AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Er det bare meg eller har norske menn blitt mer og mer femi de siste tiårene? Anonymous poster hash: 784af...a82 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Det er ikke et spørsmål engang. Anonymous poster hash: 920e4...15f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Da spør jeg i stedet: Hvorfor har norske menn blitt så femi? Anonymous poster hash: 784af...a82 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Det lurer jeg også på. Hvorfor?? Anonymous poster hash: ac982...69e
Silfen Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 For mye ppillerester i drikkevannet. 12
WubWub Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 (endret) Svenske og norske menn går for å være de mest feminine i verden, så ja. We have become a nation of girly-men, myself included. Satt å tenkte på det her igår faktisk når jeg så på bilder av norske mannfolk rundt 1900-tallet. De var grove, røffe, fysisk robuste, staute med maskuline blikk og kroppspositurer. De så også godt voksne ut til tross for at de bare var i 20 åra. Jeg tittet så på noen bilder for å sammenligne med dagens metroseksuelle, myke og jålete menn. Forskjellene var enorme. Idag syntes jeg norske menn ser ut som guttevalper frem til de er 40-50 år. Endret 28. september 2015 av WubWub 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Svenske og norske menn går for å være de mest feminine i verden, så ja. We have become a nation of girly-men, myself included. Satt å tenkte på det her igår faktisk når jeg så på bilder av norske mannfolk rundt 1900-tallet. De var grove, røffe, fysisk robuste, staute med maskuline blikk og kroppspositurer. De så også godt voksne ut til tross for at de bare var i 20 åra. Jeg tittet så på noen bilder for å sammenligne med dagens metroseksuelle, myke og jålete menn. Forskjellene var enorme. Idag syntes jeg norske menn ser ut som guttevalper frem til de er 40-50 år. Er så enig! We want our men back! Anonymous poster hash: 784af...a82 1
Daniel123 Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 (endret) Er det bare meg eller har norske menn blitt mer og mer femi de siste tiårene? Anonymous poster hash: 784af...a82 Tja, det kommer an på hva du legger i begrepet "femi". Menn har blitt mer omsorgfulle fedre, og bruker mer av sin tid hjemme med barn. I tillegg tar menn sin del av arbeidet i hjemmet. Dersom du anser det som "femi", så ja - menn har definitivt blitt mer feminine de siste tiårene. Endret 28. september 2015 av Daniel123 13
LadyL Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Tja, det kommer an på hva du legger i begrepet "femi". Menn har blitt mer omsorgfulle fedre, og bruker mer av sin tid hjemme med barn. I tillegg tar menn sin del av arbeidet i hjemmet. Dersom du anser det som "femi", så ja - menn har definitivt blitt mer feminine de siste tiårene. Tror kanskje Ts mener utseendemessig..
Rammfrø Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Fordi norske menn liker å ta vare på sitt utseende og har råd til det så ville jeg ikke si at det var femi. Har dere noen spesifike eksempler på hvorfor de er femi? Hva skal de gjøre, gå med filler og se ut som bustetroll? 4
urenluren Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Menn har blitt mer feminine og kvinner har blitt mer maskuline. Jeg syntes egentlig det er helt greit. Det finnes jo fortsatt mange supermacho-menn og svært feminine kvinner. Det er vel heller det at det er større aksept for ulikheter i dagens samfunn. 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 For mye ppillerester i drikkevannet. Tror jeg dauer. Fra spøk til revolver (for å være sjukt klisjé i dag) så synes ikke jeg at min mann som er helt norsk er noe feminin. Han er selve definisjonen på maskulin. Og det finnes en del av de. Sikkert ikke i Oslo og Bærum og slike steder, men på bygda og i mindre byer er det mange mannemennAnonymous poster hash: 97dd1...b2d 1
Doge Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Jeg er enig i at det er en del utseendemessig femi menn ute og går, men det ser ikke ut som om de har problemer med å finne seg en eller flere damer, så det er tydelig at det er kvinner som ligger den type menn. Samtidig ser jeg ofte menn som ikke ser femi ut ute og går, så jeg ser ikke helt problemet, TS 2
Gorgonzola Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Tror det handler vel så mye om kvinners manglende utholdenhet med det som ikke er som dem selv (altså menn). 3
Uredd Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Gutter i dag oppdras kun av kvinner og mangler mannlige rollemodeller. Alt av maskulin adferd i barndommen blir straks irettesatt. Gutter får rett og slett ikke lov til å være gutter lengre. 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Gutter i dag oppdras kun av kvinner og mangler mannlige rollemodeller. Alt av maskulin adferd i barndommen blir straks irettesatt. Gutter får rett og slett ikke lov til å være gutter lengre. Interesting point. Kanskje skolene gjør dem feminine også. De skal jo sitte der som små skolelysjenter bak pultene sine og lytte pent til hva Frøken sier. I stedet for å være ute og klatre i trærne, bygge hytte og slåss slik som er naturlig for gutter. Sånn som det ble menn av i gamle dager. Anonymous poster hash: 784af...a82 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Jeg er enig i at det er en del utseendemessig femi menn ute og går, men det ser ikke ut som om de har problemer med å finne seg en eller flere damer, så det er tydelig at det er kvinner som ligger den type menn. De har faktisk problem med det. 25% av norske menn er uten barn. Og veeeldig mange norske kvinner er frustrerte over mennene sine. Fordi de ikke er menn nok. Det fører til skilsmisser. Anonymous poster hash: 784af...a82 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Svenske og norske menn går for å være de mest feminine i verden, så ja. We have become a nation of girly-men, myself included. Satt å tenkte på det her igår faktisk når jeg så på bilder av norske mannfolk rundt 1900-tallet. De var grove, røffe, fysisk robuste, staute med maskuline blikk og kroppspositurer. De så også godt voksne ut til tross for at de bare var i 20 åra. Jeg tittet så på noen bilder for å sammenligne med dagens metroseksuelle, myke og jålete menn. Forskjellene var enorme. Idag syntes jeg norske menn ser ut som guttevalper frem til de er 40-50 år. Vil du heller ha typer som rir i bar overkropp på hester (les Putin) eller feite typer som Kim i Nord-Korea? Macho menn er typisk dem som går rundt med kjeder, er undertrykkende, er altfor store og patiske muskler, er skalla, og behandler kvinner dårlig. Så typisk dem som er interessert i klare kjønnsroller å ville ha macho menn, fordi det symboliserer at de kan undertrykke kvinner, slik at de bare skal gå rundt hjemme, være gravide, og ha en løpestreng mellom kjøkkenet og senga. Se hvordan Putin raserer og forvitrer Russland fra alt som heter moral osv. og hvordan det går i Saudi-Arabia, der kvinner må dekke seg til, ikke kan kjøre osv. Slike land har typisk klare kjønnsroller, bare se på hvordan kvinner skal fremstå som sexobjekter i Russland, mens kvinner i Saudi-Arabia må dekke seg til. Begge deler er en form for maktdemonstrason fra macho-menn, som ikke vil ha homofili og alt det der. Er det ikke fantastisk at vi kan leve i et land der folk kan leve slik de vil, uten at macho-greiene skal være et ideal, for en ser hvor stygt, undertrykkende det er i enkelte land. Ikke rart nett-trollene og ekstremister vil ha det slikt, nettopp fordi de da kan misbruke makt og undertrykke andre. Menn må ta del i barneoppdragelse og husholdningen på samme måte som kvinner må det. En er to om å lage barn, og begge har et like stort ansvar for at det skal gå rundt. Ingenting er flottere enn fedre som tar ansvar på hjemmebane og som er der for sine barn, leker med dem osv. Men da må kvinner også slippe til menn. Menn har rett til å delta i barneoppdragelsen og ta del i husholdningen på lik linje med kvinner. Og kvinner skal selvfølgelig også kunne realisere dem selv også når det gjelder å gjøre karriere. Jeg er lei av nett-troll, rosabloggere med for mye sminke og silikonputter osv. som vil ha macho-mannen. Macho-idealet innebærer stor undertrykkelse av kvinner, og fratar menns muligheter til å være gode omsorgspersoner. Anonymous poster hash: b71d9...211 8
Desertflower Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 Synes helt klart at menn har blitt for femi. F ex barberer bort alt kroppshår, bruker mer kremer og makeup enn meg, bruker lengre tid på badet enn meg. Egenerfart: Kan ikke gå tur på fjellet når det blåser pga frisyre, og tar ut egenmelding på jobben når det en gang er tomt for hårvoks. Gutter i dag oppdras kun av kvinner og mangler mannlige rollemodeller. Alt av maskulin adferd i barndommen blir straks irettesatt.Gutter får rett og slett ikke lov til å være gutter lengre. Tjah, er nok en del av årsaken, men ikke hele.
WubWub Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Vil du heller ha typer som rir i bar overkropp på hester (les Putin) eller feite typer som Kim i Nord-Korea? Macho menn er typisk dem som går rundt med kjeder, er undertrykkende, er altfor store og patiske muskler, er skalla, og behandler kvinner dårlig. Så typisk dem som er interessert i klare kjønnsroller å ville ha macho menn, fordi det symboliserer at de kan undertrykke kvinner, slik at de bare skal gå rundt hjemme, være gravide, og ha en løpestreng mellom kjøkkenet og senga. Se hvordan Putin raserer og forvitrer Russland fra alt som heter moral osv. og hvordan det går i Saudi-Arabia, der kvinner må dekke seg til, ikke kan kjøre osv. Slike land har typisk klare kjønnsroller, bare se på hvordan kvinner skal fremstå som sexobjekter i Russland, mens kvinner i Saudi-Arabia må dekke seg til. Begge deler er en form for maktdemonstrason fra macho-menn, som ikke vil ha homofili og alt det der. Anonymous poster hash: b71d9...211 Personlig så er jeg uenig i definisjonen din av macho-menn. Det du beskriver for meg høres ut som drittsekk oppførsel og ikke maskulin oppførsel. Det er fullt mulig å oppføre seg sivilisert og dannet til tross for at man har maskuline holdninger. Jeg ser på gentlemen som behandler kvinner med verdighet som ekte maskuline menn. Så vi har tydeligvis to helt forskjellige oppfattelser av hva som er maskuline verdier. For i mitt hode så er det ingen sammenheng med å undertrykke kvinner og maskulinitet. Er heller ikke enig i at Russland og Saudi-Arabia er prakt eksempler på maskulinitet. Jeg syntes derimot at tyske menn og amerikanske menn jevnt over er langt mer maskuline enn de folkeslagene du ramser opp. Tyske og amerikanske menn er ingen tøfler , men de undertrykker ikke kvinner av den grunn. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå