Gå til innhold

Nyttår i Paris

CarolineTrampoline

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min reiser til Paris 29 desember og blir til over nyttår. Jeg lurer på om noen har noen gode tips om hva som er fint å se/gjøre på vinteren og hvor vi eventuelt burde gå på nyttårsaften? Har lest mange gode råd rundt omkring, men mye er litt mer relevant for sommeren :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paris er ganske dødt på nyttårsaften :(

Er/var forbud mot raketter. Umulig å få tak i taxi på nyttårsaften også

Anonymous poster hash: ffa06...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ganske dødt. Mye privatfester, ikke noe fyrverkeri og dårlig med taxi. Bestill et bord på restaurant og vær der :P

Anonymous poster hash: 999d5...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min var i Paris på nyttårsaften i fjor. Vi spiste på en fin restaurant i nærheten av eiffeltårnet, og gikk bort til tårnet med en flaske champagne rundt midtnatt. Det var det mye folk, men ikke noe særlig stemning. Ingen fyrverkeri eller lignende, ble litt skuffet. Ville nok valgt en annen by hvis dere vil ha flott fyrverkeri osv. 
Ellers er Paris en veldig koselig og romantisk by, men fryktelig kaldt i desember. Kle dere godt :-)

Anonymous poster hash: 3bf9d...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg og samboeren min feiret nyttår i Paris for to år siden. Som flere allerede har sagt så er det ganske dødt på nyttårsaften. De fleste feirer hjemme med middag og fest, og derfor holder mange spisesteder stengt. Noen er selvsagt åpne, men vær oppmerksom på at mange restauranter operer med egen nyttårsmeny som gjerne er ekstremt mye dyrere enn ellers på året. Selv fant vi en liten bistro i nærheten av hotellet vårt som serverte ganske middelmådig mat. Etter at vi hadde lett i timesvis og kun funnet restauranter som enten holdt åpent for et lukket selskap, eller var svindyre slo vi oss ned der. Da klokken slo midnatt skålet vi med kelnerne og det var det. På mange måter en av de mest avslappede feiringene jeg har hatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg og kjæresten min var også å feiret nyttår der for to år siden, hadde en helt fantastisk tur! Var ute å spiste på restaurant, hadde 4-retters eller noe, på selve nyttårsaften med et annet par. Rett før midnatt så dro vi til til Effieltårnet og stod der å skålet med champagne fra plasglass! Var kjempekoselig og flott utsikt til Effieltåret som lyste i forskjellige farger.. Vi bestilte retaurant to-tre måneder før vi reiste da, og det stemmer at flere restauranter holder stengt så jeg ville nok ha bestilt på forehånd. 

Det er mange forskjellige boder ute, så de andre dagene gikk vi rundt å kikket i disse, drakk "gløgg" og spiste crepe. Dro også så så de typiske turistattraksjonene som louvre, notre dame, sacre coeur :) 

Anonymous poster hash: 1a182...ddf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

-Hopp over eiffeltårnet. Det er lett å se for seg at DET er stedet å gå til, men det er mange bedre steder å være ved midnatt.

-Styr unna dyre og kjente restauranter, det er lett å finne et sted som er overpriset og serverer helt gjennomsnittelig mat. Prøv heller å finne små og mer ukjente restauranter.

-Det finnes noen kjekke steder å feste på, type svære takterasser og flott usikt. Dersom dere ikke har franske venner kan dere finnen noen for anledningen!

-Husk å kle dere relativt pent, en sliten dressjakke og olabukse er ikke tilfredsstillende.

-Ikke vær avhengig av taxi etter midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrverkeri? Er det folk over 12 år som synst det er spennande? Ikkje vore i Paris ved nyttår, men sånn generelt er Paris aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...