AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg flyttet fra mannen min for 11 år siden. Vi hadde hatt det ganske dårlig i flere år, og jeg var lei av at han jobbet så mye (og jeg mener MYE, i perioder 12-15 timer om dagen.) Jeg traff en annen etter ganske kort tid og fikk det mye bedre. Vi er ikke sammen lenger nå. De første årene hadde vi et godt samarbeid om barna, men etter 4 år traff han ei ny dame. Eksen min forandret seg totalt. Plutselig var han slik mot henne som jeg skulle ønske han var mot meg, og jeg ble kvalm av å se at han var så utrolig forelsket. Vi pleide å feire jul sammen med barna, men de to siste årene har han feiret sammen med henne. Jeg synes det er veldig dårlig gjort overfor barna våre, som er vant til å feire med oss begge. De har invitert meg også, men jeg vil heller at han skal komme til meg. Jeg ønsker ikke å være sammen med henne. Jeg blir heller ikke bedt i familieselskaper i hans familie lenger. Mine søsken inviterer alltid ham i både fødselsdager og f.eks. bryllup, men han kommer ikke. Jeg er sikker på at det er den nye kona som nekter ham det. Hun har også bestemt at de skal pusse opp huset. Til og med rommene til barna har hun malt! De giftet seg for 3 år siden. Jeg prøvde å forklare ham at det ikke var bra for barna, men han var ikke til å rokke. Jeg har også prøve å snakke med henne, men hun vil ikke høre hun heller. Jeg har snakket med begge to flere ganger, for at de skal forstå at han må tenke på barna, men det hjelper ikke. Er det noen som kan komme med forslag så jeg kan få ham til å skjønne dette?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Anonymous poster hash: 6ed39...382 Anonymous poster hash: 6ed39...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest Gjest Skrevet 27. april 2014 Populært innlegg #2 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg synes det høres greit ut at eksen din har lært av forholdet dere to hadde og har bestemt seg for å ikke gjøre samme tabben flere ganger og med det prioriterer kjerringa. Synd for deg at du er bitter på ham fremdeles, men, men du får heve deg over det. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg synes du er urimelig. Det er "ikke bra for barna" at han gifter seg på nytt? Han har truffet en ny kvinne han elsker og de vil gjore det permanent. Han står i sin fulle rett til det. Om de vil redekorere og male huset de bor i står de også fritt til det. Du må slippe taket og la dette gå. Han er faren til dine barn og det er bra at han er lykkelig, for at han også skal fungere optimalt som far. Eneste kontakten dere trenger å ha er relatert til barna. Det er ingen grunn til at han skulle komme i bryllup eller selskap til din familie når dere ikke lenger er sammen. Der var han til stede som din partner, hvilket han ikke lenger er. Han er kun nå far til deres barn og det er alt. Han er stefar og det er barn på andre siden å ta hensyn til også. Det viktigste er at deres barn får truffet faren sin iblant og får et godt forhold til sin nye stemor. Anonymous poster hash: 84eb0...026 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Del Skrevet 27. april 2014 ? Skulle ikke han få lov til å fortsette sitt liv med ny kone? Hvorfor skal han feire jul og bursdager med din familie? Si du fant deg ny mann, ville du han skulle feire jul/bryllup/bursdager med sin ex og hennes familie? Så satt du alene ved jul osv? Nei, vet du hva! Anonymous poster hash: bb745...56f 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascade Skrevet 27. april 2014 #5 Del Skrevet 27. april 2014 Må innrømme jeg mener du bør se realiteterne i øynene. Det er 11 år siden, og at barna fortsatt skal feire jul med dere begge blir jo helt feil, det mener jeg. At han ikke kommer når han er invitert er jo logisk, han har jo et nytt liv, det må du innse. Må innrømme jeg ikke skjønner du mener det ikke er bra for barna, de er vel så gamle at det skjønner mer enn du tror. Du vil ikke være sammen med han men du vil nekte han å gifte seg igjen, der er noe der ikke helt stemmer her, du må komme deg videre og glemme han... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Del Skrevet 27. april 2014 Er dette en trolletråd? Den er akkurat like navlebeskuende urimelig som den med hun som mener naboene skal sitte musestille hver kveld fra klokken 19 fordi "prinsessa" skal sove. Anonymous poster hash: a5fa6...d0b 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 27. april 2014 #7 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Du må bare respektere at livet går videre. Når du fortsatt har de holdningene du har og i tillegg ikke vil feire med den nye kona, selv om du er bedt, så er det du som er stopper for godt samarbeid. Har forøvrig feiret flere julaftener med eksen og nydama, men sluttet da vi flyttet og jeg var mer etablert med kjæresten. I mitt tilfelle er det intet offer, siden jeg bare tenker " Haha, nå er det du som må slite med ham!" , men vi har hatt det koselig. Endret 27. april 2014 av absinthia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 27. april 2014 #8 Del Skrevet 27. april 2014 Synes du er svært urimelig, og muligens ett troll? Jeg velger alikevel å svare. Du valgte selv å flytte fra eks mannen din, det er urimelig å nekte din mann å feire jul sammen med sin kone fordi du ønsker å ha han hos deg med deres barn uten henne. De har invitert deg, og du har takket nei - da er det ikke deres feil, men din. Du må finne deg i at de er gift. At dine