Gå til innhold

Hvorfor ikke klippe håret med kjøkkensaks?


Sabrina

Anbefalte innlegg

Ser mange skriver at man ikke skal gjøre det, men hvorfor?

har nå litt slitte tupper og tenker å klippe med kjøkkensaksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Jeg gjorde det (klipte panneluggen med kjøkkensaks), og jeg overlevde :P Kjøkkensaksa er jo ikke så skarp, så man får nok ikke like pent snitt som med ordentlig saks, samt at det kan være fare for at det blir ujevnt fordi håret glir på saksa før det blir klippet av (fordi saksa ikke er skarp nok), men for min del gikk det altså helt fint. Snakket med en frisør etterpå som sa det så helt fint ut også - naturligvis ikke superproft, men helt kurant.

Anonymous poster hash: fe26f...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint på meg dersom jeg klippet oppover. Altså saksen er i horisontal, men mer vertikal. Men da bruker jeg den til å ta tupper og det er ikke veldig viktig at håret mitt er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I desperate situasjoner har jeg gjprt det. Min venninne har en frisørsaks til 15 000 (!) kroner (hu er frisør). Liker best å klippe med frisørsaks, og en merker veldig forskjell på håret ut fra hvordan håret blir klippa.

Anonymous poster hash: e1201...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke er skarp nok. Tuppene har lettere for å splitte seg etter de har blitt klippet med sløv saks, de blir ikke like jevne. Men om man skal ta luggen, går det bra. Det er helst når det er snakk om langt hår som ikke skal bli slitt, når man vil unngå slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår som ikke skal bli (mer) slitt :wink:

men er det ikke bedre at jeg bare klipper av det slitte enn å la det spise seg oppover? Jeg kan slipe saksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt hår som ikke skal bli (mer) slitt :wink:

men er det ikke bedre at jeg bare klipper av det slitte enn å la det spise seg oppover? Jeg kan slipe saksen også.

Joda, det er forsåvidt det. Men jeg ville heller gått til innkjøp av ei billig hårsaks, de får man feks. på vita for et par hundre kroner. Muligens ikke like bra som ei dyrere saks, men mye bedre enn kjøkkensaksa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...