Gå til innhold

Hvordan har det gått med de som har "hentet" seg ei kone


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den samme som har skrevet her noen andre ganger. Der jeg spør om hva folk tenker om det å finne seg noen fra et av de landene de gjerne blir i lag med folk som ønsker. Er opp i tjueårene og inntekt er ikke et problem. Men finner ingen som vil ha meg..., så jeg lurte på om noen som har historier å fortelle om slike som har funnet noen på den måten. På godt og vondt. Er redd for at jeg ender opp alene om ikke :(

Anonymous poster hash: d4386...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er den samme som har skrevet her noen andre ganger. Der jeg spør om hva folk tenker om det å finne seg noen fra et av de landene de gjerne blir i lag med folk som ønsker. Er opp i tjueårene og inntekt er ikke et problem. Men finner ingen som vil ha meg..., så jeg lurte på om noen som har historier å fortelle om slike som har funnet noen på den måten. På godt og vondt. Er redd for at jeg ender opp alene om ikke :(

Anonymous poster hash: d4386...f16

Stemoren til venninna mi er "hentet" fra Russland. Hun var sinnsykt grei før hun giftet seg med faren hennes men nå er hun et monster mot hele familien, nekter han å møte venner og andre familiemedlemmer osv. Dette er ikke overdrevet heller, er fryktelig tragisk for den familien og faren er helt ødelagt av henne. Skjønner ikke helt logikken til menn som vil ha "ekte kvinner" fra utlandet istedenfor "bortskjemte norske horer" (den er ikke myntet på deg altså TS :) )da kjærligheten fra disse postordrebrudene er falsk og kjøpt for penger. Det er jo ikke snakk om kjærlighet, og en ting er om man ønsker seg sex, men er det et kjærlighetsforhold man ønsker seg skjønner jeg ikke greia med å leve på en løgn med disse damene. De ville heller ikke hatt den norske mannen om han ikke hadde penger eller gitt hun et norskt pass.

Hva er problemet ditt? Altså hvorfor tror du ikke at du får deg noe jente? Man må ikke være pen som mann for å få seg dame om utseende er feilen hos deg, desutten er det ikke grenser for hvor mye en dress/pent antrekk, stelt hår og glimt i øyet kan gjøre for å få en ellers ordinær mann digg :)

Er du innadvendt er ikke det noe stort problem heller, det er bare løgn at alle jenter vil ha badboys (de over tjue altså). Men å være litt sosial og ha ihvertfall et par venner er jo viktig.

Du sier du tjener godt også, så hva tror du er problemet ditt som du kan jobbe med?

Anonymous poster hash: bc71e...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok innadvent og kanskje ikke noe godt å se på. Vil ikke tro jeg er så stygg heller men. Damene er ivertfall ikke interesser..., tenker bare å høre hvordan de og eventuelt for familie det har gått.

Anonymous poster hash: 7c9c9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det samme selv. Å hente kone fra utlandet.

Det er ikke fordi jeg har noe i mot norske jenter, absolutt ikke. Og jeg tror ikke jeg har problemer med utseendet eller slikt. Tjener greit gjør jeg også.

Jeg er bare så inderlig lei av "sjekke-spillet", og at jeg ender opp med svarteper, og en fyr som de veldig gjerne vil beholde som en venn, men ikke noe mer.

Da virker det veldig forlokkende å prøve lykken i utlandet.



Anonymous poster hash: 38158...7f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russiske kvinner er vel kjent for å styre mennene sine og familien med jernhånd, så det ville jeg ikke satset på....

Ei søt og nett filippinsk ei, som er vant til å adlyde mannen sin er vel det ts ønsker seg.



Anonymous poster hash: 74042...432
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det samme selv. Å hente kone fra utlandet.

Det er ikke fordi jeg har noe i mot norske jenter, absolutt ikke. Og jeg tror ikke jeg har problemer med utseendet eller slikt. Tjener greit gjør jeg også.

Jeg er bare så inderlig lei av "sjekke-spillet", og at jeg ender opp med svarteper, og en fyr som de veldig gjerne vil beholde som en venn, men ikke noe mer.

Da virker det veldig forlokkende å prøve lykken i utlandet.

