Gå til innhold

Keisersnitt, vaginalføsel, utvidede vaginaer osv- splittet fra "mamma-vaginaer vs vaginaer til ufødt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ingen forskjell what so ever!

Jeg tror mange menn er flinke til å lyve om dette tabu-temaet....for å ikke såre kvinner!

Hadde sex med flere mye mye eldre menn som ung..og barnløs ,og samtlige kommenterte mitt underliv ....

Som var/er ungpike trangt,særlig i åpningen.

En mann begynte gråte....for sexen var så god: )Syntes så synd på han...han har tydeligvis ikke hatt noe godt sexliv før....

En annen gispet overrasket-jøss,du har ikke forandret deg der nede.....da var jeg godt voksen,men fortsatt barne-fri ung kvinne.

Så jo.Mange menn merker forskjell.

Syns det er trist at kvinnekroppen må forandres så mye-pga graviditet/fødsel.

Dette ødelegger sexlivet for mange.Og mange menn har psykiske problemer tydeligvis,pga det.Også kvinner...

Anonymous poster hash: 2b8a5...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror mange menn er flinke til å lyve om dette tabu-temaet....for å ikke såre kvinner!

Hadde sex med flere mye mye eldre menn som ung..og barnløs ,og samtlige kommenterte mitt underliv ....

En mann begynte gråte....for sexen var så god: )Syntes så synd på han...han har tydeligvis ikke hatt noe godt sexliv før....

En annen gispet overrasket-jøss,du har ikke forandret deg der nede.....da var jeg godt voksen,men fortsatt barne-fri ung kvinne.

Dette ødelegger sexlivet for mange.Og mange menn har psykiske problemer tydeligvis,pga det.Også kvinner...

At det er allment akseptert at kvinner skal revne fra a-å under fødsler-betyr ikke at det er riktig eller godt.

Ondskap blir aldri riktig eller godt-selv ikke når det er sosial akseptert av flertallet.Og ingen vil gjøre noe med det.

Eks.La kvinner få velge keisersnitt etter eget ønske/valg i stedet.Det går an å gjøre verden bedre og mer human.Naturen fungerer dessverre ikke perfekt.Den er sinnsykt hard/brutal.Og det kan vi kloke mennesker-gjøre noe med....til beste for oss alle.Vi er ikke dyr lengre.Vi har hjerne.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje menn med små peniser merker forskjell? Kjæresten min hadde ingen grunn til å lyve til meg angående tobarnsmoren sin vagina. Jeg har ingen barn, så i så fall ville jo det være "bra" for meg.

Skjeden trekker seg jo sammen igjen etter fødsel, og er musklene slappe kan man jo trene dem opp. Så tviler på at det er særlig store forskjeller sånn generelt sett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnekroppen ikke forandres så mye pga graviditet/fødsel. Er ikke alle som legger på seg 30 kilo underveis og deretter revner fra a til å under fødselen vet du ;) Det er mange småbarnsforeldre som er misfornøyd med sexlivet men det er vel sjelden at det er på grunn av kroppslige endringer. Er nok fordi man ikke har like mye tid og overskudd som før barna kom, og dermed har man heller ikke like mye sex som før. Jeg har for øvrig født to barn og kan ikke si at jeg merker noe forskjell når det kommer til sex :danse:

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje menn med små peniser merker forskjell? Kjæresten min hadde ingen grunn til å lyve til meg angående tobarnsmoren sin vagina. Jeg har ingen barn, så i så fall ville jo det være "bra" for meg.

Skjeden trekker seg jo sammen igjen etter fødsel, og er musklene slappe kan man jo trene dem opp. Så tviler på at det er særlig store forskjeller sånn generelt sett.

80 % av muskulaturen i bekkenbunnen/underliv-forsvinner etter en fødsel...borte,for evig og alltid....

Er en grunn til at mange sjeneres av og plages med eks urinlekkasjer som krever BLEIER...

Tenk deg å ha sex-så pisser du deg ut pga manglende muskelkontroll/nerver/signaler?

Kan tenke meg mange kviner yns dette er så pinlig....at de heller unngår sex.Når de får problemer med underlivet.

Vær snill å ikke fortsett å bagatellisere kvinners HELSEPLAGER etter fødsler.Det har blitt bagatellisert og lukket øynene for i 1000vis av år...Skal aldri verden få opp øynene og gjøre noe for å forebygge dette?

Kvinners lidelser-blir alltid bagatellisert....

Så JA TIL SELVBESTEMT KEISERSNITT.Burde vært en selvfølge i moderne tid-hvor folk er såpass opplyste....og vi lever ikke i noe u-land.Kvinner jobber like mye som menn,og betaler skatt ti staten.Er en skam at keisersnitt ikke er et alternativ engang.For de som ønsker/må ha det.Ellers nekter de å få barn.

