Gå til innhold

Burde jeg skilles?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i 30-årene fra Drammen som har en fantastisk kone. Hun er den beste personen jeg vet om, men helt siden starten så har aldri sexlivet vært spesielt bra. Det har alltid vært et tema, hvor jeg har vært den som har hatt minst lyst. Saken er den at jeg tenner ikke like mye på kona mi, men jeg ville gifte meg med henne fordi hun har så utrolig mange andre gode kvaliteter. Nå har vi en sønn på 1 år og vært sammen i 6 år. Vi har vært hos sexolog veldig kort, men det har ikke hjulpet mye.

Jeg har vel innsett at jeg har giftet meg med bestevenninnen min som jeg av og til har sex med. Vi har bygget et liv sammen med mange gode venner og familien hennes er super. Jeg synes det ikke er en gnist i forholdet lengre, men alt er egentlig helt greit....slik det er når man er venner. Spørsmålet blir vel om vi burde gå fra hverandre og satse på å få det fantastisk med noen andre og forsøke å være venner utenom, eller gå gjennom livet å ha det "helt greit"? Hun blir helt knust hvis hun bare finner ut at jeg har skrevet dette og jeg synes heller ikke det er greit at sønnen min blir skilsmissebarn i en alder av 1 år. Er det egoistisk å gå for et potensielt fantastisk liv med en annen og samtidig ødelegge mye for de 2 viktigste personene i livet mitt?

Noen tanker hadde jeg satt stor pris på....


Anonymous poster hash: 0a840...589



Anonymous poster hash: 0a840...589
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Salvesen

Er det egoistisk å gå for et potensielt fantastisk liv med en annen og samtidig ødelegge mye for de 2 viktigste personene i livet mitt?

Anonymous poster hash: 0a840...589

Ja, det er det. I det øyeblikket det er barn med i bildet, har De et ansvar om å gjøre det beste ut av situasjonen. Det er lett å være etterpåklok, men dette burde De sannelig ha tenkt på før dere fikk barn sammen. Nå er det for seint, og De får finne Dem i situasjonen som den er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var sexlivet ditt før du traff henne? Dersom du har opplevd vill og hemningsløs sex, så vet du jo hva det er. Om du ikke har det så kan du jo feks være asexsuell og oppleve at det blir like tamt med en ny partner.

Anonymous poster hash: cc64e...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann i 30-årene fra Drammen som har en fantastisk kone. Hun er den beste personen jeg vet om, men helt siden starten så har aldri sexlivet vært spesielt bra. Det har alltid vært et tema, hvor jeg har vært den som har hatt minst lyst. Saken er den at jeg tenner ikke like mye på kona mi, men jeg ville gifte meg med henne fordi hun har så utrolig mange andre gode kvaliteter. Nå har vi en sønn på 1 år og vært sammen i 6 år. Vi har vært hos sexolog veldig kort, men det har ikke hjulpet mye.

Jeg har vel innsett at jeg har giftet meg med bestevenninnen min som jeg av og til har sex med. Vi har bygget et liv sammen med mange gode venner og familien hennes er super. Jeg synes det ikke er en gnist i forholdet lengre, men alt er egentlig helt greit....slik det er når man er venner. Spørsmålet blir vel om vi burde gå fra hverandre og satse på å få det fantastisk med noen andre og forsøke å være venner utenom, eller gå gjennom livet å ha det "helt greit"? Hun blir helt knust hvis hun bare finner ut at jeg har skrevet dette og jeg synes heller ikke det er greit at sønnen min blir skilsmissebarn i en alder av 1 år. Er det egoistisk å gå for et potensielt fantastisk liv med en annen og samtidig ødelegge mye for de 2 viktigste personene i livet mitt?

Noen tanker hadde jeg satt stor pris på....

Anonymous poster hash: 0a840...589

Anonymous poster hash: 0a840...589

Er i samme situasjon som deg😖 jeg tenke også at vi lever kun en gang - burde vi ikke kunne leve lykkelige den korte tiden vi har tildelt. Eller skal vi sette livene våre på vent slik at barna vokser opp med to foreldre under samme tak?

Anonymous poster hash: 85c5c...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er gode venner og samlivet fungerer bra ellers, synes jeg man skal forsøke så godt man kan å holde sammen for familiens skyld. Er det viktigere for deg med et spennende sexliv i forhold til å ikke se barnet mer enn annenhver uke? Du fratar også mor og barn halve livet med hverandre.

Jeg er i samme situasjon som deg. Men et spennende sexliv/forelskelse er da virkelig ikke viktigere enn familien! Og gresset er som regel ikke grønnere på den andre siden.

Hadde jeg vært den neste kvinnen du hadde valgt ville jeg stilt meg meget skeptisk til at du gikk fra en greit fungerende familie.

Anonymous poster hash: ca072...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gresset er grønnest der du vanner der.

Hva har du selv gjort for å få sexlivet deres til å bli bedre?



Anonymous poster hash: 867cc...349
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er grønnest der du vanner der.

Hva har du selv gjort for å få sexlivet deres til å bli bedre?

Anonymous poster hash: 867cc...349

Edit: deT.

Anonymous poster hash: 867cc...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser forresten nå at sønnen deres bare er 1 år. Jeg har snakket med en som tidligere har jobbet med parforhold etc., og hun sier at de 3 første årene av et barns liv gjerne er de tøffeste parmessig. Jeg synes det er alt for tidlig å gi opp nå.



Anonymous poster hash: 867cc...349
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann i 30-årene fra Drammen som har en fantastisk kone. Hun er den beste personen jeg vet om, men helt siden starten så har aldri sexlivet vært spesielt bra. Det har alltid vært et tema, hvor jeg har vært den som har hatt minst lyst. Saken er den at jeg tenner ikke like mye på kona mi, men jeg ville gifte meg med henne fordi hun har så utrolig mange andre gode kvaliteter. Nå har vi en sønn på 1 år og vært sammen i 6 år. Vi har vært hos sexolog veldig kort, men det har ikke hjulpet mye. Jeg har vel innsett at jeg har giftet meg med bestevenninnen min som jeg av og til har sex med. Vi har bygget et liv sammen med mange gode venner og familien hennes er super. Jeg synes det ikke er en gnist i forholdet lengre, men alt er egentlig helt greit....slik det er når man er venner. Spørsmålet blir vel om vi burde gå fra hverandre og satse på å få det fantastisk med noen andre og forsøke å være venner utenom, eller gå gjennom livet å ha det "helt greit"? Hun blir helt knust hvis hun bare finner ut at jeg har skrevet dette og jeg synes heller ikke det er greit at sønnen min blir skilsmissebarn i en alder av 1 år. Er det egoistisk å gå for et potensielt fantastisk liv med en annen og samtidig ødelegge mye for de 2 viktigste personene i livet mitt? Noen tanker hadde jeg satt stor pris på....Anonymous poster hash: 0a840...589 Anonymous poster hash: 0a840...589

Synes du helt ærlig at hun ikke fortjener bedre og mer kjærlighet, enn ditt vennskap, med litt sex innimellom?

Anonymous poster hash: afbf2...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann i 30-årene fra Drammen som har en fantastisk kone. Hun er den beste personen jeg vet om, men helt siden starten så har aldri sexlivet vært spesielt bra. Det har alltid vært et tema, hvor jeg har vært den som har hatt minst lyst. Saken er den at jeg tenner ikke like mye på kona mi, men jeg ville gifte meg med henne fordi hun har så utrolig mange andre gode kvaliteter. Nå har vi en sønn på 1 år og vært sammen i 6 år. Vi har vært hos sexolog veldig kort, men det har ikke hjulpet mye.

Jeg har vel innsett at jeg har giftet meg med bestevenninnen min som jeg av og til har sex med. Vi har bygget et liv sammen med mange gode venner og familien hennes er super. Jeg synes det ikke er en gnist i forholdet lengre, men alt er egentlig helt greit....slik det er når man er venner. Spørsmålet blir vel om vi burde gå fra hverandre og satse på å få det fantastisk med noen andre og forsøke å være venner utenom, eller gå gjennom livet å ha det "helt greit"? Hun blir helt knust hvis hun bare finner ut at jeg har skrevet dette og jeg synes heller ikke det er greit at sønnen min blir skilsmissebarn i en alder av 1 år. Er det egoistisk å gå for et potensielt fantastisk liv med en annen og samtidig ødelegge mye for de 2 viktigste personene i livet mitt?

Noen tanker hadde jeg satt stor pris på....

Anonymous poster hash: 0a840...589

Anonymous poster hash: 0a840...589

Jeg kan garantere deg at du kommer til å ende opp som utro om du blir der du er. Valget er ditt.

Anonymous poster hash: 15f18...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært prisverdig om du var ærlig nok til å fortelle hvorfor du ikke tenner på kona di lenger. Har hun latt kroppen forfalle? Er sexen kjedelig med begrenset repertoar og masse no-no's? Har du i det hele tatt drøftet dette med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...