Gå til innhold

Vekta står stille :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har spist ca 500-700 kcal hver dag i 2 uker. Vekta rikker seg ikke. Veier 74 kg og er 163 høy.

Jeg spiser masse protein, minimalt med karbo og fett. Jeg småspiser ikke mellom måltid. Har ingen cravings. Går ikke rundt sulten.

Har tidligere gått ned 10 kg. Er dette et vektplatå? Sitter fast på 74 kg. " spis mindre" var det en tråd her tidligere om. Jaha, hvor lavt på kcal må jeg gå?

Anonymous poster hash: 186ba...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser faktisk for lite.

Vel jeg satt fremdeles fast på 74 kg på 1800, 1500 og 1200 kcal -.- begynner å bli skikkelig frustrert.

Anonymous poster hash: 186ba...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe om aktivitet, men kanskje du må bevege deg mer? Du burde også få i deg mer kalorier i løpet av en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener vanligivis styrke 3 ganger i uka. Går turer når det passer. (Alt fra 7-2 turer i uka på 15 min -2 timer). Stillesittende jobb.

Anonymous poster hash: 186ba...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang er ikke lineær. Kroppen finner på mange ting som maskerer vektnedgang og -oppgang. Jeg har veid meg hver uke fra oktober, og enkelte ganger har vekta vist høyere tall enn den gjorde en måned tidligere, men trenden peker nedover. Så det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å merke noe på vekta i løpet av to uker. Et for lavt kaloriinntak kan gi væskeansamlinger (ødemer), noe som slett ikke er bra, og det maskerer ihvertfall. Hvis du virkelig hadde spist bare 500-700 kcal pr dag hver dag i to uker, ville du ikke orket å skrive på Kvinneguiden. Kanskje lese, men ikke skrive.Og ihvertfall ikke trene. Vei alt du spiser/drikker, før det opp i en kalorikalkulator med riktige kaloriverdier (jeg bruker Myfitnesspal, den er gratis, men det finnes mange å velge mellom). Med din høyde og vekt er et greit sted å begynne 1500 kcal, så kan du justere opp eller ned avhengig av hvor fort du går ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Du spiser nok helt feil.

Først og fremst for lite kalorier.

Og så burde spise mer fett om du spiser veldig lite karbo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang er ikke lineær. Kroppen finner på mange ting som maskerer vektnedgang og -oppgang. Jeg har veid meg hver uke fra oktober, og enkelte ganger har vekta vist høyere tall enn den gjorde en måned tidligere, men trenden peker nedover. Så det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å merke noe på vekta i løpet av to uker. Et for lavt kaloriinntak kan gi væskeansamlinger (ødemer), noe som slett ikke er bra, og det maskerer ihvertfall. Hvis du virkelig hadde spist bare 500-700 kcal pr dag hver dag i to uker, ville du ikke orket å skrive på Kvinneguiden. Kanskje lese, men ikke skrive.Og ihvertfall ikke trene. Vei alt du spiser/drikker, før det opp i en kalorikalkulator med riktige kaloriverdier (jeg bruker Myfitnesspal, den er gratis, men det finnes mange å velge mellom). Med din høyde og vekt er et greit sted å begynne 1500 kcal, så kan du justere opp eller ned avhengig av hvor fort du går ned.

Jeg har virkelig spist 500-700 kcal i 2 uker. Matvekta blir flittig brukt. Kreves ikke mye for å kunne skrive på kvinneguiden :-p tror du undervurderer hva kroppen er i stand til. Man blir ikke sengeliggende av å spise lite i korte perioder.

Jeg lå på 1800 kcal, ingenting skjedde. Så 1500, så 1200 nada niks, vekta står bom stille...

Anonymous poster hash: 186ba...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig spist 500-700 kcal i 2 uker. Matvekta blir flittig brukt. Kreves ikke mye for å kunne skrive på kvinneguiden :-p tror du undervurderer hva kroppen er i stand til. Man blir ikke sengeliggende av å spise lite i korte perioder.

Jeg lå på 1800 kcal, ingenting skjedde. Så 1500, så 1200 nada niks, vekta står bom stille...

Anonymous poster hash: 186ba...23e

OK. Jeg blir sengeliggende på det kalorinivået. Det varierer hva vi orker. Men kroppene våre reagerer nokså likt på energi ut/inn. Med et så lavt kaloriinntak som 500-700 går du ned i vekt - fett og muskler. Men kroppen lagrer vann slik at du kanskje ikke merker det på badevekta i løpet av en så kort periode. Gi det tid. Det er opp til deg hvor mye du skal gidde å lide for skjønnheten, men det er ikke nødvendig å sulte seg for å gå ned i vekt. Det er faktisk mye lettere å gjøre det med et lavt underskudd, og man er ikke like utsatt for å gå raskt opp igjen etterpå heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg blir sengeliggende på det kalorinivået. Det varierer hva vi orker. Men kroppene våre reagerer nokså likt på energi ut/inn. Med et så lavt kaloriinntak som 500-700 går du ned i vekt - fett og muskler. Men kroppen lagrer vann slik at du kanskje ikke merker det på badevekta i løpet av en så kort periode. Gi det tid. Det er opp til deg hvor mye du skal gidde å lide for skjønnheten, men det er ikke nødvendig å sulte seg for å gå ned i vekt. Det er faktisk mye lettere å gjøre det med et lavt underskudd, og man er ikke like utsatt for å gå raskt opp igjen etterpå heller.

Ja, kroppen klarer mer enn vi tror. En gang spiste jeg ikke på en uke, drakk bare vann og pepsi max, og jeg følte meg helt fin. Bare litt mindre energi enn vanlig, men jeg fungerte i hverdagen og gjorde alt det jeg gjorde på en vanlig uke. Jeg trente også.

Anonymous poster hash: c8be1...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg anbefaler ingen å gjøre det samme, altså! Det er ikke det jeg mener. TS, selv om du ikke har gått ned selv da du spiste mer, så er ikke sulting veien å gå. Kom deg over 1200 kalorier igjen, vær i aktivitet hver dag, og så går vekta forhåpentligvis videre ned etter hvert.



Anonymous poster hash: c8be1...2c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...