Gå til innhold

Kvinner og Menn - Les!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Flott å være gammel gris!"

Det er på tide at mannen tar tilbake både sin seksualitet og sin manndom, mener psykolog og spesialist i klinisk sexologi Atle Austad.

N.B. Ikke heng dere opp i begrepet 'gammel gris'. Vær så snill.

Anonymous poster hash: a3ba5...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fortsettelse hovedinnlegg:

Kvinnens lyst, behov og ønsker går foran. Nå må menn begynne å kjempe for sine behov. Blir menn ignorert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er ikke praktisk mulig.

Kjønnspolitikk tilside, det er ikke mulig å legge de seksuelle føringene basert på den som er mest seksuell aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

La oss håpe vi da nå begynner å nærme oss et punkt i historien hvor pendelen har svingt til ytterkant i begge retninger og nå balanserer seg 'i lodd'.

Det var en gang et behov for å sette lys på, og akseptere, kvinners seksualitet som i århundrer hadde være underlagt spesielt kirkens styre.

Så er vi da forhåpentligvis nå på terskelen til å se og innse at mennesker er ganske like i sin ulikhet, ganske ulike i sin likhet....og dermed flytte fokus fra kjønnsidentitet til individidentitet, uavhengig av kjønn.

Det er svært lite overraskende i den lenkede artikkel. Det eneste som er litt overraskende er at det har tatt såpass lang tid før den kom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Vi burde så absolutt kunne være «griser» vi også, selv vi unge :P Selv om mange blir ukonfertable.

Endret av Idollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det er så enkelt at menns seksualitet bør ha aksept, på samme måte som kvinners seksualitet? Begrepet "mannsgris" sier egentlig alt om status og det gjengse synet på menns seksualitet. Og på KG omtales menns seksualitet som "ekkel", spesielt hvis mannen er voksen. Da blir man i tillegg en "gammel mannsgris".

Dermed blir det konkrete spørsmålet: Hvilke sexistiske holdninger ligger til grunn når voksne menns seksualitet omtales? Er det ekstremfeminismens holdninger som er blitt mainstream og politisk korrekt, en "sannhet"? Altså påstanden om at alle menn i sin natur er overgripere?

Alle dere som skriver "ekkel" om menns seksualitet: Er dere dette bevisst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som skriver "ekkel" om menns seksualitet: Er dere dette bevisst?

Prøver å ikke uttale meg for mye om saken, men jeg synes rett og slett at det er litt ekkelt. Kan ha noe med at jeg er lesbisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kaller bare menn for mannegris dersom de er eldre menn som er kåt på unge jenter.

Anonymous poster hash: e94ae...3ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns pensjonistnaboen som klådde på mine trettenårgamle pupper var en gammel gris. Og det kommer jeg til å fortsette å synes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg syns pensjonistnaboen som klådde på mine trettenårgamle pupper var en gammel gris. Og det kommer jeg til å fortsette å synes.

Så slem du er. Han burde jo hylles for å tørre å vise sin seksualitet, stakkars mannen!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slem du er. Han burde jo hylles for å tørre å vise sin seksualitet, stakkars mannen!

Jeg vet, jeg viser lite forståelse for stakkars, gamle menn.

Jeg hadde nok vært mer forståelsesfull hadde han klådd på sin kone i stedet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker uttykket "gammel gris" for å røske litt i folk, så kan man jo selvsagt velge å ignorere det han skriver, og heller diskutere semantikk til ørene faller av.

Utover det mener jeg at han har en del gode poenger.

At menn må bli flinkere til uttrykke sine behov og ønsker er hevet over enhver tvil, og det må være mulig å møte hverandre på en plattform som ikke er myntet på frustrasjon, forakt og skam. Det skaper bare fortielse og innestengt raseri. A monkey in cage - is a monkey in rage!

En kvinne som vet å se dualiteten hos sin mann vil nyte godt av det, både i og utenfor sengen ;)

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du gjør er klassisk. Du knytter nærmest automatisk den mannlige seksualiteten til overgrep. Evner du virkelig ikke å se at de aller fleste menn har en positiv og livsbejaende seksualitet? Som også kvinner bør ønske velkommen?

Anonymous poster hash: 3c528...d6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du gjør er klassisk. Du knytter nærmest automatisk den mannlige seksualiteten til overgrep. Evner du virkelig ikke å se at de aller fleste menn har en positiv og livsbejaende seksualitet? Som også kvinner bør ønske velkommen?

Vel, det ga ikke meg noe særlig livsglede. Jeg ble redd, følte meg ydmyket og skamfull.

Jeg har ingen problemer med menns seksualitet - jeg elsker menns seksualitet. Men gamle griser har jeg altså ingen sans for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å ikke uttale meg for mye om saken, men jeg synes rett og slett at det er litt ekkelt. Kan ha noe med at jeg er lesbisk.

Nå er det jo sikkert slik at min og din seksualitet er ulik, selv om vi begge muligens tenner på det feminine. Men det kunne virkelig ikke falle meg inn å kalle din seksualitet ekkel, selv om du har et annet tenningsmønster enn meg.

Intoleranse er noe som har rammet homofile og lesbiske i stor grad. Du vil sikkert mene at den intoleransen du kan bli utsatt for, er uakseptabel. Derfor vil du sikkert bekjempe intoleranse basert på seksuelle fordommer. Men hva med å etterleve denne standarden selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, det ga ikke meg noe særlig livsglede. Jeg ble redd, følte meg ydmyket og skamfull.

Jeg har ingen problemer med menns seksualitet - jeg elsker menns seksualitet. Men gamle griser har jeg altså ingen sans for.

Men hva med å ta utgangspunkt i trådens tema, istedenfor anekdotiske merknader som egentlig bare bekrefter sexistiske fordommer mot et helt kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bruker uttykket "gammel gris" for å røske litt i folk, så kan man jo selvsagt velge å ignorere det han skriver, og heller diskutere semantikk til ørene faller av.

Utover det mener jeg at han har en del gode poenger.

At menn må bli flinkere til uttrykke sine behov og ønsker er hevet over enhver tvil, og det må være mulig å møte hverandre på en plattform som ikke er myntet på frustrasjon, forakt og skam. Det skaper bare fortielse og innestengt raseri. A monkey in cage - is a monkey in rage!

En kvinne som vet å se dualiteten hos sin mann vil nyte godt av det, både i og utenfor sengen ;)

Dette er jeg enig i. Menns seksualitet skal ikke sykeliggjøres så lenge det er på et jevnbyrdig nivå.

Men jeg står fortsatt på det, at eldre menn som påprakker unge jenter sin seksualitet og de vet, eller burde vite, at det er uønsket, er gamle griser.

Det samme gjelder for øvrig andre veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å ta utgangspunkt i trådens tema, istedenfor anekdotiske merknader som egentlig bare bekrefter sexistiske fordommer mot et helt kjønn?

Jeg kommenterte uttrykket "gamle griser". Jeg har ikke opplevd at noen kvinner har kalt en jevngammel mann for gammel gris - uttrykket kommer stort sett når det er større forskjeller i alder og maktposisjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg står fortsatt på det, at eldre menn som påprakker unge jenter sin seksualitet og de vet, eller burde vite, at det er uønsket, er gamle griser.

Og det tror jeg faktisk de fleste normale menn er helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det tror jeg faktisk de fleste normale menn er helt enig med deg i.

Det håper jeg da :)

Men jeg tror nok slike opplevelser er med på å farge noen kvinners syn på menns seksualitet. Ovennevnte episode var faktisk ikke den eneste jeg opplevde som ung jente, jeg opplevde en eldre mann som dro den rett foran meg, jeg gikk på en blotter, og min bror hadde en ubehagelig opplevelse i en svømmehall. Ingen veldig alvorlige hendelser, men nok til at man som barn følte seg utrygg, og man gjorde seg jo noen tanker om at dette var slik mannens seksualitet utartet seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...