søsken inviterer din eks til familieselskaper er svært spesielt i mine øyne, mine far ble også invitert i min tantes bryllup etter skilsmissen men dette var kun to måneder etterpå og kun av ren høflighet. Jeg hadde heller ikke stilt opp i familieselskaper hos min eks sin familie? Tviler ikke på at kona hadde reagert om han hadde dukket opp, men jeg tviler også STERKT på at han har lyst. Angående huset: hun bor der, hun og sin mann er likestilt, vil hun pusse opp og hennes mann er enig i det, så er det 100% greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 27. april 2014 #10 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Du er urimelig i forhold til at dama ikke kan betrakte huset hun har bodd sammen med sin mann i flere år som sitt eget og du ønsker å nekte henne å feire jul med sin mann? Finner du virkelig ikke dette urimelig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 27. april 2014 #11 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Hun er jo deres stemor og vil ha et godt forhold til dem. Lage pizza og boller er ikke "billige triks". Det er også naturlig at hun tar del i deres liv. Når de tilbringer tid med sin far, vil de også i stor grad tilbringe tid med henne og det er faktisk hennes plikt å gjore det beste ut av denne tiden for at alle skal ha det bra. Hvis du ikke mener du har nok kontakt med dem får du ta mere initiativ til å treffes. Dersom de er voksne er dette noe de må ta stilling til selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Er du ensom? Han som er 21 år må jo ha flyttet ut, og du savner kanskje familielivet? Det er helt normalt når barna blir store. Men det er ikke din eksmann som skal gi deg familiefølelsen. Det må du lage selv, enten med barna dine eller med en ny mann. Anonymous poster hash: 2239d...390 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2014 #13 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Sleip når hun lager pizza??? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #14 Del Skrevet 27. april 2014 Sleip når hun lager pizza??? Anonymous poster hash: be0bb...a98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 27. april 2014 #15 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Det er helt normalt å forsøke å skape et godt forhold og vise interesse for stebarn. Mannen min gjør fine ting for stebarna sine, snakker med dem, kjøper ting til dem mm og jeg har aldri hørt noe vondt om dette fra barnas far. Mine barns stemor, gjør mye fint for mine barn og det synes jeg er bra. Om barna dine ikke vil til deg, så kan det kanskje ha noe med bitterheten din og den ekskluderende holdningen å gjøre...? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #16 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.) Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Kanskje den nye kona er hyggeligere enn deg? Hadde min mor tenkt som deg, at det var fælt for meg å få pizza og boller, ja da hadde jeg foretrukket den som ga meg pizza og boller. Anonymous poster hash: 098e2...760 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. april 2014 #17 Del Skrevet 27. april 2014 Er dette en trolletråd? Den er akkurat like navlebeskuende urimelig som den med hun som mener naboene skal sitte musestille hver kveld fra klokken 19 fordi "prinsessa" skal sove. Anonymous poster hash: a5fa6...d0b Det er VELDIG mange slike tråder her på KG for tiden... De veksler mellom kvinnehatende menn som skriver svært generaliserende innlegg om "ting om kvinner de observerer" (f.eks kollektivtrafikktråden som er aktiv i kveld) og tråder om kvinner som er så typisk navlebeskuende kjerring at de er parodier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 27. april 2014 #18 Del Skrevet 27. april 2014 Du høres veldig slitsom ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #19 Del Skrevet 27. april 2014 Det er VELDIG mange slike tråder her på KG for tiden... De veksler mellom kvinnehatende menn som skriver svært generaliserende innlegg om "ting om kvinner de observerer" (f.eks kollektivtrafikktråden som er aktiv i kveld) og tråder om kvinner som er så typisk navlebeskuende kjerring at de er parodier. Synes dere er slemme i kommentarene. TS er kanskje ensom og savner barna sine. Mange familier er sammen i jula og på bursdager, det er ikke uvanlig. Og mange eksmenn er snille og hjelper sine ekskoner mye. Så hold gørra for dere selv, det er ikke så hyggelig å lese sånt. Anonymous poster hash: 2239d...390 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 27. april 2014 #20 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke helt se at jeg er urimelig om jeg ønsker det beste for barna? Hun har vært ganske sleip i forhold til dem og brukt billige triks for at de skal like henne (laget pizza og bakt boller, vært med dem på forskjellige aktiviteter - og det mener jeg at hun ikke har noe med.)Eldstegutten er nå 21 og han har ikke vært hos meg på lenge og jeg vet at han har vært hos dem i hele påskeferien. Det er vel ikke urimelig at jeg vil ha kontakt med mine egne barn?Anonymous poster hash: 6ed39...382 Jeg håper også som andre at dette er trolling. Men svarer allikevel. Din sønn er voksen og må selv få velge hvor han ønsker å tilbringe tiden sin. Og om du har vært like negativ mot barna som du viser her så skjønner jeg godt at din eldste sønn heller feirer påske hos sin far og stemor, for du virker vanvittig bitter ut, selv etter 11 år. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå