Gå til innhold

Mann kikker inn i vinduet mitt om natten, hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i perioder hørt lyder utenfor på kvelds og nattestid, men aldri tenkt det var noe galt. Helt til nå. Det snødde nemmelig i går og i natt var det skarresnø som bråker. Jeg hørte skikkelige tramp over plenen og på verandaen. Jeg har aldri vært så redd før. Jeg sitter ofte oppe til 12, med lysene på. Jeg dusjer alltid på kvelden og går derfor naken rett i seng, med en kjapp tur innom stue og kjøkken først for å slå av lys, låse dør. Jeg har store vindu og persienne lager en bitteliten glippe, man ser ingenting på avstand men lener man seg inn i vinduet ser man hele stuen. På natten har jeg alltid lyset i kjøkkenskapene på, disse er svake, men lyser likevel opp og over stuen også. I tillegg har jeg døren til soverommet åpent, så lyset slipper inn. Så står man klin inntil vinduene og ser inn, kan må få til å se hele leiligheten og meg.

Jeg fikk helt panikk og ble kjempe redd. Har grått lenge. Endelig roet meg og jeg turte å sjekke sporene. Det er 4 hus med stort mellomrom, men med felles plen, jeg bor i nummer 3. Det er lange skritt fordi alle husene med rett linje i retning meg og foten stopper direkte der hvor sprekken i vinduet er. Videre går den til soveromsvinduet mitt. Mange småskritt der som hadde flyttet på seg.(jeg lå i sengen da det skjedde) Før det er lange skritt over til naboens plen.

Først nå 2 timer etterpå slår det meg at jeg burde ha gjort noe der og da. Kan man ringe politiet med en gang dette skjer?? Og hva kan jeg gjøre fremover? Som sagt har jeg oftere og oftere hørt noe merkelig utenfor, spesielt på verandaen når jeg har sittet i stuen. Det var helt tilfeldig at det var skarresnø i dag som laget spor og høy lyd. Skal kjøpe meg tykke gardiner, men er redd jeg ikke tør å ha lyset på om kveldene, og hvertfall ikke sove her igjen.. :(

Anonymous poster hash: c889b...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du ringe politiet. Du burde også vurdere å montere slike lys med sensor som skrur seg på når de registrerer bevegelse.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Klara, få montert lys med føler. Tenkte også på et slikt lite web kamera,

Skjønner godt at du blir redd! Ekkelt med folk som står ute i mørket å glor inn. Jeg hadde kjøkkenvinduet mitt i bakkeplan (vi har flytta derfra) og fant spor i snøen utenfor kjøkkenvinduet. Jeg ble mer sint enn redd, men sånn er vi forskjellige. Min 'kikker' var x-kona til kjæresten min, jeg fikk tatt henne på fersken.

Jeg vet sannelig ikke hva som er verst, en fremmed mann eller ei sjalu x-kone! Hrregud, de hadde vært skilt i tre år når jeg løp på mannen!

Håper virkelig at du finner utav hvem og hvorfor :)

Anonymous poster hash: 9936f...36c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost vinduene dine i glanehøyde, så blir det vanskeligere. Pluss lys med sensor (godt stykke opp på veggen).

Anonymous poster hash: 9132b...50e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Du venter til han kommer igjen også går du ut med lommelykt. Det er det jeg hadde gjort. Satse på at politiet kommer tidsnok til å finne en raring har jeg ikke troen på. Ta saker i egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet på 02800 og snakk med dem. Mulig de kan følge sporene. I alle fall lurt å avtale hva du skal gjøre neste gang du oppdager det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet neste gang. Gå ikke ut. Hold dører og vinduer låst.

Anonymous poster hash: 36a17...ae7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du politiet? Det er viktig, for det kommer jo til å skje igjen. Er jo kjempe-ekkelt om noen har stått og spionert på deg flere kvelder, og det er jo ikke lov heller

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe politiet ja! Hva med å sette opp kamera, gjerne litt skjult? Det er vel tillat på egen eiendom om jeg ikke tar feil :) Er dette en mann du kan kjenne igjen? Han må jo enten bo i nærheten eller gå tur forbi ditt hus, siden han vet du bor der og når du dusjer osv.
Ellers så kan du ta igjen gardiner, droppe å gå naken o.l. Men man skal jo få gjøre som man vil i sitt eget hjem! Men kanskje han mister interessen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med dildo show. Så vil begge bli fornøyd og stemningen letter.

Anonymous poster hash: 6d047...064
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, ikke gå ut dersom du ser ham igjen. Ring politiet, ja det ville jeg gjort uansett. Slikt er ikke ok :(:hug: Jeg hadde også vært redd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med dildo show. Så vil begge bli fornøyd og stemningen letter.

Anonymous poster hash: 6d047...064

:natti:

Anonymous poster hash: 3244c...a32

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du venter til han kommer igjen også går du ut med lommelykt. Det er det jeg hadde gjort. Satse på at politiet kommer tidsnok til å finne en raring har jeg ikke troen på. Ta saker i egne hender.

Hva dersom han skader vedkommende? Dette var et dårlig råd. :(

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva dersom han skader vedkommende? Dette var et dårlig råd. :(

Hun må iallfall ikke gjøre det naken! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må iallfall ikke gjøre det naken! :O

Hun bør i alle fall kontakte politi, og dersom han kommer igjen er det IKKE lurt å gå utendørs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bør i alle fall kontakte politi, og dersom han kommer igjen er det IKKE lurt å gå utendørs.

Enig. Hadde hun vært en mann hadde det vært annerledes. Da kunne hun turt å se etter hvem som lusket rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere overreagerer her. At noen titter gjennom vinduet for å få et gløtt av kroppen til ts kan knapt kalles straffbart. Plenen er vel felles område?

Hva hvis han lå 50 m unna med kikkert og tittet. Ville det også vært ulovlig? Nei..nemlig ikke.

Anonymous poster hash: fdc96...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hadde hun vært en mann hadde det vært annerledes. Da kunne hun turt å se etter hvem som lusket rundt.

Menn kan også bli drept eller skadet. Jeg ville sagt det samme dersom det var en mann. Det kan det for øvrig gjerne være ettersom det er en anonym- bruker.

Endret av Vind
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har i perioder hørt lyder utenfor på kvelds og nattestid, men aldri tenkt det var noe galt. Helt til nå. Det snødde nemmelig i går og i natt var det skarresnø som bråker. Jeg hørte skikkelige tramp over plenen og på verandaen. Jeg har aldri vært så redd før. Jeg sitter ofte oppe til 12, med lysene på. Jeg dusjer alltid på kvelden og går derfor naken rett i seng, med en kjapp tur innom stue og kjøkken først for å slå av lys, låse dør. Jeg har store vindu og persienne lager en bitteliten glippe, man ser ingenting på avstand men lener man seg inn i vinduet ser man hele stuen. På natten har jeg alltid lyset i kjøkkenskapene på, disse er svake, men lyser likevel opp og over stuen også. I tillegg har jeg døren til soverommet åpent, så lyset slipper inn. Så står man klin inntil vinduene og ser inn, kan må få til å se hele leiligheten og meg.

Jeg fikk helt panikk og ble kjempe redd. Har grått lenge. Endelig roet meg og jeg turte å sjekke sporene. Det er 4 hus med stort mellomrom, men med felles plen, jeg bor i nummer 3. Det er lange skritt fordi alle husene med rett linje i retning meg og foten stopper direkte der hvor sprekken i vinduet er. Videre går den til soveromsvinduet mitt. Mange småskritt der som hadde flyttet på seg.(jeg lå i sengen da det skjedde) Før det er lange skritt over til naboens plen.

Først nå 2 timer etterpå slår det meg at jeg burde ha gjort noe der og da. Kan man ringe politiet med en gang dette skjer?? Og hva kan jeg gjøre fremover? Som sagt har jeg oftere og oftere hørt noe merkelig utenfor, spesielt på verandaen når jeg har sittet i stuen. Det var helt tilfeldig at det var skarresnø i dag som laget spor og høy lyd. Skal kjøpe meg tykke gardiner, men er redd jeg ikke tør å ha lyset på om kveldene, og hvertfall ikke sove her igjen.. :(

Anonymous poster hash: c889b...8af

Så ekkelt! Skjønner reaksjonen din,og hadde følt det likedan tror jeg. Og ja,du kan ringe politiet.

Blir så sint jeg,for folk som gjør sånt,kan skape psykiske problemer til helt uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...