kaffe etter jobb,presterte jeg å si: "vil du ha en kaffe med meg? (Pause)eh...ehmmm.skal til kaffemaskin nå skjønner du så hva vil du ha?"så da drakk vi kaffen vår da og det var det... men ærlig talt tror jeg at jeg skal trekke meg. Selvom han er snill mot meg og vi tuller,han ser på meg osv så hadde han vel tatt iniativ hvis han var interessert? Veldig søtt!
SunnivaOslo Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2016 21 timer siden, Polly Ester skrev: Du spurte! Veldig bra. Litt dumt at det ble en pause som gjorde at du ble usikker, men hva skjedde etterpå? Ble det klein stemning eller er det noe du bare følte der og da fordi du syns det ble dumt med den pausen? Det kan hende han er interessert, men ønsker at du skal ta initiativet? Det kan hende han ikke er interessert også, men jeg tror ikke menn vanligvis er keen på kaffe og skravling dersom de ikke er interesserte utover vennskap. Det kan hende jeg er helt på jordet her, men noe sier meg at han er interessert, men bare sjenert. Ble ikke klein stemning,jeg henta meg bra inn og ble ikke flau eller begynte å rødme selvom jeg bare tenkte "faen!"inni meg...snakka bare om noe Jobb greier og tulla litt med han...jaja,som sagt før så hadde han tatt iniativ hvis han var interessert så ja..Bør nok bare droppe hele "prosjektet"😯
SunnivaOslo Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 23. januar 2016 20 timer siden, Trollkarlen skrev: Disse trådene er så søte. Hvis det ordner seg ja,hvis ikke er de bare flaue&tragiske😕😕
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Ett ord: Lønningspils! Hadde aldri blitt noe fart på meg og kollegaen min hvis det ikke hadde vært alkohol med i bildet. Det var vi rett og slett for sjenerte til. Men han var gift, da. Det var galskap, men gøy så lenge det varte. Anonymkode: 0d886...151 1
merett2 Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Hehe. Tenker at det er en liten mulighet for at har har samme tanker, jeg. Men han tenker at du synes han er for gammel? Og da du spurte om den kaffen tenkte han i et halvt sekund "ber hun meg ut?" Og så avfeide han det med "nei, hun mener en kaffe NÅ, selvfølgelig...så dum jeg var.." Det er jo en mulighet? Har du noen andre kolleger du er close med? Som du kan lufte det med? Kanskje de har fått med seg noe du ikke har...? Og heeeelt enig i at det blir kleint å få et nei når dere tross alt omgås daglig. 😂
SunnivaOslo Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #20 Skrevet 25. januar 2016 Ok..tror jeg skal ta "prosjekt kollega"og stappe det I en boks og gjemme den boksen. Tror ikke dette fungerer når jeg ikke klarer å be han ut i kombinasjon med at han ikke ber meg ut så skrinlegger hele greia😕 Men nå trenger jeg tips til hvordan bli KVITT forelskelsen,har satt opp følgende punkter: -unngå han mest mulig -ikke tulle og tøyse -ikke ta for mye kontakt Men,faen assa det er vanskelig når jeg føler det jeg føler og ser han 5 dager i uka...åhhhhh..livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå