AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei, jeg er en jente på 20 år som har en bestevennine, jeg har kjent henne ca hele livet, men vi var venner som små og ble senere venner på ungdomsskolen. Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg mobbet det første året, hun har aldri blitt mobbet. I 9 klasse så begynte vi å få kontakt igjen og hun "reddet" meg fra mobbingen ved å stille opp for meg og slå tilbake mot mobberne. Etter det har vi vært sammen hele tiden. Problemet er at hun er så jævla perfekt i forhold til meg. Jeg blir gal av det. Alle gutter vil ha henne og alle jenter vil være venn med henne. Hun er utrolig pen med langt mørkt hår og skikkelig store blå øyne. Hun er selvsikker og smart men samtidig en overlegen queenB (altså en som er "leder" av vennekretsen) hun kan oppføre seg akkurat som hun vil mot hvem som helst og kommer alltid unna med det. Slik har det alltid vært. Hun har alltid de peneste guttene etter seg og masse rike arvinger har også prøvd seg. Hun har blitt dumpet EN gang og tok det ordentlig bra selv om hun var kjempe lei seg, hun hverken gråt rundt folk eller ringte han og maste. Hvis noen er slemme mot henne/meg så lager hun et rent helvete for dem. Et eksempel er en jente som lå med eksen hennes når de fortsatt var sammen, og hun ble så sur at hun klarte å gjøre slik at nå sitter begge to igjen uten noe som helst sosial krets. Hun er kjempe karismatrisk og selv om hun noen ganger oppfører seg som en skikkelig bitch så ringer mobilen hennes i ett sett.. Jeg merker at jeg er så sjalu! Hvis jeg liker en fyr og jeg tar han med for å møte henne så faller han for henne momentant. Hun hverken flørter eller gir noe spessiel oppmerksomhet til disse guttene, det vet jeg for jeg har tilgang på hennes facebook (vi har det på hverandre, siden vi sier alt til hverandre og ikke har noe å skjule) på denne facebooken finner jeg masse samtaler hvor hun høflig avslår gutter og alltid tar meg i forsvar.... Hun er en skikkelig diva og får det alltid som hun vil. Hun er alltid invitert på minst 5 fester hver helg, og hun tar meg alltid med hvis jeg vil. Jeg merker at jeg er så sjalu, hvordan kan jeg få folk til å like meg bedre enn henne? Jeg er så lei av å være nummer 2... Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne".... Anonymous poster hash: 93478...760
Gjest BettyBoop Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Hei, jeg er en jente på 20 år som har en bestevennine, jeg har kjent henne ca hele livet, men vi var venner som små og ble senere venner på ungdomsskolen. Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg mobbet det første året, hun har aldri blitt mobbet. I 9 klasse så begynte vi å få kontakt igjen og hun "reddet" meg fra mobbingen ved å stille opp for meg og slå tilbake mot mobberne. Etter det har vi vært sammen hele tiden. Problemet er at hun er så jævla perfekt i forhold til meg. Jeg blir gal av det. Alle gutter vil ha henne og alle jenter vil være venn med henne. Hun er utrolig pen med langt mørkt hår og skikkelig store blå øyne. Hun er selvsikker og smart men samtidig en overlegen queenB (altså en som er "leder" av vennekretsen) hun kan oppføre seg akkurat som hun vil mot hvem som helst og kommer alltid unna med det. Slik har det alltid vært. Hun har alltid de peneste guttene etter seg og masse rike arvinger har også prøvd seg. Hun har blitt dumpet EN gang og tok det ordentlig bra selv om hun var kjempe lei seg, hun hverken gråt rundt folk eller ringte han og maste. Hvis noen er slemme mot henne/meg så lager hun et rent helvete for dem. Et eksempel er en jente som lå med eksen hennes når de fortsatt var sammen, og hun ble så sur at hun klarte å gjøre slik at nå sitter begge to igjen uten noe som helst sosial krets. Hun er kjempe karismatrisk og selv om hun noen ganger oppfører seg som en skikkelig bitch så ringer mobilen hennes i ett sett.. Jeg merker at jeg er så sjalu! Hvis jeg liker en fyr og jeg tar han med for å møte henne så faller han for henne momentant. Hun hverken flørter eller gir noe spessiel oppmerksomhet til disse guttene, det vet jeg for jeg har tilgang på hennes facebook (vi har det på hverandre, siden vi sier alt til hverandre og ikke har noe å skjule) på denne facebooken finner jeg masse samtaler hvor hun høflig avslår gutter og alltid tar meg i forsvar.... Hun er en skikkelig diva og får det alltid som hun vil. Hun er alltid invitert på minst 5 fester hver helg, og hun tar meg alltid med hvis jeg vil. Jeg merker at jeg er så sjalu, hvordan kan jeg få folk til å like meg bedre enn henne? Jeg er så lei av å være nummer 2... Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne"....Anonymous poster hash: 93478...760 jeg skjønner du er misunnelig men ikke rakk ned på jenta som alltid har stilt opp for deg. Og hun er ikke perfekt. Ingen er perfekt 26
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Er du en god venninne? Dere er bestevenner men du hater henne? Hyggelig...Anonymous poster hash: d7f92...c98 3
Sapientia Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan kan du hate en god venninne? Selv om hun har noe du anser som fortrinn. I noens øyne er sikkert du den som er å foretrekke av dere to, men kanskje ser du ikke det hvis du er så opptatt av din venninnes utseende og sjarm? 2
torias Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Hvorfor er du venn med henne om du hater henne? Høres ikke særlig sunt ut
Austinbutler Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Hun vil sikkert ikke være venninne med hvem som helst, så du er nok ikke så verst du heller vil jeg tro:) 2
Gjest BettyBoop Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Ts før du gnager ennå mer på dette og ender opp med å bli bitter og hate henne så ville jag snakket med henne om følelsene dine.. på en fin måte da 1
Lady Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Ikke prøv å "dempe henne" ved å si at hun har lagt på seg?! Det er utolig dårlig gjort. Hun stiller alltid opp for deg, og takken fra deg er at du rakker ned på henne? Det går ikke ann. Ikke hennes feil at du er sjalu. 22
Ruby_Tuesday Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 " Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk..." ... Skjønner at du kanskje er sjalu, men løsningen er absolutt ikke å prøve å ødelegge selvtilliten hennes på den måten. Slikt gjør man ikke med venninnene sine! 14
Gjest Nikee Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 For det første så virker det som om venninnen din faktisk er en ekte venninne for deg, tar deg i forsvar, behandler deg pent og er ærlig med deg. Dette er en venninne man ikke kommer ofte over, og da bør du ta vare på henne. Ikke prøve å rakke henne ned ved å si at hun er tykk eller hva som helst annet. Hun har, ut ifra ditt eget innlegg alltid støttet deg, du må da klare å være minst en like god venninne for henne som hun har vært for deg. Jeg forstår fint at du kan bli misunnelig, siden hun er pen og får "alt". Vi mennesker blir ofte sjalu eller lei oss for at vi ikkke oppnår de samme tingene, men det er nå du må være voksen og innrømme for deg selv at dette er dine egne usikkerheten som kommer frem. Hun har ikke behandlet deg dårlig eller gjort noe slemt, tvert imot er hun der for deg enda! Jeg har selv en "perfekt" venninne, veldig pen, sjarmerende, får alltid guttene og ikke minst oppnår mye. Men jeg er ikke misunnelig på henne (jeg var da vi var yngre men kom over det ) fordi jeg er glad i meg selv. Jeg har også fine kvaliteter, og ikke minst andre talenter. Og ja jeg får kanskje ikke de kjekkeste guttene eller alt jeg vil ha, men sånn er livet! Og selv om du tror hun får alt, så er det ting hun kanskje også selv ønsker men som ikke oppnår. Forskjellen er at hun vet hvordan hun skal la det gå uten å henge seg opp i ting. Du må fokusere på dine egne gode kvaliteter og innse at dere er forskjellige. Hun har sine gode kvaliteter og du har dine. Ikke la din egen usikkerhet føre til at du mister en god venninne. Helt seriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Skjerp deg, TS. Seriøst. Anonymous poster hash: f3255...087 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er 29 og har samme problemet. Det er patetisk, jeg vet. Men hun er så forbanna perfekt at jeg får dårlig selvtillit av å være med henne. Hun blir behandlet som en prinsesse mens folk bare helst vil ha meg bort. Derfor trives jeg ofte bedre med andre venninner som er helt normalt pene, da kjenner jeg ikke så veldig på forskjellene. Ja jeg må skjerpe meg, men jeg klarer bare ikke. Anonymous poster hash: c36fe...106
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Ts. Nå er det sånn at visse mennesker har denne karismaen som venninnen din. Men ALLE liker ikke det. Noen føler slike som energi-tyver selv om de ikke mener å kreve noe. Du er en annen type, og jeg regner med at du og venninnen din utfyller hverandre og har det gøy og hyggelig når det bare er dere to? Hun er jo helt opplagt glad i deg. Men det gjør det kanskje verre for deg nå? Føler du at du står i takknemlighetsgjeld eller har du skyldfølelse fordi du hater hennes "perfekte"vesen? Nå kan hun ifølge deg være en bitch, så perfekt er hun ikke. Det fins selfølgelig gutter som liker deg bedre enn henne,-når en forelsker seg er en blind for andre :-) Men du. Du skriver at dere er sammen hele tiden. Hvorfor det? Kanskje du skulle være litt med andre også, sånn at du får litt ditt eget liv uavhengig av henne? Virker som det kunne vært lurt all den tid du "drukner"litt rundt henne. Dere kan jo fremdeles være venninner og treffes uten at det må bli så intenst. Vær stolt av deg selv. Og VÆR det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er 29 og har samme problemet. Det er patetisk, jeg vet. Men hun er så forbanna perfekt at jeg får dårlig selvtillit av å være med henne. Hun blir behandlet som en prinsesse mens folk bare helst vil ha meg bort. Derfor trives jeg ofte bedre med andre venninner som er helt normalt pene, da kjenner jeg ikke så veldig på forskjellene. Ja jeg må skjerpe meg, men jeg klarer bare ikke. Anonymous poster hash: c36fe...106 Leste hele innlegget ditt nå ts. I motsetning til din venninne, så er faktisk min venninne helt perfekt, ingen diva og ingen bitch og hun er aldri slem. Vakker og slank er hun også. Jeg tror du rett og slett bare må prøve å gli litt bort fra henne og finne deg andre venner. Du trenger noen andre, og hun trenger noen andre. Det er ikke greit av deg å snakke nedsettende om henne. Anonymous poster hash: c36fe...106 2
Tarsan97 Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Det er du som merker henne " perfekt". Det att hun har draget på guttene å sånt er ofte mye medfødt. Du må gjøre dine greier fra dine perspektiver å muligheter, ikke fra hennes. Noen rike arvinger har og prøvt seg ? Om du ser det som verdier eller mål på noen måte kan jeg forstå att du har en holdning eller ett tankesett som ikke virker kult på andre. Lev ditt liv du som den beste du kan, jeg kan ikke bli andre og det bør ingen tenke heller. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Ts. Nå er det sånn at visse mennesker har denne karismaen som venninnen din. Men ALLE liker ikke det. Noen føler slike som energi-tyver selv om de ikke mener å kreve noe. Du er en annen type, og jeg regner med at du og venninnen din utfyller hverandre og har det gøy og hyggelig når det bare er dere to? Hun er jo helt opplagt glad i deg. Men det gjør det kanskje verre for deg nå? Føler du at du står i takknemlighetsgjeld eller har du skyldfølelse fordi du hater hennes "perfekte"vesen? Nå kan hun ifølge deg være en bitch, så perfekt er hun ikke. Det fins selfølgelig gutter som liker deg bedre enn henne,-når en forelsker seg er en blind for andre :-)Men du. Du skriver at dere er sammen hele tiden. Hvorfor det?Kanskje du skulle være litt med andre også, sånn at du får litt ditt eget liv uavhengig av henne? Virker som det kunne vært lurt all den tid du "drukner"litt rundt henne. Dere kan jo fremdeles være venninner og treffes uten at det må bli så intenst. Vær stolt av deg selv. Og VÆR det. Enig i dette. Anonymous poster hash: c36fe...106 1
Marie90 Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Du er ikke den eneste som foler det slik, TS. Det interessante er likevel at det har vaert flere traader som dine, men naar noen skriver fra din venninnes POV, at de foler alle er misunnelige paa dem, saa faar de maasse motboer og "du er ikke saa bra som du tror". De fleste vokser dette av seg. Det finnes unntak, men det pleier aa rette seg opp noe. Forst og fremst ved at du utvikler mer selvtillit og dine egne kvaliteter. Hva er det du er god paa? Hva er bra ved ditt utseende som du kan fremheve? Det er slik man maa tenke. Utstraalig og personlighet er under din kontroll, mye ved utseende kan du ogsaa behjelpe. Det er sjelden slik at enkelte "har alt" selv om det foles slik. Jeg haaper du klarer aa ordne dette uten aa odelegge vennskapet. Tro meg, hun merker det. Mitt aller beste vennskap ble odelagt fordi min beste venninne var sykelig sjalu paa meg og provde aa sabotere mitt liv foer vi omsider skiltes. Jeg vet hun ogsaa er lei seg men det er vanskelig aa gjenskape vennskapet naa. Jeg savner det vi hadde og at vi stilte opp for hverandre men det ble utaalelig aa leve med noen som ville meg vondt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Til tross for din noe umodne språkbruk om venninnen din (at du hater henne, at "alle" vil ha henne, at hun er "perfekt" osv), så skinner det gjennom at du er fortvilet av å bli satt i skyggen av henne og at du ikke vet hva du skal gjøre. Ville du heller vært uten henne? Det går an å skille lag som venninner også. Men det høres ut som om hun er opptatt av å være ei god venninne for deg. Vet du hva hun verdsetter ved deg? Jeg tviler på at absolutt alle vil ha henne, og at hun er så perfekt, kan heller ikke stemme. Ja, noen får mer oppmerksomhet enn andre, kanskje mye mer, men kanskje det er greit å se seg om etter oppmerksomhet på andre måter enn å konkurrere med henne? Kanskje du trenger å få respons på noe du er god til, noe du brenner for? Lykke til :-) Anonymous poster hash: ce1d3...6be 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Dette var bare trist å lese. Og du får garantert ikke svarene du hadde forventet. Venninnen din er fantastisk, hun stiller opp for deg og er en god venninne. Nå må du slutte med misunnelsen. Du er bra nok, du er ei flott jente selv. Slutt å sammenligne deg selv med bestevenninnen din og se på det lyse - hun er faktisk en god venninne. Anonymous poster hash: 7c412...798 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå