Gå til innhold

Gå eller bli? Råd tas imot med stor takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Obs! Langt innlegg)

For et halvt år siden fant jeg og eksen tilbake til hverandre. Vi elsker hverandre, og har det stort sett fint sammen. Det eneste som har skapt issues for oss oppigjennom, er eksen hans som han har et nært vennskap til.

Første gang vi ble sammen, hadde jeg problemer med å godta vennskapet deres. Sleit litt med tillit fra før, og syntes det var merkelig at to eks-kjærester var så gode venner. Dermed trakk han seg unna henne, og skjulte den lille kontakten dem hadde for meg. Etterhvert spurte hun han om å bli sammen igjen - da kuttet han kontakten helt.

Etter 1,5 år sammen, ble det slutt mellom oss - og det gikk et helt år hvor vi såvidt snakket sammen. På dette året fikk han og eksen god kontakt igjen. Hun ville fremdeles ha han tilbake, men han var ikke interessert i henne på den måten, så de fortsatte som bare venner.

Vi bestemte oss for å prøve på nytt, og da diskuterte vi også vennskapet hans til eksen. Jeg sa at det var greit at de hadde kontakt - så lenge(!) han var åpen og ærlig mot meg og ikke gikk bak ryggen min. Det sa jeg at bare ville skape usikkerhet og mistillit.

Han virket veldig inneforstått med det jeg sa. Men ettersom tiden gikk, kom det tydelig frem at han hadde problemer med å være åpen og ærlig mot meg når det kom til henne. Han løy om småting, og skjulte at dem pratet sammen.

Jeg tok det opp med han, og sa nok en gang at det var viktig at han ikke løy og gikk bak ryggen min. Han unnskyldte seg med at det kun var for å skåne meg, men at han lovet at det ikke skulle gjenta seg. Han sa at han forstod at det ikke ville funke i lengda.

Noen dager etterpå fant jeg ut at han (før samtalen vår) hadde vært hos henne mens jeg var i leiligheten hans og trodde han var helt andre plasser. Det hadde visstnok bare skjedd et par ganger, men jeg ble likevel kjempe sint og skuffet. Jeg trodde ikke han gikk så langt som å besøke henne bak ryggen min når han visste hvor viktig åpen og ærlighet er for meg.

Jeg mistet mye av tilliten min til han, og sa at jeg ikke visste om jeg kunne være sammen med han når han ikke klarer å være oppriktig mot meg. Han sa at den eneste grunnen til at han ikke hadde sagt noe, var at han ikke så på det som relevant å fortelle om. Han unnskyldte seg nok en gang, og sa at jeg fra nå av kunne stole på han... - etterfulgt av enda en løgn.

Jeg klikket, og sa at dette orker jeg ikke. Sa at jeg ikke føler meg respektert av han, og at all tillit fra min side er borte. Dette latterliggjorde han, og påstod at jeg ikke elsket han hvis jeg gikk fra han pga dette. La også alle feilene han hadde gjort over på meg.

Dette er nå noen uker siden. Vi bor fremdeles sammen, men jeg er veldig usikker på om jeg skal gå eller bli. Jeg stoler ikke på han, og har mistet mye av respekten min for han pga holdningen hans til situasjonen vi er i. Føler at han tar meg for gitt og bare forventer at jeg skal gi og gi.

Har vel egentlig sagt til han at jeg ikke kan være sammen med han så lenge eksen hans er inni bilde. Han sier at han kan love meg å skjerpe seg, men at han ikke kommer til å droppe kontakten med henne. Da blir det opp til meg å stole på at han ikke gjøre den samme feilen om igjen når han ser at det kan resultere i at han mister meg.

Men helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg vil klare å føle meg komfortabel med at de henger sammen og har kontakt. Han betyr mye for meg, og jeg vil være sammen med han - men synes det er så vanskelig når vennskapet deres gjennom hele forholdet kun har påvirket oss negativt.

Er helt enig i at man ikke skal måtte droppe et vennskap for en kjæreste. Men når det er en eks som har prøvd å komme i mellom oss før, og et vennskap som bare skaper vanskeligheter for oss, synes jeg situasjonen blir litt annerledes.

Setter veldig pris på om noen har noen råd og inputs å komme med - for akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er bare veldig forvirret over alt.

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be han velge mellom deg eller henne..bare for å sitte ting på spissen. Og jeg hadde aldri klart å stolt på han igjen om han ikke kutter henne ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han har løyet til deg gang på gang, tviler på det kommer til å bli bedre. Og når du sier at du vil gå på grunn av det og han svarer at da kan du aldri ha elsket han- hersketeknikk. Han prøver å gjøre deg usikker, selv om det er du som har rett her. Du syntes til og med kontakten med eksen var ok så lenge han var åpen om det, han fulgte ikke den enkle betingelsen og løy i stedet. Hvordan skal han klare å være ærlig om mer alvorlige ting om han ikke klarer det her en gang?

Jeg tror du egentlig vet at dette ikke vil funke og bestemt deg for å pakke kofferten. Du bare vet ikke at du vet det



Anonymous poster hash: 166ca...5e8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han velge mellom deg eller henne..bare for å sitte ting på spissen. Og jeg hadde aldri klart å stolt på han igjen om han ikke kutter henne ut.

Helt enig

Anonymous poster hash: ed8b4...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette hadde jeg ikke giddet. Dump.



Anonymous poster hash: e957f...fc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som at han er helt ferdig med henne. Da hadde han ikke hatt det behovet for å være sammen med henne hele tiden.
Når hun tydelig har vist at hun vil ha ham tilbake så bør han respektere deg såpass at han kutter kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig

Anonymous poster hash: ed8b4...261

Han er klar på at han ikke kommer til å droppe henne. Etter sist han kuttet henne ut, har han lovet henne at "ingenting skal komme i mellom dem igjen."

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er klar på at han ikke kommer til å droppe henne. Etter sist han kuttet henne ut, har han lovet henne at "ingenting skal komme i mellom dem igjen."

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Der fikk jeg bekreftet mistanken. Han er ikke ferdig med henne, så det at hun i tillegg med all tydelighet vil ha ham tilbake hadde vært nok. La de får hverandre og kom deg videre.

Snart vil du finne en som faktisk setter deg først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg bekreftet mistanken. Han er ikke ferdig med henne, så det at hun i tillegg med all tydelighet vil ha ham tilbake hadde vært nok. La de får hverandre og kom deg videre.

Snart vil du finne en som faktisk setter deg først.

Men hvis han ville hatt henne, hadde han vel tatt henne tilbake for lenge siden?

Han har sagt til henne flere ganger at de aldri kommer til å bli noe mer enn bare venner, og det virker det som hun har slått seg til ro med.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han ville hatt henne, hadde han vel tatt henne tilbake for lenge siden?

Han har sagt til henne flere ganger at de aldri kommer til å bli noe mer enn bare venner, og det virker det som hun har slått seg til ro med.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Uten å vite hele historien deres så kan jeg ikke svare på det.

Men det er uten tvil noe som ikke stemmer der. Hvis han ikke kan være åpen med deg om kontakten deres så sier det nok om forholdet dem imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite hele historien deres så kan jeg ikke svare på det.

Men det er uten tvil noe som ikke stemmer der. Hvis han ikke kan være åpen med deg om kontakten deres så sier det nok om forholdet dem imellom.

Skjønner at det er lett å mistenke at han er utro eller noe, men det stoler jeg på at han ikke er. Er ingenting som tilsier det.

Han sier at grunnen til at han har løyet og skjult ting for meg, har vært for å skåne meg. Han vet som sagt at jeg innerst inne ikke er super begeistret for kontakten deres. Men altså, jeg føler meg jo ikke så veldig respektert når han fortsetter å lyve og skjule ting for meg når jeg gang på gang har sagt at det bare skaper mistillit og usikkerhet.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo ha et godt grep om ham så lenge han holder på slik. Det at hun ville ha ham tilbake, mens han ikke ville, er jo positivt for din del. Han kunne valgt henne, men det gjorde han ikke.

Skjønner likevel ikke hvorfor han ikke klarer å gi slipp, og faktisk setter henne foran deg.

Jeg hadde ikke kunnet leve med det.

Anonymous poster hash: 7ac5e...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må jo ha et godt grep om ham så lenge han holder på slik. Det at hun ville ha ham tilbake, mens han ikke ville, er jo positivt for din del. Han kunne valgt henne, men det gjorde han ikke.

Skjønner likevel ikke hvorfor han ikke klarer å gi slipp, og faktisk setter henne foran deg.

Jeg hadde ikke kunnet leve med det.

Anonymous poster hash: 7ac5e...24c

Ja, stoler på han sånn sett. Er jo en grunn til at det er meg han har valgt å være sammen med.

Er sånn det føles; at han setter henne fremfor meg. Men han ser ikke på det på den måten - han ser på det som at han ikke skal trenge å droppe et vennskap for et forhold. Er også mer "ok" med å miste meg enn henne siden hun bare er en venn. Forhold tar gjerne slutt, det gjør ikke et vennskap - som han sier.

Han sier også at hun betyr en del for han siden de har kjent hverandre i en årrekke. Det vil han ikke kaste bort.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han elsker å ha henne gående på gress? Det må være et voldsomt kick for selvtilliten at hans beste venn vil være kjæresten hans, og det varer i årevis.

Slutter han å henge ut med henne, vil hun kansje komme over han. Og da mister han å ha en tilbedende groupie. Han kunne invitert deg inn i vennskapet. Hvorfor gjør han ikke det? Det blir ikke så lett for henne å drømme om å bli kjæresten hans når hun ser han sammen med deg?

Hvis han ønsker det, kan han bare strekke ut handa og så kommer hun. Greitt å ha sånn en backup.

Stakkars jente, å bli brukt som en egobooster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hadde du betydd mye for han så hadde han lett droppet kontakten med henne. Virker som hun betyr litt vel mye for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Er sånn det føles; at han setter henne fremfor meg. Men han ser ikke på det på den måten - han ser på det som at han ikke skal trenge å droppe et vennskap for et forhold. Er også mer "ok" med å miste meg enn henne siden hun bare er en venn. Forhold tar gjerne slutt, det gjør ikke et vennskap - som han sier.

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Hvis man planlegger for et forhold som skal vare livet ut er dette en helt horibel uttalelse. Jeg er enig i at en ikke skal droppe venner fordi en har kjæreste. Men her er det eks'en - som har som mål å få han tilbake - som splitter dere.

Han er ikke så interessert i deg som han burde være, og du bør egentlig ikke bruke mer energi på å få dette forholdet til å fungere. Den viktigste grunnen er at det faktisk bare er du som bruker den energien, han lover jo ting som han ikke en gang har tenkt å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han elsker å ha henne gående på gress? Det må være et voldsomt kick for selvtilliten at hans beste venn vil være kjæresten hans, og det varer i årevis.

Slutter han å henge ut med henne, vil hun kansje komme over han. Og da mister han å ha en tilbedende groupie. Han kunne invitert deg inn i vennskapet. Hvorfor gjør han ikke det? Det blir ikke så lett for henne å drømme om å bli kjæresten hans når hun ser han sammen med deg?

Hvis han ønsker det, kan han bare strekke ut handa og så kommer hun. Greitt å ha sånn en backup.

Stakkars jente, å bli brukt som en egobooster.

Har selv mistenkt noe sånt, men samtidig er han en veldig "ordentlig" og lojal type. Er ikke typen til å utnytte noen på den måten. Så tror egentlig han bare vil bevare vennskapet deres siden hun er en av hans nærmeste venner.

Dem deler også en felles interesse, og møtes jevnlig pga dette.

Da vi ble sammen igjen, sa jeg at jeg ville inkluderes i vennskapet deres. Det sa han var helt greit, men ble ingenting av fordi han ikke trodde jeg mente det + at han selv ikke har møtt henne mye selv etter vi ble sammen igjen.

Men nå sier han at om jeg er villig til å gi han en ny sjanse, kan jeg gjerne møte henne og inkluderes i vennskapet deres. Hun har også sagt seg villig til å møte meg.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Dette er en person som vil/ville ha din kjære, og derfor kan de ikke ha kontakt utav respekt for den relasjonen dere har.

Han må sette dine behov først her, foran eksen.

Du må være viktigere en eksen, og her er det ikke snakk om at dette er et urimelig krav basert på historien bak.

Du må sette hardt mot hardt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man planlegger for et forhold som skal vare livet ut er dette en helt horibel uttalelse. Jeg er enig i at en ikke skal droppe venner fordi en har kjæreste. Men her er det eks'en - som har som mål å få han tilbake - som splitter dere.

Han er ikke så interessert i deg som han burde være, og du bør egentlig ikke bruke mer energi på å få dette forholdet til å fungere. Den viktigste grunnen er at det faktisk bare er du som bruker den energien, han lover jo ting som han ikke en gang har tenkt å holde.

Denne gangen er det ikke direkte hun som har skapt problemer - men måten han behandler meg på i forhold til vennskapet deres. Og det at hun er en eks som ville ha han tilbake (og kanskje fremdeles innerst inne vil det), gjør det bare verre.

Ja, er jo jeg som må akseptere ting jeg egentlig ikke føler meg komfortabel med om vi skal være sammen. Han klarer ikke å se hvor slitsomt det er for meg i lengda, og står dermed fast bestemt på at hun skal være en del av livet hans. Synes i grunnen han er ganske urettferdig når det er han selv som har misbrukt sjansene jeg har gitt han til å få dette til og funke.

Ts

Anonymous poster hash: d493e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...