Tarsan97 Skrevet 14. mars 2014 #1 Del Skrevet 14. mars 2014 Det var en gang att folk sa en skulle ikke bruke penger en ikke hadde. Alltså, holde seg borte fra lån. Det er ikke lett i ett moderne samfunn. DNB toppene rasker til seg bonuser med svært dårlige moralske unnskyldninger. Men så handler det heller ikke om moral for dem, men å gjøre eiernes krav virkelighet så de selv ikke får sparken men heller en smellfet gevinst. Den kommer fra din lomme. På 2 år har mindre enn 3 av ti byttet bank, enkelte oppgir å ha ett slags bånd mellom seg og banken. Enkelte blander følelser inn i det...Det gjør ikke banken. De GIR deg ikke noe, som lån, de SELGER deg penger. Sjekk betingelsene dine, det er viktig for renter og priser de gir oss att konkurransen virker og de overfører penger fra de gigantiske pengebingene sine til deg, ikke til de som tjener millioner fra før. https://www.finansportalen.no/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 14. mars 2014 #2 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg har en lokal sparebank helt siden 1. klasse som jeg begynte i i 1987. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diane Skrevet 14. mars 2014 #3 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Ja, men det er mer eller mindre ufrivillig. Da jeg kjøpte min første leilighet fikk jeg lån utelukkende på grunn av mine foreldres gode kundeforhold (rådgiveren visste at de kunne innløse hele lånet dersom jeg misligholdt), selv om jeg som student ikke hadde betjeningsevne. Da jeg og eks-samboer kjøpte leilighet 2, fikk vi best betingelser i samme bank - til tross for at vi sjekket med 5-6 ulike tilbydere. Da jeg kjøpte ut eksen fikk jeg også tilbud som andre ikke kunne matche. I tillegg er det veldig greit at rådgiveren min har kjent meg i 4-5 år, og at han ringer meg hver gang det er noe. Og btw - jeg har DNB Endret 15. mars 2014 av Diane 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Del Skrevet 14. mars 2014 Gjesp! Hva med å bruke litt mer tid på å tjene mer penger selv i stedet for denne misunnelsen rettet mot vellykkede finansfolk? Anonymous poster hash: 16a3a...dec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. mars 2014 #5 Del Skrevet 15. mars 2014 Nei, jeg er ikke gift med banken min. Men jeg velger fremdeles å bruke DnB fordi de har vært som har kunnet gi meg de beste betingelsene, og de har hatt en super kundeservice ift da jeg skulle ta opp boliglån. De har sett muligheter andre banker ikke var villige eller stand til å gjøre. Derimot velger jeg å ikke ha sparekonto hos dem siden den ikke er best hos dem. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mars 2014 #6 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg har skiftet bank mange ganger opp gjennom og kan ikke sies å være gift med banken. DNB er en av de bankene jeg holder meg stramt for nesen grunnet egen veldig dårlig erfaring tidligere. Akkurat nå har jeg et godt forhold som LO kunde i Srbank (Sparebank1-gruppen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 15. mars 2014 #7 Del Skrevet 15. mars 2014 Vi byttet til SPK for ikke så lenge siden og er kjempe fornøyde! Reduserte nedbetalingstid med 4 år, og betaler nå kun 3000 i renter i mnd, mot 5000 før Happy happy! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 15. mars 2014 #8 Del Skrevet 15. mars 2014 Vi byttet til SPK for ikke så lenge siden og er kjempe fornøyde! Reduserte nedbetalingstid med 4 år, og betaler nå kun 3000 i renter i mnd, mot 5000 før Happy happy! SPK er jo ikke akkurat en bank på linje med andre banker da... Men de tilbyr svært gunstige boliglån til sine medlemmer (SPK= Statens PensjonsKasse, 2,75 % opp til 1.7 mill pr medlem) Personlig bruker jeg Finansportalen aktivt for å sikre meg beste vilkår på innskudd. Men boliglånet er trygt plassert i SPK... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Del Skrevet 16. mars 2014 Som medlem av en fagforening, har jeg store fordeler av å være kunde i DnB. Dessuten setter jeg pris på døgnåpen kundeservice, forsikringsoppgjør nærmest på dagen, og mulighet til å sette penger inn på konto i dagligvarebutikken. Jeg har mye lavere rente enn jeg ville fått andre steder, og jeg sparte flere tusen på å flytte forsikringene mine dit. I tillegg fikk jeg kjempegod service da jeg som student kom for å be om boliglån, noe vi ikke fikk i samboerens lokalbank. Jeg kommer nok ikke til å se etter ny bank med det første. Tviler uansett på at noen andre kan tilby med 3,2% rente på 85% lån som er under 2M. Med unntak av SPK, men jeg er uansett ikke statlig ansatt. Anonymous poster hash: c2753...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Del Skrevet 16. mars 2014 Jeg lurer også på alle disse står frem på tv og klager over dårlig rente i banken. Virker nesten som mange tror det er en stor og komplisert sak å bytte bank fortsatt. Anonymous poster hash: 29011...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. mars 2014 #11 Del Skrevet 16. mars 2014 Ja, jeg er tilnærmet gift med banken min. Når jeg får så gode betingelser som jeg gjør i den banken er ikke en skilsmisse aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ism85 Skrevet 16. mars 2014 #12 Del Skrevet 16. mars 2014 Tvangsekteskap, andre banker vil ikke ha meg på grunn av for dårlig inntekt som student. På tross av god EK og ryddig økonomi. Men det hender seg at jeg ringer og forteller banken at hvis jeg bytter sparer jeg... Har fått litt bedre betingelser på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 17. mars 2014 #13 Del Skrevet 17. mars 2014 Ja, jeg er tilnærmet gift med banken min. Når jeg får så gode betingelser som jeg gjør i den banken er ikke en skilsmisse aktuelt. Hvor gode vilkår har du på dine ulike konti? Jeg er overrasket over hvor dårlige vilkår enkelte har uten å sjekke alternativer. Men noen har også svært gode vilkår hos sin faste bank (f.eks. den AB over som har 3,2 % hos DNB - Riktignok på en fagforeningsavtale). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #14 Del Skrevet 17. mars 2014 Jeg er dessverre gift med Nordea. Har tenkt MANGE ganger på å bytte, misliker sterkt å ha en personlig rådgiver, som insisterer på å snakke med oss hver gang vi skal utrette noe. Hvorfor trenger de en times møte midt i arbeidstid med både meg og mannen for å øke lånet med 50 000, når f.eks. Skandiabanken kan gjøre dette via mail og sende dokumenter i posten eller elektronisk?! Rådgiveren prøver å pushe på oss pensjonssparing og dyre forsikringer. Det er også høy rente der. Vi faser ut lånet der mer og mer. Har maxlån i SPK (men bare en av oss jobber i staten), slik at vi nå bare har en liten sum lån igjen i Nordea. Men så har vi fått et nordea-fond i dåpsgave til minsten, og det var veldig viktig for oldefar at dette skulle stå og "godgjøre" seg over mange år... Nå skal jeg skifte jobb snart, og hvis jeg får statlig jobb, blir det SPK for meg også. Anonymous poster hash: 50822...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 17. mars 2014 #15 Del Skrevet 17. mars 2014 ....misliker sterkt å ha en personlig rådgiver, som insisterer på å snakke med oss hver gang vi skal utrette noe. Hvorfor trenger de en times møte midt i arbeidstid med både meg og mannen for å øke lånet med 50 000, når f.eks. Skandiabanken kan gjøre dette via mail og sende dokumenter i posten eller elektronisk?! Anonymous poster hash: 50822...35b Fint å høre at ikke alle er like fornøyde med disse "personlige rådgiverne" som jo mer er selgere enn rådgivere. Mine svigerforeldre hadde også en slik rådgiver som de stolte fullt og fast på. Og de var meget skeptiske da jeg begynte å sjekke for dem.. Når de nå ser hvor mange tusen de sparer på å ha kvittet seg med denne rådgiveren, har pipa fått en annen lyd.... Men dette betyr absolutt ikke at alle bør kutte ut rådgiveren. Poenget er å følge med selv i tillegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå