Gå til innhold

Svigerfar maser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en søster som bor over 6 timer unna oss, på en strekning som er full av bomstasjoner, vi besøker de nesten aldri pga det koster mye å dra ned. De kommer aldri hit på besøk. Svigerforeldra mine bor like ved oss. Svigerfar maser hele tiden på at vi må dra å besøke søsteren til min mann, ringer nesten hver uke og sier at vi får ta oss en tur ned på besøk. Men vi har mange dyr, jeg jobber ofte helg og mannen min jobber og fult så har nok at ting å gjøre i helgen. Har forklart dette til svigers, men de forstår ikke. Siden vi ikke har egne barn må vi ha et hav av tid... Blir så dritt lei denne masingen! Hvorfor kommer aldri søsteren på besøk? Og min mann og søsteren har nesten ikke kontakt heller. Nå har det seg slik og at det er barnedåp der snart, da har jeg jobbhelg og får ikke fri. Sjefen beklaget og sa at det lot seg ikke gjøre pga vi sliter med for lite folk. Jeg har fått skyllebøtte fra svigers om at jeg er egoistisk og at jeg bare kan ringe og si jeg er syk, men det er jo ganske mistenkelig da. Måtte bare få ut litt frustrasjon!!

Anonymous poster hash: 59dfc...ce3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er lei!!

Hva med å si at du/dere ikke kan i barnedåp men inviter de til dere en helg det måtte passe?

Hva sier samboeren din til dette maset?

Anonymous poster hash: 5ee89...a4a

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg tatt en telefon til svigers og sagt at hun er hverken din søster eller datter, og at mannen din kan sitte på med svigers til barnedåpen, du blir hjemme og jobber da du ikke ønsker å miste jobben. Så sier du i klartekst at du vil ha deg frabedt sånt mas.

• Liker 5
Skrevet

Skjønner godt du er lei!!

Hva med å si at du/dere ikke kan i barnedåp men inviter de til dere en helg det måtte passe?

Hva sier samboeren din til dette maset?

Anonymous poster hash: 5ee89...a4a

Han sier vi ikke skal bry oss om det, men det er lettere sagt enn gjort. Vi har invitert søsteren flere ganger, hun blir nesten fornærmet og spør om vi ikke har forståelse for at de har barn.. Jeg forstår ikke denne familien her jeg... Ingenting er riktig :klo:

Skrevet

Her ville jeg tatt en telefon til svigers og sagt at hun er hverken din søster eller datter, og at mannen din kan sitte på med svigers til barnedåpen, du blir hjemme og jobber da du ikke ønsker å miste jobben. Så sier du i klartekst at du vil ha deg frabedt sånt mas.

Tror jeg har vært ganske kvass et par ganger, jeg blir forbannet når de ikke respekteerer at jeg jobber. Slik har det vært før og.. De forstår liksom ikke noe når jeg sier noe! Mannen min drar jo i dåp og tror han er den eneste som savner meg der, de andre kjenner meg jo ikke spesielt godt.

• Liker 2
Skrevet
Jeg har fått skyllebøtte fra svigers om at jeg er egoistisk og at jeg bare kan ringe og si jeg er syk,

Virkelig noen gledesspredere, de folka der.

Hvorfor driver de og gnåler om at dere skal besøke søstera? Om dere kommer på besøk eller ei er da en sak mellom dere og søstera, ikke noe svigers skal blande seg opp i.

Anonymous poster hash: 2f79e...c50

• Liker 4
Skrevet

Virkelig noen gledesspredere, de folka der.

Hvorfor driver de og gnåler om at dere skal besøke søstera? Om dere kommer på besøk eller ei er da en sak mellom dere og søstera, ikke noe svigers skal blande seg opp i.

Og tydelig at de har god arbedsmoral.. :glare:

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan se det litt fra den andre siden.

Jeg og broren min bor på hver vår kant av landet. Resten av familien bor her jeg bor, mens broren min har bosatt seg langt unna der han studerte. Når har vi fått et barn, og han kommer aldri på besøk. Han har en hund, men utover det ingen forpliktelser.

Nå er barnet vårt 2 år, og broren min har ikke hilst på han siden dåpen.

Det er ikke til å komme fra et det ER enklere for han å reise hit enn det er for oss å pakke halve leiligheten for en helg på andre siden av landet.

Jeg er utrolig skuffet over broren min som ikke viser noe som helst interesse for nevøen sin, samtidig som jeg har forståelse for at mange ikke forstår "greia" med barn før de blir foreldre selv.

Nå vet ikke jeg hvor lenge du og mannen har vært sammen, altså hvor lenge du har vært en "del" av familien, men jeg har full forståelse for at enkelte blir skuffet over at du ikke tar deg fri til dåpen. Mulig det er plent umulig for deg å få fri, men det virker ærlig talt som du ikke egentlig er så innmari interessert i å dra, og at du ikke akkurat prøver så hardt for å få fri heller.

Dåp er en STOR greie for foreldrene, og også ofte for besteforeldre, så selv om du ikke bryr deg så mye selv, så går det an å late som en sjelden gang i blant. Du bør iallefall som et minimum få mannen din til å dra, og kanskje ringe søsteren og beklage sånn at hun ikke tror du bare ikke bryr deg.

Tro meg, du kommer til å forstå dette bedre den dagen du eventuelt selv får barn.

Anonymous poster hash: f4b14...432
  • Liker 1
Skrevet

Ja, dette var sannelig en god strategi for å skape fred og fordragelighet i familien :rolleyes:

Har du tenkt på at denne masningen fra svigers kanskje kommer av at søsteren, og evt svigers, synes det er sårt at TS og mannen tilsynelagende ikke bryr seg om nevøen(e)/niesen(e) sin(e)?

Din strategi vil nok bare understreke at TS er svigerdatteren fra helvete.

Når man er en familie så stiller man opp for hverandre, selv for svigerfamilien. Jeg synes det virker som om TS ikke er særlig interessert i svigerfamilien, og jeg tipper det er det som er kjernen til konflikten her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan se det litt fra den andre siden.

Jeg og broren min bor på hver vår kant av landet. Resten av familien bor her jeg bor, mens broren min har bosatt seg langt unna der han studerte. Når har vi fått et barn, og han kommer aldri på besøk. Han har en hund, men utover det ingen forpliktelser.

Nå er barnet vårt 2 år, og broren min har ikke hilst på han siden dåpen.

Det er ikke til å komme fra et det ER enklere for han å reise hit enn det er for oss å pakke halve leiligheten for en helg på andre siden av landet.

Jeg er utrolig skuffet over broren min som ikke viser noe som helst interesse for nevøen sin, samtidig som jeg har forståelse for at mange ikke forstår "greia" med barn før de blir foreldre selv.

Nå vet ikke jeg hvor lenge du og mannen har vært sammen, altså hvor lenge du har vært en "del" av familien, men jeg har full forståelse for at enkelte blir skuffet over at du ikke tar deg fri til dåpen. Mulig det er plent umulig for deg å få fri, men det virker ærlig talt som du ikke egentlig er så innmari interessert i å dra, og at du ikke akkurat prøver så hardt for å få fri heller.

Dåp er en STOR greie for foreldrene, og også ofte for besteforeldre, så selv om du ikke bryr deg så mye selv, så går det an å late som en sjelden gang i blant. Du bør iallefall som et minimum få mannen din til å dra, og kanskje ringe søsteren og beklage sånn at hun ikke tror du bare ikke bryr deg.

Tro meg, du kommer til å forstå dette bedre den dagen du eventuelt selv får barn.

Jeg bryr meg faktisk veldig skal jeg si deg! Jeg har forsøkt å fått fri hvis du tar deg tid til å lese! Sjefen har sagt det ikke er mulig, og da har hun og prøvd å få til et bytte, men det lot seg ikke gjøre. Jeg synes og heller ikke at man kan forvente at folk med masse dyr kan skaffe avløser utenom de faste avløserhelgene, jeg kan ikke reise fra nesten 100 sauer og 40 høner en hel helg. Og som sagt mannen min drar jo, så hvorfor mener du da at jeg er så urimelig? Har aldri sagt jeg ikke bryr meg om barnedåpen. Vi har vært gift lenge, jeg har og pusset opp familiegården dems for mine penger. Tatt over nesten hele driften, utvidet og driver jorda etter deres ønske. Synes du fortsatt at det er lettere for oss å pakke med oss 100 sauer 40 høns og dra i dåp??

• Liker 10
Skrevet

Ja, dette var sannelig en god strategi for å skape fred og fordragelighet i familien :rolleyes:

Har du tenkt på at denne masningen fra svigers kanskje kommer av at søsteren, og evt svigers, synes det er sårt at TS og mannen tilsynelagende ikke bryr seg om nevøen(e)/niesen(e) sin(e)?

Din strategi vil nok bare understreke at TS er svigerdatteren fra helvete.

Når man er en familie så stiller man opp for hverandre, selv for svigerfamilien. Jeg synes det virker som om TS ikke er særlig interessert i svigerfamilien, og jeg tipper det er det som er kjernen til konflikten her.

Ja jeg er svigerdatter fra helvete som har kjøpt gården og pusset den opp for mine penger, svigers bor gratis på et gårdshus her og bestemmer hvordan gården skal drives uten å faktisk jobbe der. Jeg jobber hver 2.helg og har gården ellers... Svigers spiser middag hos oss hver dag, den lager jeg... Kanskje jeg skal gjøre alle en tjeneste og dra min veg? Selge gården og la svigers være i fred da? Da mister de jo alt de har, men da slipper de meg

• Liker 6
Skrevet

Jeg bryr meg faktisk veldig skal jeg si deg! Jeg har forsøkt å fått fri hvis du tar deg tid til å lese! Sjefen har sagt det ikke er mulig, og da har hun og prøvd å få til et bytte, men det lot seg ikke gjøre. Jeg synes og heller ikke at man kan forvente at folk med masse dyr kan skaffe avløser utenom de faste avløserhelgene, jeg kan ikke reise fra nesten 100 sauer og 40 høner en hel helg. Og som sagt mannen min drar jo, så hvorfor mener du da at jeg er så urimelig? Har aldri sagt jeg ikke bryr meg om barnedåpen. Vi har vært gift lenge, jeg har og pusset opp familiegården dems for mine penger. Tatt over nesten hele driften, utvidet og driver jorda etter deres ønske. Synes du fortsatt at det er lettere for oss å pakke med oss 100 sauer 40 høns og dra i dåp??

Jeg sier ikke at du er urimlig, det er det du selv som sier.

Jeg sier heller ikke at du ikke har prøvd å få fri, men at det gjennom måten du skriver om svigerfamilien fremstår som du egentlig ikke har spesielt lyst.

Du skriver bla at svigerfamilien maser, at de ikke respekterer deg, at du har vært kvass mot de etc. Det oser jo ikke akkurat av velvillighet.

Det jeg prøver å få frem er hvordan dette kan oppfattes av søstern og svigerfamilien. Dåp er som sagt en stor greie for foreldrene, og ofte for besteforeldre også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier ikke at du er urimlig, det er det du selv som sier.

Jeg sier heller ikke at du ikke har prøvd å få fri, men at det gjennom måten du skriver om svigerfamilien fremstår som du egentlig ikke har spesielt lyst.

Du skriver bla at svigerfamilien maser, at de ikke respekterer deg, at du har vært kvass mot de etc. Det oser jo ikke akkurat av velvillighet.

Det jeg prøver å få frem er hvordan dette kan oppfattes av søstern og svigerfamilien. Dåp er som sagt en stor greie for foreldrene, og ofte for besteforeldre også.

Anonymous poster hash: f4b14...432 [/acronym

Når jeg har så mye dyr og har jobb i tillegg så burde folk skjønne at jeg ikke har et hav av tid å reise. Jeg har prøvd å få fri, har prøvd å få avløser. Hadde jeg fått fri fra jobb, men ikke avløser så kunne jeg jo heller ikke dra. Dette er logisk, og forstår ikke at folk synes det er greit å reise fra så mye dyr pga en dåp. Jeg forstår at det betyr mye for folk, derfor reiser min mann, og jeg blir stående med fult fjøstell og jobb i 3 døgn. Mannen min har tilbudt seg å bli hjemme, men pga at jeg nettopp vet at det er stort for foreldrene så har jeg sagt han må dra. Det er klart jeg har lyst, jeg vil og heller ha på meg finkjole og ligge på hotell, slippe fjøslukta i noen dager, sette opp håret og lukte noe annet enn sauebæsj, det er derfor det er så jævla sårt at jeg blir kalt egoistisk forde jeg må jobbe og ha fjøs. Jeg burde har lagt til litt før at vi fikk spørsmål for noen mnd siden om når det kunne passe oss å reise ned i dåp, for da kunne de planlegge litt. Og den helgen jeg sa at jeg hadde fri valgte de bort og hadde avløser så tok de en helg de viste jeg jobbet.. Nå er det heller ikke søsteren som er sint, det er foreldrene hennes.

• Liker 7
Skrevet

Ja jeg er svigerdatter fra helvete som har kjøpt gården og pusset den opp for mine penger, svigers bor gratis på et gårdshus her og bestemmer hvordan gården skal drives uten å faktisk jobbe der. Jeg jobber hver 2.helg og har gården ellers... Svigers spiser middag hos oss hver dag, den lager jeg... Kanskje jeg skal gjøre alle en tjeneste og dra min veg? Selge gården og la svigers være i fred da? Da mister de jo alt de har, men da slipper de meg

Det er jo tydelig at jeg har truffet en eller annen nerve her slik som du går i forsvar.

Kan det være du føler deg fryktelig urettferdig behandlet, misforstått etc? Jeg tenker det ville vært lurt å tatt en rolig prat med svigers om saken.

IGJEN, jeg sier ikke at du er svigerdatteren fra helvete, men at en konfronterende stil hvor du "ber deg frabedt sånt mas" som du får råd om, vil kunne fyre ytterligere oppunder det som for meg fremstår som en ulmende konflikt, og fort gjøre deg til "syndebukken".

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du har strukket deg langt for dem, jeg. De er tydelig at de ser på seg selv som småkonger som kan herse og dirigere som de selv vil.

• Liker 5
Skrevet

TS du kommer til å jobbe på deg et hjerteinfarkt.. Hvor ofte har du egentlig helt fri? Jeg jobber hver 3 helg og jeg synes det er mer enn nok jeg :rodme:

• Liker 2
Skrevet

Det er klart jeg har lyst, jeg vil og heller ha på meg finkjole og ligge på hotell, slippe fjøslukta i noen dager, sette opp håret og lukte noe annet enn sauebæsj, det er derfor det er så jævla sårt at jeg blir kalt egoistisk forde jeg må jobbe og ha fjøs. Jeg burde har lagt til litt før at vi fikk spørsmål for noen mnd siden om når det kunne passe oss å reise ned i dåp, for da kunne de planlegge litt. Og den helgen jeg sa at jeg hadde fri valgte de bort og hadde avløser så tok de en helg de viste jeg jobbet.. Nå er det heller ikke søsteren som er sint, det er foreldrene hennes.

Jeg tenker at der har vi kjernen i hele konflikten. Og jeg forstår deg godt.

Jeg tenker problemet sannsynligvis er at svigerfamilien kanskje har en annen oppfattelse av virkeligheten, og at dialog er veien til mål her.

Hvis svigers er normalt oppegående mennesker så har de sikkert forståelse for hvorfor du ikke kan dra når de har valgt en annen helg enn den du har sagt du har mulighet til å dra. Kan det være noe med kommunikasjonen mellom dere og svigers som har gått galt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at der har vi kjernen i hele konflikten. Og jeg forstår deg godt.

Jeg tenker problemet sannsynligvis er at svigerfamilien kanskje har en annen oppfattelse av virkeligheten, og at dialog er veien til mål her.

Hvis svigers er normalt oppegående mennesker så har de sikkert forståelse for hvorfor du ikke kan dra når de har valgt en annen helg enn den du har sagt du har mulighet til å dra. Kan det være noe med kommunikasjonen mellom dere og svigers som har gått galt?

Jeg føler de ikke forstår meg, jeg bruker all kunnskap jeg kan om kommunikasjon og prøver å ordlegge meg på alle mulige måter. Jeg har jobbet som lærer før og prøver og å tenke litt pedagogisk, men akkurat som de lukker øra.. Jeg jobber som miljøterapeut nå hver 2.helg på en avdeling for ungdom med psykiske problemer og har ikke noe problemer med kommunikasjon der, så føler jeg er god til å legge fram saker på en skikkelig måte. Men så klart jeg har vært krass til tider, det er feks når de har vært på sin 3 timer lange skitur i topp solskinn og spør med hva som er til middag.. Da koker det litt i meg, og når de i tillegg klager for det var ikke det de hadde lyst på... Jeg er jo bare et mennekse jeg og.

Skrevet

TS du kommer til å jobbe på deg et hjerteinfarkt.. Hvor ofte har du egentlig helt fri? Jeg jobber hver 3 helg og jeg synes det er mer enn nok jeg :rodme:

På 6 uker her jeg en helg fri..

Skrevet

TS, det har neppe noen hensikt å skulle diskutere med sånne folk. De har avslørt hva slags mennesker de er da de oppriktig mente du kunne ringe deg syk for å komme i dåpen. På slike mennesker preller rasjonelle argumenter av som vann på gåsa.

Kan jeg spørre deg hva din mann sier om sine foreldres oppførsel? Tar han deg i forsvar?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...