Anonymous poster hash: 38158...7f6

Som jeg skrev over: er det bedre å være med ei som er med deg for penger og oppholdstillatelse fremfor å vente på noen? Man prøver og feiler på sin vei for å finne den rette, sånn er det for de fleste. Menn som havner i friendzonen er litt som de kvinnene som alltid havner i fuckfriend kategorien, men med tiden og erfaringer finner man noen til slutt. Fatter ikke at det å kjøpe seg et menneske skal ordne opp noenting jeg.

Anonymous poster hash: bc71e...4f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro de fleste voksne mennesker driver ikke med noe "sjekkespill". Sjekking på byen, og nettdating er også stort sett rimelig merkelige fenomener. Prøv heller å bli kjent via felles interesser i stedet, foreninger, kurs, lignende.

Hentebruddene - det eneste tilfellet jeg vet om gikk ikke så bra til slutt. Tror nok ikke de kjente hverandre godt nok og pemissene til forholdet var nok ikke helt riktige.



Anonymous poster hash: 6c647...397
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som deg, ts, bare at jeg er dame. Stille, innadvendt, pen og tjener godt. Ingen menn vil ha meg heller og som deg er også jeg møkk lei av "sjekke-spillet" der menn juger så de griner for å få seg mus. Jeg vil bare ha et hjem med mann og barn. Men jeg kunne aldri "hentet" meg mann fra utlandet, slik som deg. Hva om han også er slem? Eller bare stikker når han får sitt?

Jeg har begynt jobben med å klare meg selv på livstid. Har investert i leilighet slik at jeg kan bo et sted, pleier vennskap og tilbringer tid med familien min. Gammel alene kan man tross alt bli likevel, det finnes ingen garantier i livet. Kan du også se på det slik, ts?



Anonymous poster hash: 7b1ab...5b2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de fleste voksne mennesker driver ikke med noe "sjekkespill". Sjekking på byen, og nettdating er også stort sett rimelig merkelige fenomener. Prøv heller å bli kjent via felles interesser i stedet, foreninger, kurs, lignende.

Hentebruddene - det eneste tilfellet jeg vet om gikk ikke så bra til slutt. Tror nok ikke de kjente hverandre godt nok og pemissene til forholdet var nok ikke helt riktige.

Anonymous poster hash: 6c647...397

Voksne mennesker driver i høyeste grad "sjekkespill", både på nett, på byen og blant venners venner. For slike som ts og meg fungerer det ikke å møte opp på kurs, foreninger o.l. for å treffe noen fordi det skjer ikke.

Anonymous poster hash: 7b1ab...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over: er det bedre å være med ei som er med deg for penger og oppholdstillatelse fremfor å vente på noen?

Det med den store forelskelsen er egentlig et dekadent vestlige fenomen. I fattige land ser man mer på de praktiske sidene av det, og når man gifter seg med noen fra eget land er det heller ikke så ofte den store kjærligheten er inne i bildet. Kanskje litt forskjellig med Russland, men det å få tak i russisk dame er ikke så lett som mange skal ha det til. ABB klarte det jo ikke blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg tror du har vært på feil sted/møtt feil folk hvis du synes det å møte kvinner er lik å spille et "sjekke-spill". Regner med dette er snakk om ute på byen. Jeg har heller ikke interesse av sånt, og er aldri ute på byen. Det er mange andre steder man kan treffe en potensiell kjæreste! Bli med i en forening/klubb/organisasjon etc som driver med et eller annet du er interessert i, bli med i et politisk parti, begynn med en idrett, prøve nettdating osv. Og er det ingen kvinner der du jobber?

Jeg er også stille og sjenert, og menn har ikke akkurat rent ned dørene her selv om jeg er pen, slank og har høy utdanning. Så det er ikke slik at kvinner har det noe lettere. Når det gjelder bare tilfeldig sex, kanskje, men når det gjelder å få seg kjæreste, er det like vanskelig/lett for begge kjønn. Det er rett og slett så enkelt (eller vanskelig) som at man må oppsøke folk, og da folk man har noe til felles med. Å dra på byen for å sjekke når man selv ikke er den typen i det hele tatt, er jo meningsløst.

Personlig ville jeg heller vært alene enn å kjøpe meg en mann, gitt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det med den store forelskelsen er egentlig et dekadent vestlige fenomen. I fattige land ser man mer på de praktiske sidene av det, og når man gifter seg med noen fra eget land er det heller ikke så ofte den store kjærligheten er inne i bildet. Kanskje litt forskjellig med Russland, men det å få tak i russisk dame er ikke så lett som mange skal ha det til. ABB klarte det jo ikke blant annet...

