Gå til innhold

Treningsøvelser til stor dame som man kan gjøre hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :) Har den siste tiden tenkt at jeg har lyst til å komme i bedre form, ikke nødvendigvis gå ned i vekt, selv om det ikke hadde vært et problem med mine ca. 120 kg ;) Tingen er det at jeg ikke mulighet til å gå på treningsstudio, mellom jobb og barn så har jeg rett og slett ingen tid til overs, bortsett fra på kvelden.

Derfor håpte jeg at noen treningsglade mennesker her har tips til øvelser og ting jeg kan gjøre hjemme som kan få meg i litt bedre form, og kanskje stramme opp litt her og der. Både mage, lår og armer hadde hatt godt av å blir litt oppstrammet.

Hvis noen har link til videoer der øvelsene blir vist så hadde det vært fantastisk :)

Anonymous poster hash: e3afa...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det beste er om du kommer deg ut for å gå en rask tur. Med musikk eller lydbok på øret. Jeg kjenner ingen som har holdt ut med sånn stuetrening. Har du ikke mulighet til å gå ut, så er det selvfølgelig bedre enn ingenting. Anbefaler i så fall noe med en plan og et mål.

Anonymous poster hash: dab66...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går ofte på tur med barna, et par timer om dagen i helgene iallfall. Og ca. en time om hverdagene, men kan ikke si at det gir noen effekt... Men ting og tang strammes ikke opp av å gå tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned en gratis 100 situps app og start med den.

Og så støtter jeg opp om turgåing. Gull verdt og effektivt (særlig i motbakker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd bør du kjøpe deg et apparat du kan trene kondisjon på. Feks ellipsemaskin eller tredemølle. Selvsagt best å bruke utearealer. Men disse apparatene kan du stille inn til å feks gi motbakke osv. Kondisjonstrening er mest effektivt ved vektnedgang. Selvsagt også i kombinasjon med sunnere kosthold. Muskler og styrke bør også trenes. Men for å bli noen kilo lettere og dermed gjerne klare styrkeøvelser mer effektivt så kan det være en ide å gå ned ved litt kondisjonstrening først.

Også ideelt å plassere foran tven med e bra serie feks. Da går tiden/fokuset på at man faktisk trener litt vekk.

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har et ganske sunt kosthold, hovedgrunnen for vekten er at jeg har en hormonforstyrrelse, så kan liksom ikke spise meg ned i vekt heller.

Skulle gjerne hatt en tredmølle men har verken plass eller råd til det slik som ting er nå. :(

Som sagt så går vi mye på tur, skulle gjerne gått mer, men da måtte vi ha hatt flere timer i døgnet. Etter skole og barnehage så er ofte barna slitne så vi får ikke gjort så mye mer enn å kanskje gå en times tur.

Av naturlige årsaker så må jeg jo holde meg hjemme om kvelden, derfor jeg trenger tips til hva jeg kan gjøre av øvelser.

Situps er en god ide, var ikke klar over at det eksisterte egne apper for slikt og, men det er vel en app for alt om dagen så det kan jeg sjekke ut. :)

Noen som vet om noen øvelser for armene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situps ville jeg ikke brukt så veldig mye tid på. De kan være vanskelig å gjennomføre når man har litt mage (jeg slet selv veldig med situps da jeg veide nesten 130kg), og det er mye mer effektivt med øvelser som går på større muskler som knebøy og utfall. I tillegg til å trene store deler av kroppen får du opp pulsen noe som bedrer kondisen i tillegg:) For overkropp er push up greie, hvis det er vanskelig å ta de på knærne kan du gjøre det mot en vegg som de gjør her. Har du mulighet til å kjøpe en treningsball f.eks? De koster ikke mange hundrelappene og kan gi uendelig med øvelser. Et tips er å lese litt inne på denne bloggen, hun er veldig flink til å legge ut forslag til trening du kan gjøre hjemme uten en haug av utstyr.

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push ups er bra for armer og du trener en del andre muskelgrupper i tillegg.

Knebøy og utfall, som nevnt over, er også bra. Har du hage kan du f.eks. ta gående utfall frem og tilbake i hagen. Lover deg at det er effektivt hvis du pusher deg selv.