Heldigvis kan ingen tvinge kvinner til å bli gravide eller føde.Så lenge kondomer finnes...: )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 % av muskulaturen i bekkenbunnen/underliv-forsvinner etter en fødsel...borte,for evig og alltid....

Er en grunn til at mange sjeneres av og plages med eks urinlekkasjer som krever BLEIER...

Tenk deg å ha sex-så pisser du deg ut pga manglende muskelkontroll/nerver/signaler?

Kan tenke meg mange kviner yns dette er så pinlig....at de heller unngår sex.Når de får problemer med underlivet.

Vær snill å ikke fortsett å bagatellisere kvinners HELSEPLAGER etter fødsler.Det har blitt bagatellisert og lukket øynene for i 1000vis av år...Skal aldri verden få opp øynene og gjøre noe for å forebygge dette?

Så JA TIL SELVBESTEMT KEISERSNITT.Burde vært en selvfølge i moderne tid-hvor folk er såpass opplyste....og vi lever ikke i noe u-land.Kvinner jobber like mye som menn,og betaler skatt ti staten.Er en skam at keisersnitt ikke er et alternativ engang.For de som ønsker/må ha det.Ellers nekter de å få barn.

Heldigvis kan ingen tvinge kvinner til å bli gravide eller føde.Så lenge kondomer finnes...: )

Vet du hvor mye komplikasjoner som kommer med keisersnitt egentlig? Og har du noen kilder på at man mister 80% for alltid?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet du hvor mye komplikasjoner som kommer med keisersnitt egentlig? Og har du noen kilder på at man mister 80% for alltid?

Dette er veldokumentert.

Komplikasjoner etter KS er BLÅBÆR og forbigående.Alltså-de går over.Du blir frisk og som før etterpå.

Mens komplikasjoner etter vaginale fødsler-er permanente og varer ofte livet ut ,eks urinlekkasje og dårlig sexliv-smerter ved samleie/livmorfremfall/skjedeprolaps/kanskje t.o.m avføringsproblemer.Inkontinens.....Du blir aldri som før eller helt bra....

Arrene og muskeltap,kan aldri opereres/repareres.Bli som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Bare sånn før folk løper til sykehuset og krever keisersnitt så vil jeg bare informere om at det ikke hjelper på huffsetrøbbel etter fødsel.

Har man fremfall så kom dette like gjerne under tjukkenperioden. Kan også komme uten de to delene der involvert.

Kjipt, men sant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette er veldokumentert.

Komplikasjoner etter KS er BLÅBÆR og forbigående.Alltså-de går over.Du blir frisk og som før etterpå.

Mens komplikasjoner etter vaginale fødsler-er permanente og varer ofte livet ut ,eks urinlekkasje og dårlig sexliv-smerter ved samleie/livmorfremfall/skjedeprolaps/kanskje t.o.m avføringsproblemer.Inkontinens.....Du blir aldri som før eller helt bra....

Kunne du være så elskverdig å legge ut linker til dette, kanskje?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje menn med små peniser merker forskjell?

Ja, akkurat som det er kvinner som er vide som merker best forskjell på penisstørrelse.

Anonymous poster hash: 380cc...a50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare sånn før folk løper til sykehuset og krever keisersnitt så vil jeg bare informere om at det ikke hjelper på huffsetrøbbel etter fødsel.

Har man fremfall så kom dette like gjerne under tjukkenperioden. Kan også komme uten de to delene der involvert.

Kjipt, men sant.

Hjelper ikke på hufsetrøbbel?

Jo visst fan gjør det det!

Hørt om TOTALRUPTUR der nede under vaginal fødsel.Er jo groteskt.

Tusenvis av norske kvinner må uansett re-opereres i underlivet etter fødsler,og noen flere ganger-før de kan " leve med " skadene....

Bedre å skjære i magen.Enn å ødelegge nerver og muskler og alt-ved å operere underlivet.

Man trenger da ikke å bli mer ødelagt enn strengt tatt nødvendig.Og ingen får mer enn 1-2 barn i dag.Så to stk KS tåler livmoren helt fint....Og tid er penger.KS går raskere enn vaginal fødsel.Og er heller ikke så smertefult.Ikke i nærheten engang.

Når skal folk innse at det er på tide å bli mer " humane " og siviliserte i tankegangen her i landet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat som det er kvinner som er vide som merker best forskjell på penisstørrelse.

Anonymous poster hash: 380cc...a50

Det sier seg selv ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne du være så elskverdig å legge ut linker til dette, kanskje?

Nei.Du får føde vaginalt selv.Så får du se om jeg lyver : ) hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er veldokumentert.

Tja, mamma har et 20 cm langt arr som går over magen. Hun fikk betennelse flere ganger i arret. Vet ikke helt hvor blåbær det er i forhold til litt svekkede muskler i skjeden som kan trenes opp. Og dette er bare ett eksempel. Det er ikke naturlig for kroppen å få skåret et barn ut av seg. Kroppen skjønner ikke at den har født barnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis ikke blandt de mest opplyste du da, for ellers hadde du også fått med deg at barn født med KS har større sjanse for å få astma, allergi og fedme, men det er vel ikke så farlig sålenge ikke fi... revner....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, mamma har et 20 cm langt arr som går over magen. Hun fikk betennelse flere ganger i arret. Vet ikke helt hvor blåbær det er i forhold til litt svekkede muskler i skjeden som kan trenes opp. Og dette er bare ett eksempel. Det er ikke naturlig for kroppen å få skåret et barn ut av seg. Kroppen skjønner ikke at den har født barnet.

Litt svekkede muskler-som du tror du kan trene opp selv???

Blir musklene overstrukket/ødelagt-kan de dessverre ALDRI trenes opp igjen.Du blir slapp som et utvasket gammel trusestrikk...kunn operasjon hjelper da.En operasjon-du må betale selv...sansynligvis.

Dette er meget vanlig.Særlig for flergangsfødende.

Syns kvinner er utrolig naive-som tror at alle skader kan knipes og trenes opp.Det er jo naivt å tro det...

Men klart-det er det staten og leger ønsker at dumme uvitende kvinner skal tro.

De ønsker jo ikke at kvinner skal kreve ks,eller unngå å få barn.Miste lysten på barn.Pga kunnskap om skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kona har født 4 barn og har fått slafsefitte. Jeg elsker henne likevel og vi har god sex. Er jo ikke i nærheten samme friksjon som før hun fødte, men det er mye man kan gjøre for å få det deilig sammen. Dessuten handler sex om så mye mer enn penetrering. Før jeg traff min nåværende kone hadde jeg også mye sex med deilige trange jenter, så jeg har fått min andel ufødte og trange fitter.

Jeg er fornøyd jeg :)

Anonymous poster hash: 6c02c...ddd

Ja for dere menn har ikke hjerne til å tenke på andre enn dere selv....dessverre.

Dere er født nesten uten empati og innlevelses-evne-ovenfor eks konsekvensene kvinner har/må leve med.Dere er så super-egoistiske.At dere bryr dere ikke..bare dere får fitte.Om fitta liker det-det tenker du fan ikke over....så lite hjerne har dere.Hjerne-tomme individer.....I hvertfall flertallet av dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei.Du får føde vaginalt selv.Så får du se om jeg lyver : ) hi hi

Du som ikke har født, skal i hvert fall ikke snakke så høyt om hvor maltraktert man visstnok blir. Jeg har født fem barn vaginalt i løpet av en åtteårsperiode og er ikke det minste ødelagt.

Så lenge du ikke kan dokumentere det du skriver om, tar jeg deg ikke seriøst. Det har jeg forresten aldri gjort.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

At det er allment akseptert at kvinner skal revne fra a-å under fødsler-betyr ikke at det er riktig eller godt.

Ondskap blir aldri riktig eller godt-selv ikke når det er sosial akseptert av flertallet.Og ingen vil gjøre noe med det.

Eks.La kvinner få velge keisersnitt etter eget ønske/valg i stedet.Det går an å gjøre verden bedre og mer human.Naturen fungerer dessverre ikke perfekt.Den er sinnsykt hard/brutal.Og det kan vi kloke mennesker-gjøre noe med....til beste for oss alle.Vi er ikke dyr lengre.Vi har hjerne.....

Er da absolutt ikke positivt å ta keisersnitt. Det beste er at man føder naturlig. Jeg må ta keisersnitt når jeg blir gravid (har ikke noe med at bekkenet er for trangt, men det strammer seg inn i stedet for at det åpner seg når man skal føde og alle kvinnene i familien så og si har det sånn) og skulle absolutt ønske jeg kunne føde vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du er tydeligvis ikke blandt de mest opplyste du da, for ellers hadde du også fått med deg at barn født med KS har større sjanse for å få astma, allergi og fedme, men det er vel ikke så farlig sålenge ikke fi... revner....

. Noen undersøkelser viser at barn som er tatt med keisersnitt har økt risiko for å få astma, mens andre undersøkelser ikke trekker denne konklusjonen. Her må det mer forskning til før man vet med sikkerhet.

http://www.naaf.no/no/subsites/fersking/svangerskap/Forebygge/Astma/

Bare litt info :) Selv om noe forskning viser det, gjør det det ikke til en sannhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...