Det er jeg enig i - men jeg mener et forhold bør være fullstendig frivillig fra begges side, mens ved slike "postordrebruder" velger kvinnen forholdet primært av økonomiske/materielle grunner. Det kan selvsagt bli bra, men jeg mener det er et dårlig utgangspunkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i - men jeg mener et forhold bør være fullstendig frivillig fra begges side, mens ved slike "postordrebruder" velger kvinnen forholdet primært av økonomiske/materielle grunner. Det kan selvsagt bli bra, men jeg mener det er et dårlig utgangspunkt.

Jeg vil si at det avhenger av hvor mange menn kvinnen har å velge mellom, og hvor desperat hun er. Det er nok mange fillipinske og andre kvinner fra fattige land som kanskje må ta det ene tilbudet de får, men russiske kvinner er da langt ifra så desperate. Har jo vært ganske mange vestlige menn som har fått seg et lite sjokk da de har funnet ut at å skaffe russisk dame ikke var så lett de selv trodde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg kommer fra er det veldig mange mannfolk som har hentet seg kone fra Thailand og Sør-Amerika. Er vell egentlig hipp som happ? Noen har vært gift i 10-20 år, og klarer seg. Et par få stykker har gått fra hverandre.

Kvinnfolka virker jo greie nok. Lager mat, rydder/tar vare på hjemmet, tar vare på ungene, er i godt humør, men har kanskje ikke de samme jobbene som Norske kvinner har. Blir mye jobber innen renhold, helsetjenesten, restaurant osv. Lite "business kvinnfolk", leger, eller andre prestisjeyrker.

Tror de fleste, i alle fall de jeg kjenner, traff konene sine ganske normalt i utlandet. Mye via felles kjente, da folk herfra ofte drar på fellesferier og gutteturer.

Mannfolka fra bygda varierer selvfølgelig :P Noen er typiske bleikfeite gris i 40-50 åra (på permanent trygd), andre er unge, pene og vellykkede.

Kan helt ærlig si at jeg ELSKER utseendet til kvinnfolk fra mange steder i Sør-Amerika. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg blir å dra dit for å finne meg en kone.

Det er noe helt magisk med den solbrune huden, mørke håret og de ekstreme formene.



Anonymous poster hash: 0686b...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over: er det bedre å være med ei som er med deg for penger og oppholdstillatelse fremfor å vente på noen? Man prøver og feiler på sin vei for å finne den rette, sånn er det for de fleste. Menn som havner i friendzonen er litt som de kvinnene som alltid havner i fuckfriend kategorien, men med tiden og erfaringer finner man noen til slutt. Fatter ikke at det å kjøpe seg et menneske skal ordne opp noenting jeg. Anonymous poster hash: bc71e...4f4

Det er jo absolutt noe jeg tenker på, og derfor jeg ikke har "hentet" meg en kone.

Men jeg spør meg jo noen ganger hvor lenge jeg skal vente. Har jeg ventet lenge nok når jeg har blitt 50?

Anonymous poster hash: 38158...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de fleste voksne mennesker driver ikke med noe "sjekkespill". Sjekking på byen, og nettdating er også stort sett rimelig merkelige fenomener. Prøv heller å bli kjent via felles interesser i stedet, foreninger, kurs, lignende. Hentebruddene - det eneste tilfellet jeg vet om gikk ikke så bra til slutt. Tror nok ikke de kjente hverandre godt nok og pemissene til forholdet var nok ikke helt riktige. Anonymous poster hash: 6c647...397

Det er nettdating jeg prater om.

Og jeg vil nesten si det er verre jo mer "voksne" de er. De som er eldre, og har vært i "nettsjekker-gamet" lenge, er ganske så rutinerte.

Man kan snakke om at det ikke er mye romantikk inne i bildet når man "kjøper" kone fra utlandet.

Men det er ikke mye romantikk inne i bildet når man sjekker på nettet heller.

Kvinner kan være ganske kyniske der også. (Og sikkert menn også)

Anonymous poster hash: 38158...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pappa henta seg dame, det gikk ikke bra. Han hentet seg dame fra et land hvor det er kjent at kvinner styrer hjemme med jernhånd, og det gjorde hun også. I tillegg skilte hun seg når hun fikk oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kommer fra er det veldig mange mannfolk som har hentet seg kone fra Thailand og Sør-Amerika. Er vell egentlig hipp som happ? Noen har vært gift i 10-20 år, og klarer seg. Et par få stykker har gått fra hverandre.

Kvinnfolka virker jo greie nok. Lager mat, rydder/tar vare på hjemmet, tar vare på ungene, er i godt humør, men har kanskje ikke de samme jobbene som Norske kvinner har. Blir mye jobber innen renhold, helsetjenesten, restaurant osv. Lite "business kvinnfolk", leger, eller andre prestisjeyrker.

Tror de fleste, i alle fall de jeg kjenner, traff konene sine ganske normalt i utlandet. Mye via felles kjente, da folk herfra ofte drar på fellesferier og gutteturer.

Mannfolka fra bygda varierer selvfølgelig :P Noen er typiske bleikfeite gris i 40-50 åra (på permanent trygd), andre er unge, pene og vellykkede.

Kan helt ærlig si at jeg ELSKER utseendet til kvinnfolk fra mange steder i Sør-Amerika. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg blir å dra dit for å finne meg en kone.

Det er noe helt magisk med den solbrune huden, mørke håret og de ekstreme formene.

Anonymous poster hash: 0686b...df9

Har du vært der? Tror det er mange som ikke helt skjønner hvordan sør-amerikanere helt ser ut...Mye indiansk og afrikansk blanding. Lettkledde på stranden, kanksje, men pene er de virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 7b1ab...5b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa henta seg dame, det gikk ikke bra. Han hentet seg dame fra et land hvor det er kjent at kvinner styrer hjemme med jernhånd, og det gjorde hun også. I tillegg skilte hun seg når hun fikk oppholdstillatelse.

Tror ikke det er så uvanlig at noen velger å skille seg når de har fått oppholdstillatelse. Da har de ofte vært i Norge en stund, lært språket, fått jobb, og kanskje blitt kjent med andre norske menn som de liker bedre enn han de giftet seg med. Har hørt om flere som har gjort det. De jeg kjenner til hadde ennå ikke fått barn med mannen. Mulig det er større sjans for at de blir hos mannen hvis de har barn sammen? Noen har barn i hjemlandet som blir passet av familien der.

Men jeg vet også om noen som har vært gift i flere år, og som ser ut som har det bra sammen. Blant annet en dame fra Russland som giftet seg med en norsk mann som ikke var så mye eldre enn henne.

Anonymous poster hash: 1a11c...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemoren til venninna mi er "hentet" fra Russland. Hun var sinnsykt grei før hun giftet seg med faren hennes men nå er hun et monster mot hele familien, nekter han å møte venner og andre familiemedlemmer osv. Dette er ikke overdrevet heller, er fryktelig tragisk for den familien og faren er helt ødelagt av henne. Skjønner ikke helt logikken til menn som vil ha "ekte kvinner" fra utlandet istedenfor "bortskjemte norske horer" (den er ikke myntet på deg altså TS :) )da kjærligheten fra disse postordrebrudene er falsk og kjøpt for penger. Det er jo ikke snakk om kjærlighet, og en ting er om man ønsker seg sex, men er det et kjærlighetsforhold man ønsker seg skjønner jeg ikke greia med å leve på en løgn med disse damene. De ville heller ikke hatt den norske mannen om han ikke hadde penger eller gitt hun et norskt pass.

Hva er problemet ditt? Altså hvorfor tror du ikke at du får deg noe jente? Man må ikke være pen som mann for å få seg dame om utseende er feilen hos deg, desutten er det ikke grenser for hvor mye en dress/pent antrekk, stelt hår og glimt i øyet kan gjøre for å få en ellers ordinær mann digg :)

Er du innadvendt er ikke det noe stort problem heller, det er bare løgn at alle jenter vil ha badboys (de over tjue altså). Men å være litt sosial og ha ihvertfall et par venner er jo viktig.

Du sier du tjener godt også, så hva tror du er problemet ditt som du kan jobbe med? Anonymous poster hash: bc71e...4f4

Nei, det er bare løgn at alle kvinner vil ha "good guys"...

Anonymous poster hash: 5fc88...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...