Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å spise middagen på sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar på et sykehjem. De ansatte spiser ofte av middagen, om det er noe igjen etter alle pasientene har spist. Det er ofte veldig mye igjen, mange middager.

Det er flere som har sagt at det egentlig ikke er lov, og at det skal kastes istedetfor at personalet skal spise av det.

Jeg lurer egentlig bare på, hvorfor er ikke det lov? Når det er mye igjen etter alle som skal ha har spist, og blir kastet likevel? :)



Anonymous poster hash: df720...ff9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er for at kokken(e) skal kunne beregne hvor mye mat som er nødvendig å lage?



Anonymous poster hash: d4921...cf7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen tror jeg ikke gjelder overalt. Der jeg jobbet i sommer spiste vi også dersom det var mer igjen, av og til ved bordet sammen med beboerne (så lenge vi var sikre på at alle hadde fått nok mat!), og det virket som beboerne satt pris på det også. Det er jo mer naturlig at de som sitter ved bordet også deltar i måltidet, men pga strengere budsjett er det ikke like mye mat som før, og derfor ikke alltid mulig for de ansatte til å spise restene. Det er jo bare tull å kaste mat!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helst fordi de ansatte på sykehjem har så sinnsykt godt betalt. Så da blir det rett ille hvis dem skal få noe gratis!!! :sarkasme:

Eventuelt, så er det noen i adm. som er litt tåpelig. Bedre at mat blir spist, enn kastet, mener jeg!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder blir maten solgt til gjenvinning, f. eks. som dyrefor. Da får man betalt pr. kg. og dermed taper institusjonen penger på at personale som bør kunne forsørge seg på egen lønn, spiser på institusjonens budsjett.