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går ofte på tur med barna, et par timer om dagen i helgene iallfall. Og ca. en time om hverdagene, men kan ikke si at det gir noen effekt... Men ting og tang strammes ikke opp av å gå tur...

Tenkte det fordi det er en bra start. Må selvfølgelig gå til du blir svett. Etter hvert kan du begynne å løpe. Hvis du virkelig vil stramme opp, så krever det skikkelig innsats. Da ville jeg investert i vekter og funnet et bra program. Mye inspirasjon på Fitnessbloggen.

Alt er bedre enn ingenting selvfølgelig, men jeg tror det er lett å gå lei når man ikke får noe særlig til resultater. Det er vanskelig å få til noe skikkelig hjemme. I hvert fall uten utstyr.

Anonymous poster hash: dab66...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd Yoga? Det finnes en app som heter "yoga studios" som er kjemperbra. I yogaverdenen finnes det også "styrkeyoga" du kan gjøre, og de kjennes på kroppen etterpå, det kan jeg love deg :) Ellers vil jeg anbefale armhevinger eller planke, situps, knebøy. Hvis du ikke har ei matte du kan trene på har de slike på vanlige sportsbutikker til 400kr. 

Det finnes mengdevis av yogavideoer på youtube og mange er rettet til tyngre folk. Lykke til :) 

Anonymous poster hash: e491b...c87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for mange gode tips :) Tror ikke jeg går lei av å gjøre øvelser hjemme, hvis jeg først har bestemt meg for å gjøre noe så gjør jeg det. Dessuten har jeg ikke så mange andre alternativer, og jeg vil komme i bedre form, sånn a jeg har enda mer overskudd til barna, og blir sterkere i kroppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du muligheten til å kjøpe noen manualer eller en vektskive? :) Du kan naturligvis bruke kroppsvekt som belastning, men av egen erfaring så vet jeg at det kan være litt vanskelig når man er litt tung og forholdsvis utrent.

Jeg har disse: https://www.gsport.no/produkt/148712/casall-vektmanualer-neoprene-2x5-kg

Det finnes en god  del øvelser man får gjort unna, og man kan variere ganske mye. De tar heller ikke mye plass.

Nå vet jeg jo ikke hva slag diagnose du har, og skal ikke komme med noen pekefingre, men den enkleste måten å "stramme opp" på når du er overvektig er nok å gå ned i vekt (rettere sagt, fettprosent). Så lenge du har mye fett på kroppen, så vil den nok ikke se "stram" ut med mindre du går ned. Hvis jeg var deg så ville jeg prøvd å få opp aktivitetsnivået så mye du har tid til i hverdagen (gjerne sammen med barna! og du kan f.eks. bruke skritteller for å holde oversikt) kombinert med noen styrkeøvelser med manualer og etterhvert kroppsvekt.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 1df83...e02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg setter på 70 talls disco og danser, hopper og strekker. Det funker for meg, også blir jeg i så mye bedre humør. Kroppen er blitt strammere og jeg er gladere. 

Anonymous poster hash: fdf8b...5fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har den siste tiden tenkt at jeg har lyst til å komme i bedre form, ikke nødvendigvis gå ned i vekt, selv om det ikke hadde vært et problem med mine ca. 120 kg ;) Tingen er det at jeg ikke mulighet til å gå på treningsstudio, mellom jobb og barn så har jeg rett og slett ingen tid til overs, bortsett fra på kvelden.

Derfor håpte jeg at noen treningsglade mennesker her har tips til øvelser og ting jeg kan gjøre hjemme som kan få meg i litt bedre form, og kanskje stramme opp litt her og der. Både mage, lår og armer hadde hatt godt av å blir litt oppstrammet.

Hvis noen har link til videoer der øvelsene blir vist så hadde det vært fantastisk :)

Hei, jeg har akkurat gått i gang med det samme. Har begynt på treningsserien 30 days shred med Jillian Michaels. Den tror jeg er veldig bra. Trenger bare 20 min pr gang, og du blir både svett og støl... Sleng deg på da vel :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...