Gå til innhold

Er dette frekt å skrive på dåp invitasjonen?


AnonymBruker

Er det frekt å skrive i dåp invitasjonen at man ikke ønsker smykker?  

163 stemmer

  1. 1. Er det frekt å skrive i dåp invitasjonen at man ikke ønsker seg smykker?

    • Ja, veldig.
    • Ja, litt.
    • Kanskje/Vet ikke.
    • Tror at enkelte kanskje synes det, men hadde selv ikke brydd meg.
    • Nei, tviler.
    • Nei, ingen hadde reagert på det i det hele tatt!.


Anbefalte innlegg

Er det frekt å skrive at man ikke ønsker seg smykker i selve invitasjonen? Og på hvilken måte bør det da formuleres/skrives?

Jeg er klar over at det er frekt å skrive i en invitasjon at man ønsker seg penger, men er det like frekt å skrive at man ikke ønsker seg smykker til barnet?

(For de som lurer så ønsker jeg meg klær, leker, bestikk, og alt annet til barnet, bortsett fra smykker, som man ofte får veldig mye av i dåp)...


Anonymous poster hash: 78d83...8d0



Anonymous poster hash: 78d83...8d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New_Girl

Jeg syns ikke det er frekt, men har aldri sett at det har stått noe om gaver på dåpsinvitasjonen.

Hvorfor vil du ikke ha smykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Ja, jeg synes det er frekt å skrive slikt i invitasjonen. Gjestene bør selvsagt få lov til å gi det de har lyst til å gi.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Jeg synes ikke det er frekt nei. Det er ditt barn og dine ønsker for barnet, det bør respekteres. Hva med å skrive det at for de av de som ønsker å gi gave, er det ønskelig å få klær, leker osv.. Og få med det at smykker ikke er øverst på ønskelisten. Jeg tror ikke at folk analyserer hva du skriver og hvordan du bygde opp setningen :)

Edit: Men det kan jo hende at noen virkelig ønsker å gi et smykke av en spesiell betydning. Det kan jo også være kjekt for barnet i senere tid å ha smykker fra dåpen.

Endret av Makemeloveit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er litt rart å legge føringer på hva man ikke ønsker seg. Hvis noen spør hva dere ønsker kan du fortelle hva og at dere helst ikke ønsker smykker fordi du tror det blir for mye av det. Hvis dere får smykker og de ikke er gravert kan dere ofte få byttet i bestikk el.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt rart, enda man er innforstått med at dåpsbarnet får gaver, kan en slik kommentar fort gi inntrykk av at dåpen handler om gavene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er frekt nei. Det er ditt barn og dine ønsker for barnet, det bør respekteres. Hva med å skrive det at for de av de som ønsker å gi gave, er det ønskelig å få klær, leker osv.. Og få med det at smykker ikke er øverst på ønskelisten. Jeg tror ikke at folk analyserer hva du skriver og hvordan du bygde opp setningen :)

Edit: Men det kan jo hende at noen virkelig ønsker å gi et smykke av en spesiell betydning. Det kan jo også være kjekt for barnet i senere tid å ha smykker fra dåpen.

Bra måte å skrive det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt frekt. Men er såpass høflig at jeg ikke ville kommentert det.



Anonymous poster hash: 323b1...bae
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Da hadde jeg både ledd og himlet med øynene, samt tenkt mitt. Kjør på, du blir nok en snakkis!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest idiotiske jeg kan tenke meg å få til dåp/navnefest er all slags gullsmedgaver, selvsagt inngravert, som beholdere til tenner, hår, dåpsattest, bilderammer og teite album. Så nei, jeg hadde blitt lykkelig over å få en pekepinn til hva som var uønsket. Men jeg kan altså se for meg at snerpene hadde reagert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to gangene vi har hatt navnefest har samtlige gjester bedt om ønskeliste. Da har jeg skrevet ønskeliste og lagt til helt nederst at smykker etc. trolig ikke blir brukt. Hadde aldri fått meg til å skrive det i invitasjonen.

Anonymous poster hash: 30390...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg syns det er litt upassende. Du kan spre ordet gjennom familien og venner, i stedet for å skrive på invitasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du smykker så tar du de tilbake og bytter de, ikke verre enn det.

Selvsagt er det verre enn det. Folk graverer alt mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller skrevet at hvis man ønsker å gi gave, så er X, Y og Z svært velkomment. Fokusere på det positive heller enn det negative. Så kan du kanskje nevne for de du snakker med personlig, dersom de spør mer om ønskeliste, at smykker ikke står øverst på lista.

Anonymous poster hash: be7eb...587

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste er hvis det er en spesiell grunn til det - "Vi ønsker oss ikke smykker da NN er allergisk mot mye", f.eks.. Da er det helt ok.

Anonymous poster hash: be7eb...587

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det verre enn det. Folk graverer alt mulig.

Uff ja - så grusomt.

Hjelpe meg for en verden av utakknemlige og grådige mennesker vi har fått. Det er jo direkte tragisk.

Anonymous poster hash: bca6e...1f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frekt å skrive at man ikke ønsker seg smykker i selve invitasjonen? Og på hvilken måte bør det da formuleres/skrives?

Jeg er klar over at det er frekt å skrive i en invitasjon at man ønsker seg penger, men er det like frekt å skrive at man ikke ønsker seg smykker til barnet?

(For de som lurer så ønsker jeg meg klær, leker, bestikk, og alt annet til barnet, bortsett fra smykker, som man ofte får veldig mye av i dåp)...

Anonymous poster hash: 78d83...8d0

Anonymous poster hash: 78d83...8d0

Jeg syntes det er veldig frekt, og at det er helt feil å ønske seg forbruksting som klær og leker i en dåp.

Det er ikke DEG de skal kjøpe gave til heller, det er babyen din.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om å skrive hva man ikke ønsker seg i en invitasjon. Det virker utakknemlig og litt kontrollerende, og det er nok mange som vil ta det ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...