AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Del Skrevet 29. april 2015 Nå har jeg flere ganger opplevd å møte på (store) hunder, hvor de aktivt går inn for å ta min hund (10 kilos terrier). Første gang det skjedde var vi på skitur, da var det en schæfer. I dag syklet vi og hunden min var festet i springer, og i det vi passerer en dalmatiner hopper den nærmest oppå hunden min og prøver å bite. HVA er det som gjør at disse hundene går rett til angrep? Anonymous poster hash: 74569...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 29. april 2015 #2 Del Skrevet 29. april 2015 det kan jo tolkes i ørten ting.. En fellesnevner her er din hund..Kan den sende ut signaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Del Skrevet 29. april 2015 Hunden min er på ingen måte perfekt, og har sine utfordringer. Men i alle disse situasjonene har han løpt helt inntill meg/sykkelen, og ikke gjort noe annet enn å kaste et blikk bort på den andre hunden.Anonymous poster hash: 74569...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 29. april 2015 #4 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg vet ikke, det kan være utrolig mye forskjellig... Men etter å ha gått masse tur med masse forskjellige hunder vil jeg tro at det enten 1) signaler din hund sender ut, eller 2) feiltolking av signaler. Jeg kan ikke huske å ha møtt en eneste hund som uprovosert har forsøkt å angripe, men jeg har møtt på utallige hunder som blir i ekstase/stresset av å se en annen hund og forsøker å komme bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. april 2015 #5 Del Skrevet 29. april 2015 Noen ganger kan store hunder angripe små fordi de anser dem som byttedyr. Det er umulig å vite om det var hva som skjedde her, men kan kanskje ha vært en faktor siden din hund var i bevegelse. At det trigget jaktinstinktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå