Gå til innhold

Når er det greit og ringe til politiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det var en post om nabobråk som fikk meg til og tenke på når mener folk det er greit og ringe til politiet?



Anonymous poster hash: fb7cd...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.



Anonymous poster hash: 4ead1...2a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreksempel om folk mener det er rett og ringe ved nabobråk osv



Anonymous poster hash: fb7cd...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du eller andre ikke er i umiddelbar fare, så er det jo bare å ringe 02800 dersom du er usikker. Så blir du evt satt videre dersom det er noe som trengs hjelp til.

Har ringt selv på alt fra aggressiv løshund til å komme å hente folk som har drukket seg fra sans og samling i -25 grader og funnet en snøfonn å sove i.



Anonymous poster hash: 55675...ea9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anobano

Ja, politiet som er idag er ikke til noe særlig hjelp. Når man ringer er de bare sure og grinete og nekter å hjelpe. Ta på deg høreklokker og la dem klare seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreksempel om folk mener det er rett og ringe ved nabobråk osv

Anonymous poster hash: fb7cd...7da

Det kommer an på hvor mye bråk det er. Mange krangler ganske høylydt, uten at det betyr at det er noe som politiet skal gripe inn i, men hvis du hører eller ser at dama for eksempel blir slått, da må du selvfølgelig kontakte politiet.

Politiet er veldig ofte ute på såkalt husbråk, så de som sier at politiet ikke griper inn i dette, de snakker bare tull. Se på statistikkene hvis dere skal ha dokumentasjon.

Problemet er heller at dama i disse tilfellene drar tilbake til han som banker henne. Det var bare et "engangstilfelle", og alt skal bli så mye bedre. Helt til neste gang...

Anonymous poster hash: 5f195...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeller hvor jeg har ringt politiet:

- Når jeg kom over to fjortissjenter som hadde en liten hund i en veske. Veska ttåkket de på! Du hørte bare klynking fra den stakkars lille hunden :-( Jeg rev veska bort fra dem, holdt de ropende jentene på avstand (de brølte at jeg hadde "faen ikke rett til å ta hunden deres"), og ringte politiet.

- Når en tulling med elendig sikret flyttelass hadde mistet en haug med møbler/kasser osv midt på hovedveien.

- Når noen hadde knust en av rutene i bilen min om natta.

- Når en mann luska rundt huset sent på kvelden og kikka inn vinduene (fra hagen vår).

- Når naboene var bortreist, og sønnen bestemte seg for å ha russefest. Minst 50 russ, ufattelig høy musikk klokka 4 på natta, ungdommer som tok seg inn på mineiendom og hadde sex på plenen/hagemøblene mine, ungdom som spydde på hagemøblene mine. Og jeg satt med en baby som ikke hadde sjans til å få sove.

Anonymous poster hash: 5d05e...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt politiet en gang. Bodde i en annen by i kollektiv, men var alene hjemme. Hadde noen sosialklienter som naboer og vegger av papir.

Disse naboene hadde noen lørdager besøk av andre likesinnede. En slik lørdag hørte jeg en krangel som begynte mellom paret som var på besøk. De gikk fra leiligheten, men ble stående på gårdsplassen/i oppgangen og fortsette å krangle. Det haglet med navnekalling, spesielt fra ham til henne. Smelling med dører og sparking i vegger. Jeg kunne ikke se dem, men ved første "Au!" fra henne ringte jeg politiet, Det var ikke snakk om slag, men at han grep henne om armen (hørte dette fra samtalen).

Politiet var mest opptatt med å få bekreftet at jeg ikke tullet siden mobilen min var registrert i en annen by. Heldigvis, mens jeg prøvde å overbevise om at dette var reelt ringte andre naboer inn om det samme. Han jeg snakket med sa at "ja nå hører jeg andre ringer om det samme, vi skal komme og se på det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt politiet grunnet festbråk en gang. Festen var to leiligheter bortenfor min, og jeg kjente bassen i senga. De brølte og hoiet på verandaen, og det ble bare verre og verre. Jeg forsøkte å få kontakt med de, først ved å ringe på, men de hørte naturligvis ikke ringeklokka, og så ved å henge over verandarekkverket og prøve å få kontakt. Helt fåfengt. Da var klokka halv 4 om natta, og jeg ringte politiet, og de fikk "smaksprøve" via telefonen. Et kvarter etter ble det stille, etter at politibil kom rullende inn ved blokka. Regner med at de tok med seg kablene til anlegget eller noe... I samme slengen klaget jeg også til styret om dette, så det ble skikkelig "blå-mandag" etter festen, både med politiet på besøk og advarsel fra styret i posten.



Anonymous poster hash: 40456...341
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vel, det skal være ro kl 23 på kvelden. Politiet har selvsagt nok å gjøre her i verden, men andre gangen vi ringte inn om samme festen kom de jammen i løpet av en halvtime. Neste gang ringte vi tidligere på kvelden og henviste til forrige gang og da kom de med en gang. Noen dager senere fikk styret kastet ut bråkmakerne (leieboere).

Vold - uansett hva slags hadde jeg ringt inn om med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ringt ved trafikkfarlige situasjoner. En gang var det et tre som lå halvveis over hovedveien, en annen gang var det en utenlandsk trailer som vinglet noe voldsomt i veibanen og gjorde mange stygge forbikjøringer. Den første gangen ringte jeg det "vanlige" nummeret, med lastebilen tror jeg at jeg ble satt over til nødnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt mange ganger. Blant annet:

-Svinkjøring med snøscooter og firhjuling midt i boligfeltet -aller helst mellom bilene på parkeringsplassen vår. Politiet kom med en gang og det ble ikke mer bråk de neste årene vi bodde der.

-Nabo under meg malte sin del av blokka, med musikken på mer enn fullt. Problemet var bare at fyren forsvant og musikken sto på. Kl 1 på natta. Politiet kom da også.

-Slåssing i leiligheten over meg. Ikke bare en gang. Inventaret fikk gjennomgå, og også utenfor lå det strødd med både møbler og knuste flasker. Ene gangen holdt de på å ta livet av en "venn". Politiet kom hver eneste gang. Og til slutt ble de kastet ut. Ikke rart når veggene var knust.

Så min tro på politiet er ikke svekket.

Dette var bare noen av tilfellene der jeg har ringt dem, og de har kommet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor i en by i Norge med over 50.000 innbyggere. Rundt denne byen ligger små bygder/tettsteder som ikke har politi på vakt mellom fredag klokken 16.00 til mandag klokken 07.00 I helgene er det maks 2 patruljer på vakt, og skjer det noe i en av bygdene må ene patruljen reise dit (ofte 40 minutters utrykningstid en vei). Da er den andre igjen alene. Sier seg selv at de ikke har mulighet å rykke ut på en del ting. Forferdelig med ressursmangel i politiet, en skam.



Anonymous poster hash: 876dd...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i et hus med tre leiligheter, eieren, en gammel dame bodde oppe og jeg og en annen leide hver vår leilighet nede. Damen hadde soverommet sitt rett over mitt og en natt hørte jeg at hun ropte "hjelp" og slike ting. Jeg tenkte at hun ble overfalt eller fikk hjerteattakk eller noe sånt. Da ringte jeg politiet som kom ganske snart. Politiet brøt seg inn til henne og heldigvis hadde hun bare hatt en vond drøm, men politiet sa at jeg hadde gjort det rette, for hvem vet hva det KUNNE vært. Huseier sa også at det var helt greit og at det var bra noen passet på.

Har også ringt om en bil som sto utenfor jobben med åpen dør, den var stjålet.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ringer til politiet for nabobråk ringer du da til 02800 og sier at du vil varsle om nabobråk i det området det gjelder, og skal du starte med og si ditt navn?



Anonymous poster hash: fb7cd...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...