Gå til innhold

Uforklarlige blåmerker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Den siste uken har jeg fått noen uforklarlige blåmerker. Det ene er på baksiden av det ene låret, det andre er på fremsiden av det andre låret. Har ikke gjort noe som helst som kan ha ført til blåmerker, annet enn noe i søvne jeg ikke vet om. Jeg får ellers ikke lett blåmerker. Det ene blåmerket gjør ikke vondt, men det andre er helt ekstremt vondt!! Noen som vet hva dette kommer av? Prøvde å google, men det eneste som kom opp var leukemi :grine:



Anonymous poster hash: 22ae2...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hummels

Du har mest sannsynlig vert borti noe. Når den ene er vondt er det jo bevis på at du har vert borti noe. Gå til legen hvis du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dunket borti noe og glemt det. Hvis det ikke er mange blåmerker over lengre tid er det ikke farlig. Hvis du i flere måneder får mange uforklarlige blåmerker bør du dra til legen. To på ei uke er ikke noe du trenger å bekymre deg over, selv om du ikke får blåmerker så lett.

Det er mulig at du går i søvne, du kan sette opp et kamera og se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% sikker på at jeg ikke har dunket borti noe, men det er mulig det kan ha skjedd i søvne. Vet at jeg ikke går i søvne, men pleier å klore meg selv når jeg sover, så det kan være en mulighet - har bare aldri fått uforklarlige blåmerker iløpet av hele livet før :sjokkert:



Anonymous poster hash: 22ae2...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom det samme, har nå i sommer fått noe ekstremt med blåmerker, så jeg skjønner at du blir bekymret, det jeg ble og! Jeg dro til slutt til lege, fikk påvist stor blodplatemangel og ble lagt inn på sykehus med det samme og det viste seg at jeg har en autoimmun sykdom som kalles itp. Blåmerker kan også komme av vitaminmangel. Så jeg ville dratt til legen og bedt om blodprøve :)

Anonymous poster hash: 46dfe...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klør meg i søvne, og da tar jeg i så hardt at det blir blåmerker der jeg har klødd.. Kanskje det er dette du også gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, takk! Skal til legen på mandag, så skal få tatt en blodprøve i samme slengen :)



Anonymous poster hash: 22ae2...885
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk! Skal til legen på mandag, så skal få tatt en blodprøve i samme slengen :)

Anonymous poster hash: 22ae2...885

Gjør det! Og ikke bekymre deg, leukemi er ikke den mest sannsynlige grunnen til "uforklarelige blåmerker", det er mange andre uskyldige forklaringer som er langt vanligere :)

Anonymous poster hash: 46dfe...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! Og ikke bekymre deg, leukemi er ikke den mest sannsynlige grunnen til "uforklarelige blåmerker", det er mange andre uskyldige forklaringer som er langt vanligere :)

Anonymous poster hash: 46dfe...10d

Ja, det er sant :) Spurte her siden jeg ikke tror det er leukemi! Takk!

Anonymous poster hash: 22ae2...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...