Gå til innhold

Er du klar over at du som voksen må revaksinere deg?


Silfen

  

68 stemmer

  1. 1. Er du klar over at voksne må revaksinere seg for enkelte barnesykdommer?

    • Ja
      47
    • Nei
      21
  2. 2. Har du revaksinert deg eller skal du i løpet av den nærmeste fremtid?

    • Ja
      34
    • Nei
      34


Anbefalte innlegg

Og i så fall, har du gjort det, eller har du tenkt å gjøre det?

 

Ut fra de jeg har "opplyst" om revaksinering, så kjenner jeg kun til at en har gjort det. Det føles ikke som om folk tar det helt seriøst. Hva gjør du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke klar over det, men skal få det gjort etter ferien. Det er omstrukturering på mitt legekontor (de flytter), så jeg gidder ikke å mase om det før i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar over det, men vet ikke når man burde gjøre det? 

Ca ti år etter forrige vaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over det ja.

Men det er dessverre tiltak å få det gjort. Har ikke vaksinasjonskontor her i kommunen, så må til nabobyen å få det gjort, og det er gjerne ikke gjort med bare en tur.

Nå er jeg gravid igjen, så blir nok ikke gjort med det første nå heller.

 

Mannen min har tatt noen av vaksinene opp igjen i forbindelse med reise til bl a Asia.



Anonymous poster hash: 414a9...661
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er klar over det og har såklart gjort det. Har også tatt en del ekstra vaksiner som f.eks 3 doser av og dermed oppnådd immunitet mot hepatitt ifm lengre reiser til Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det i forbindelse med jobb, men var ikke så bevisst før det. Jeg kommer nok til å fortsette å revaksinere meg hvert 10. år fremover i tillegg til å spre det glade budskap.

 

Jeg syns myndighetene kunne sendt ut en infobrosjyre med oppfordring om å revaksinere seg på samme måte som de gjør med celleprøve.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det ja :)

Man MÅ vel ikke på vaksinekontor? Jeg gjorde det hos lege. 2 sprøyter, 600 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i så fall, har du gjort det, eller har du tenkt å gjøre det?

 

Ut fra de jeg har "opplyst" om revaksinering, så kjenner jeg kun til at en har gjort det. Det føles ikke som om folk tar det helt seriøst. Hva gjør du?

Jeg er både klar over det og har gjort det med difteri, stivkrampe, polio og kikhoste, som er i samme vaksine. Vaksinen koster under 200 kroner, fastlegen skriver resept, som hentes på apoteket samme dage som vaksinen settes. (Vaksinen skal ikke utsettes for mye temperatursvingninger). 187,00 kroner hos fastlegen å få satt vaksinen.

Røde hunder og Vannkopper er det tatt blodprøve på at jeg har antistoffer på, så da er ikke vaksine nødvendig.

Stivkrampe er viktig å ha vaksine mot, enten en stikker seg på en flis eller spiker utendørs, blir bitt av katt, hund eller barn(!) eller brenner seg litt mer enn bittelitt.

Anonymous poster hash: f3e5f...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei, da jeg ikke tenkte på at kikhoste er definert som barnesykdom. De andre sykdommene i trippelvaksinen er jo ikke barnesykdommer.

 

Jeg er ikke revaksinert, da jeg ikke har vært i områder eller situasjoner med smitterisiko for verken polyomelitt, difteri eller stivkrampe. Stivkrampe er det som er mest relevant for meg, og jeg vurderer revaksinering pga den. 



Anonymous poster hash: 5a73f...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei, da jeg ikke tenkte på at kikhoste er definert som barnesykdom. De andre sykdommene i trippelvaksinen er jo ikke barnesykdommer.

Jeg er ikke revaksinert, da jeg ikke har vært i områder eller situasjoner med smitterisiko for verken polyomelitt, difteri eller stivkrampe. Stivkrampe er det som er mest relevant for meg, og jeg vurderer revaksinering pga den.

Anonymous poster hash: 5a73f...91f

Men så lenge du bidrar til å senke flokkimmuniteten her til lands, så spiller det ikke så stor rolle hvor du har vært. Du kan like gjerne smittes her hjemme.

Og ja, barnesykdommer var nok feil ord. Burde brukt barnevaksinasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge du bidrar til å senke flokkimmuniteten her til lands, så spiller det ikke så stor rolle hvor du har vært. Du kan like gjerne smittes her hjemme.

Og ja, barnesykdommer var nok feil ord. Burde brukt barnevaksinasjonsprogrammet.

I HI og overskriften har du ikke brukt ordet "barnesykdommer", så dette er da helt innafor.

Vil samtidig sende en :blomst: til Silfen, for god vilje og evne til å korrigere og tilpasse seg!

Anonymous poster hash: f3e5f...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke klar over det, men tok en påfylling i april :)



Anonymous poster hash: b0564...158
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror kanskje jeg tok disse vaksinene på nytt før jeg reiste til Afrika, men har mistet vaksinasjonskortet mitt så kan ikke si det helt sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg tror kanskje jeg tok disse vaksinene på nytt før jeg reiste til Afrika, men har mistet vaksinasjonskortet mitt så kan ikke si det helt sikkert..

Har du sjekket på vaksiner.no? Eller noe lignende. Finner den på helfo sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over det, men er redd jeg skal bli autist  :sjokkert:



Anonymous poster hash: 586db...818
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har bestilt legetime for å få det fikset (i samme slengen som litt andre ting) i august, når stor-stipendet fra Lånekassen kommer. Synes det er viktig å opprettholde flokkimmuniteten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...