Gå til innhold

Problemer på hjemmefronten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme hva jeg gjør for tiden, så er det feil..

Legger jeg meg tidlig, er det feil, spiser jeg kveldsmat uten å si fra så er det feil.

Mens samtidig så gjør jeg alt hjemme, godtar at samboeren kjører sitt eget løp hver uke uten å vie noe ansvar for treåringen vi har sammen.

Den ene dagen jeg finner på at jeg skal besøke en venninne så er det også feil!

Jeg får kjeft av stegutten, som har avvist alle mine spørsmål om å hjelpe til hele uken, fordi jeg ikke vasker klærne hans seperat med god duft. Når jeg sier at så lenge jeg ikke får noe hjelp hos han, så kommer jeg ikke til å styre ekstra for å separere hans klær.. Det er feil!

Når jeg ligger hjemme med flimmer i synet og sier at jeg helst vil ligge vil slippe å kjøre jentungen hans på trening, så er det feil.. Bare krangling og sutring i heimen for tiden..

Hvordan i all verden får man slutt på mannfolkenes sutring?



Anonymous poster hash: 1a1b9...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten sette deg selv i respekt. Ta for eksempel stesønnen din. Du får kjeft av han fordi du ikke vasker klærne hans separat :O. Men likevel vasker du fremdeles klærne hans? Det må du slutte med umiddelbart. Ikke vask klærne hans overhodet når han oppfører seg sånn.

Samme med å kjøre jentungen på trening. La vær! Forklar jentungen at du sliter med migrene (?) og at det desverre ikke er forsvarlig å kjøre nå. Ikke gi etter for mas eller kjefting.

Jeg mener selvsagt ikke at du skal ta dette utover barna, de gjør vel bare slik faren deres gjør. Det var bare de mest konkrete eksemplene å ta tak i.

Har du mulighet til å reise vekk på en liten husmorferie?



Anonymous poster hash: d5de6...246
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned foten! Damer finner seg i så utrolig mye unødvendig.

Nekt å vask stesønnens klær, hvis han er "voksen" nok til å vite om separering av klær, er han stor nok til å vaske de selv.

Informer mannen din at du faktisk er en likeverdig halvpart av forholdet deres, ikke en hushjelp, og oppfører deg deretter. Eneste måten å få folk til å slutte å tråkke på deg, er faktisk å ikke tillate dem å gjøre det.

Lykke til!

Anonymous poster hash: d454b...ca1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Stesønnen din er helt urimelig!! Han høres også vitterlig gammel nok ut til å vaske sine klær om han kommer med slike krav, så da hadde jeg sagt at han får gjøre det + at han får bruke av sine lommepenger (om han får det) til egen tøymykner!

Når du har flimmer i synet SKAL DU IKKE kjøre bil! Da må du bare sette deg ned hjemme og nekte det. Ingen kan tvinge deg til å gjøre noe som kan gå ut over både ditt eget og andres liv!!

Venninner må du absolutt få lov til å besøke! Slik jeg ser det er de du bor med veldig urettferdige ovenfor deg. Du har rett til å ha ditt eget liv som en selvstendig voksenperson også! Du må rett og slett fortelle mannen din at dere er TO foreldre som har FELLES FORELDREANSVAR (fortell ham det i store bokstaver) for deres felles barn. Han kan rett og slett ikke kjøre en ungkartilværelse nå mer. Du finner en dato som passer å møte venninna di, og forteller til mannen din at den dagen skal du møte henne og han skal vær så god se til barnet deres da. Vi lever tross alt i 2015. Du må også fortelle ham at du FORVENTER et tydeligere samarbeid fra hans side fremover med tanke på barnet deres. Han var med på å lage barnet, da får han vær så god være med på å ta ansvar for det i dagliglivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stesønnen din er helt urimelig!! Han høres også vitterlig gammel nok ut til å vaske sine klær om han kommer med slike krav, så da hadde jeg sagt at han får gjøre det + at han får bruke av sine lommepenger (om han får det) til egen tøymykner!

Når du har flimmer i synet SKAL DU IKKE kjøre bil! Da må du bare sette deg ned hjemme og nekte det. Ingen kan tvinge deg til å gjøre noe som kan gå ut over både ditt eget og andres liv!!

Venninner må du absolutt få lov til å besøke! Slik jeg ser det er de du bor med veldig urettferdige ovenfor deg. Du har rett til å ha ditt eget liv som en selvstendig voksenperson også! Du må rett og slett fortelle mannen din at dere er TO foreldre som har FELLES FORELDREANSVAR (fortell ham det i store bokstaver) for deres felles barn. Han kan rett og slett ikke kjøre en ungkartilværelse nå mer. Du finner en dato som passer å møte venninna di, og forteller til mannen din at den dagen skal du møte henne og han skal vær så god se til barnet deres da. Vi lever tross alt i 2015. Du må også fortelle ham at du FORVENTER et tydeligere samarbeid fra hans side fremover med tanke på barnet deres. Han var med på å lage barnet, da får han vær så god være med på å ta ansvar for det i dagliglivet!

Tusen takk for forståelse, dere.. Jeg blir så lei av at alle et så utakknemmelige her i huset. Jeg føler at jeg sliter meg ut for så å få bare sure miner tilbake fra samboeren.. Ategutten er 14,5 år, så ja, han er stor nok til å vaske egne klær..

Jeg får ta til meg tipsene og se om det blir bedre.. Det er bare det at om jeg slutter å vaske klærne hans, så blir jo samboeren sur for det også.. :/

Anonymous poster hash: 1a1b9...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten sette deg selv i respekt. Ta for eksempel stesønnen din. Du får kjeft av han fordi du ikke vasker klærne hans separat :O. Men likevel vasker du fremdeles klærne hans? Det må du slutte med umiddelbart. Ikke vask klærne hans overhodet når han oppfører seg sånn.

Samme med å kjøre jentungen på trening. La vær! Forklar jentungen at du sliter med migrene (?) og at det desverre ikke er forsvarlig å kjøre nå. Ikke gi etter for mas eller kjefting.

Jeg mener selvsagt ikke at du skal ta dette utover barna, de gjør vel bare slik faren deres gjør. Det var bare de mest konkrete eksemplene å ta tak i.

Har du mulighet til å reise vekk på en liten husmorferie?

Anonymous poster hash: d5de6...246

Jentungen hadde godtatt det om jeg ikke hadde kjørt henne.. Hun er faktisk ganske forståelsesfull og grei.. Men det er faren som blir sur om han må stresse hjem for å kjøre henne.. Det et liksom ikke grunn nok å ha flimmer i synet :(

Anonymous poster hash: 1a1b9...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om den herskesyke tenåringsmannen er problemet her!

Klart du må få hvile og sove ut når du er syk!!

For en dust av en Mann du har skaffet deg..

Anonymous poster hash: b6135...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...