AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Del Skrevet 18. oktober 2015 Heisann! Jeg er en mann på 24 år som forhåpentligvis fullfører en bachelorgrad nå til våren 2016. Før den tid har jeg en bacheloroppgave foran meg. Tema for bacheloroppgaven er salg / markedsføring. Skal gjøre en lang historie kort: Problemet er at jeg har slitt med å komme inn i det sosiale på skolen og at jeg derfor ser ut til å måtte skrive bacheloroppgaven helt alene. Er det noen som har erfaring med det eller bare har noen gode tips, eventuelt andre tanker rundt dette? Frykter jeg ikke vil klare å skrive en bacheloroppgave helt alene! Det tar nattesøvnen fra meg. Jeg har så lyst til å fullføre på normert tid! Må si meg spent på deres tanker rundt utfordringen jeg nå står overfor. Anonymous poster hash: 45909...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg trodde det var vanlig å skrive den alene? Anonymous poster hash: 74ee1...804 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg skrev bachelor alene. Mye bedre det enn å måtte jobbe med andre syns, jeg. Gikk helt greit!Anonymous poster hash: 79a6f...305 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Del Skrevet 18. oktober 2015 ehm, jeg trodde det var vanligst. Jeg skrev bachelor oppgaven min alene, gikk helt fint:) Anonymous poster hash: 4760f...296 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Del Skrevet 18. oktober 2015 Varierer hva som er vanlig fra fag til fag, men jeg skrev alene, dog var det også noen som skrev sammen der jeg gikk. Det går helt greit:) Du får jo skrive oppgaven akkurat som du vil, ingen å krangle med, ingen som sluntrer unna. Ha tro på alt du har lært og gjør ditt beste:) Anonymous poster hash: d72fd...57d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Del Skrevet 19. oktober 2015 Dette er jo det som er mest vanlig. Artig at du uthever at du skal skrive den helt alene, som om det er noe helt bemerkelsesverdig.Det er viktig å kunne klare å arbeide selvstendig og ikke bare lene seg på andre. Prøv å sette opp en liste over det som er positivt med å skrive oppgaven alene. For min egen del ser jeg langt flere positive sider ved å skrive alene enn med noen andre. Anonymous poster hash: 806c9...d40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har to bachelorgrader og har skrevet begge bacheloroppgavene alene. Hva er problemet med det? Anonymous poster hash: 10188...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har skrevet både bachelor- og masteroppgave alene, og det gjorde vel de fleste (om ikke alle) på mine studier også. Foretrekke det slik for min del. Anonymous poster hash: af6e8...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Del Skrevet 19. oktober 2015 Trodde det var vanlig? Jeg begynte akkurat i overgangen fra gammel til ny ordning, så skrev ikke bacheloroppgave. Har derimot skrevet masteroppgave, og phd-avhandling, begge deler helt alene. Altså, gruppearbeid er jo helvete på jord, så jeg skjønner ikke at noen kan være negative til at de får lov til å skrive noe alene? Det er mye bedre å ha kontroll på alt selv. Anonymous poster hash: cc639...b85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. oktober 2015 #10 Del Skrevet 19. oktober 2015 Som flere andre her mener jeg også at det er helt normalt å skrive en bachelor, og også en master, alene. Hvis du ikke klarer å gjøre et selvstendig arbeid av den størrelsen (som strengt tatt ikke er veldig stort) så er du kanskje ikke klar for akademia. Det er dette som skjer når studenter alltid blir satt til å levere oppgaver i grupper og aldri trenger å prestere noe som helst på egen hånd. Pust med magen, det går sikkert fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 19. oktober 2015 #11 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skrev min alene, no problem. Velg et tema du brenner for, da blir det mer spennende enn kjedelig. Også prøv å jobb i en kollokviegruppe, det hjelper å ha noen å bable med når du blir sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skrev med en annen og dro 80% av lasset. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg skrevet alene. Anonymous poster hash: af0e5...59d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 19. oktober 2015 #13 Del Skrevet 19. oktober 2015 trodde du måtte gjøre denne alene, det måtte jeg. men syns det var helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 19. oktober 2015 #14 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg havnet med en gruppe på 2 andre der hun ene aldri gjorde noe og hun andre bare kompliserte alt mulig og dro det ut, så semesteret etter søkte jeg om å kunne skrive alene. Oppgaven går bra om man har bra folk å samarbeide med, har man ikke det er det bedre å skrive den alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 19. oktober 2015 #15 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har også skrevet alene, tror ingen på studiet mitt skreiv med noen. Så dette går bra! Bruk veilederen din godt og vær effektiv og strukturert så går det bra! Hvor mange ord skal den være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hvis klassen din har facebookgruppe så kan du prøve å legge ut et innlegg om hva du tenker å skrive om, og om det er andre som tenker å skrive om noe lignende som du kan diskutere med ila arbeidet, eller skrive sammen med. Selv om du ikke er den mest sosiale så kan det hende du får napp av å "selge" dine faglige kunnskaper (men husk på å være selektiv så du ikke ender opp med å skrive "sammen" med en unnasluntrer, da vil det være bedre å ha vedkommende som diskusjonspartner og ikke oppgavepartner). Anonymous poster hash: d38d2...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_isabella Skrevet 19. oktober 2015 #17 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skrev både bachelor og masteroppgave alene. Har inntrykk av at det er mest vanlig? Har kun en bekjent som skrev bacheloroppgave i gruppe faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Del Skrevet 19. oktober 2015 Heisann! Jeg er en mann på 24 år som forhåpentligvis fullfører en bachelorgrad nå til våren 2016. Før den tid har jeg en bacheloroppgave foran meg. Tema for bacheloroppgaven er salg / markedsføring. Skal gjøre en lang historie kort: Problemet er at jeg har slitt med å komme inn i det sosiale på skolen og at jeg derfor ser ut til å måtte skrive bacheloroppgaven helt alene. Er det noen som har erfaring med det eller bare har noen gode tips, eventuelt andre tanker rundt dette? Frykter jeg ikke vil klare å skrive en bacheloroppgave helt alene! Det tar nattesøvnen fra meg. Jeg har så lyst til å fullføre på normert tid! Må si meg spent på deres tanker rundt utfordringen jeg nå står overfor. Anonymous poster hash: 45909...4a0 Jeg skrev helt alene. Det var tidskrevende, og jeg var veldig stresset en periode. Men for min del synes jeg det er enda mer krevende å måtte forholde seg til andres meninger og skrivefeil i tillegg. Når du skriver alene, er du din egen sjef. Du kan bestemme hva du vil skrive om, hvordan oppsettet skal være og hva slags litteratur du vil legge vekt på. Du får en veileder som leser oppgaven din. Jeg var veldig heldig med min veileder. Møtte henne 3-4 ganger totalt. Hun leste hele oppgaven, og kom med gode råd og tips til litteratur. Kanskje har du en venn som kan lese oppgaven også? Lykke til! Anonymous poster hash: a0b68...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 19. oktober 2015 #19 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er da vanlig å skrive bacheloroppgaven alene, og helt ærlig synes jeg det burde vært eneste alternativ og. Det er nok av obligatorisk gruppearbeid hele veien men den viktigste delen av graden skal man fullføre selvstendig. Det er viktig å kunne jobbe alene, og utdanningssystemet presser folk så mye inn i grupper at mange mister totalt evnen til å gjøre noe selvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 19. oktober 2015 #20 Del Skrevet 19. oktober 2015 Skrive alene går helt fint så lenge en er strukturert og spisser oppgaven så du ikke tar for mye på deg. Bruk veilederen for alt det er vært! Det kreves mye av en,men lengdekravet pleier i det minste å være mindre når en er en alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå