Gå til innhold

Vonde smerter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en av de som så å si aldri har hatt mensensmerter før, ihvertfall ikke vonde. Og da mener jeg virkelig vonde. Men forrige gang jeg hadde mensen var det så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist og må nesten ligge i en ball, for det er det eneste som hjelper. Hva kommer det av? Jeg har hatt mensen i 7 år nå.

 

Lurer også på om det er noen av dere som har plutselig også fått uregelmessig mensen? Jeg har hatt den regelmessig hele tiden, men de siste 10 mnd har den vært uregelmessig. Noter at jeg ikke går på p-piller eller ikke har hatt sex, så graviditet kan utelukkes.

 

Takk for svar!

 

Hilsen ei frustrert jente på 20 år.



Anonymous poster hash: 46faa...25b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går selvsagt til legen.



Anonymous poster hash: d008a...8d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha hatt mye luft i magen som kan gjøre menssmerter mye verre om luftsmertene ligger i tarmen like bak livmorområdet, eller du kan ha fått endometriose som kan gjøre mensen til et sant helvete, eller du kan ha fått en eller flere cyster på eggstokkene som har bestemt seg for å sprekke akkurat da du har hatt mensen.

 

Har mensen vært helt regelmessig i flere år og den plutselig blir uregelmessig kan også indikere både endometriose, PCO/PCOS, cyster, muskelknuter i livmoren og også prematur menopause, selv om sistnevnte er veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det smerter som ikke er vonde? Trodde smerter var smerter jeg.



Anonymous poster hash: 21214...bfc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...