Studenten1503 Skrevet 28. november 2013 #1 Del Skrevet 28. november 2013 Det er ca 7 uker siden siste mens. Jeg og min kjære bestemte oss for å prøve å bli gravide for 3 uker siden. Jeg har testet negativt på billigtester helt frem til i dag, da kom en svak, svak strek frem. Jeg kjøpte en clearblue test og den viste tydelig med en gang at jeg var gravid! Kan vi ha hatt et "uhell" slik at jeg kan være så mye som 7 uker på vei, eller er jeg bare 2-3 uker? Er det slik at billigtestene viser resultat mye senere enn CB? Synes det er lite sannsynlig å være 7uker på vei med negative tester helt til i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 28. november 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 28. november 2013 Forøvrig er jeg kjempeglad over å være gravid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Del Skrevet 28. november 2013 Ukene telles fra siste mens, uavhengig når eggløsning/befruktning var Så da kan du gå ut fra at du er 7 uker på vei, gratulerer Anonymous poster hash: d6908...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 28. november 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 28. november 2013 Tusen takk! Vet jo at det regnes fra siste mens, men er ikke skråsikker på at jeg er så langt på vei altså! synes bare det var så merkelig at jeg ikke fikk positiv test før i dag om jeg er 7 uker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #5 Del Skrevet 28. november 2013 Antagelig er du ikke 7 uker på vei. Hvis du betaler selv kan du få UL og sjekke, men ville ventet og gått ut fra at du er ca 4 uker nå. Jeg var til UL i 6+4 pga blødning og da sa legen at det var helt på grensen til at de kunne se noe. Så vent til du er 7 uker. Lykke til. Anonymous poster hash: 77f48...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marihihia Skrevet 28. november 2013 #6 Del Skrevet 28. november 2013 Selv om legen først regner fra siste mens, hadde jeg ikke trodd på den termindatoen. Og når du kommer på ordinær ultralyd blir da termin flyttet. Er kjipt hvis du blir flyttet 4 uker bakover! Clearblue og billigstrimlene skal reagere på like mye av hormonet, så hvis jeg hadde fått de negative testene du har fått, for så en positiv nå, hadde jeg tenkt at jeg var ca fire uker på vei. Men du burde snakke med legen din om det, slik at han kan henvise deg til tidlig ul for å se hvor langt du er på vei. Det er fint å vite slik at du blir innkaldt til ordinær ultralyd på riktig tidspunkt OG: Gratulerer så mye med graviditeten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 28. november 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 28. november 2013 Tusen takk:) tror jeg må kjøpe meg en sånn digitaltest som viser uker i morgen:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Del Skrevet 28. november 2013 Man produserer gravidhormonet i forskjellig hastighet så noen tester positivt sent. Så faktisk kan det hende at du er 7 uker på vei, og de digitale testene med ukesindikator er ikke helt til å stole på pga som nevnt forskjell i hormonproduksjonen. Selv om de stemmer for de fleste så er det alltid unntak. Jeg teste selv ikke positivt før i uke 6.Anonymous poster hash: 1e4f0...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 28. november 2013 #9 Del Skrevet 28. november 2013 Hvor mange uker viser de testene med ukesindikator? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 28. november 2013 #10 Del Skrevet 28. november 2013 Hvor mange uker viser de testene med ukesindikator? De viser vel bare 1-2, 2-3 og 3+. Jeg fikk 2-3 og da var jeg fire uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 29. november 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 29. november 2013 De viser vel bare 1-2, 2-3 og 3+. Jeg fikk 2-3 og da var jeg fire uker på vei. Riktig som Nikki09 sier. De viser uker fra befruktning, ikke siste mens, så en må plusse på 2 uker på hvert resultat:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. november 2013 #12 Del Skrevet 29. november 2013 Om det er lengre siden da, får man bare 3+ da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 29. november 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 29. november 2013 Om det er lengre siden da, får man bare 3+ da? Det stemmer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studenten1503 Skrevet 29. november 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 29. november 2013 Ny test tatt, og den viser 2-3 uker siden befruktning...så hvis den stemmer er jeg 4-5 uker på vei:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefalos Skrevet 5. desember 2013 #15 Del Skrevet 5. desember 2013 Antagelig er du ikke 7 uker på vei. Hvis du betaler selv kan du få UL og sjekke, men ville ventet og gått ut fra at du er ca 4 uker nå. Jeg var til UL i 6+4 pga blødning og da sa legen at det var helt på grensen til at de kunne se noe. Så vent til du er 7 uker. Lykke til. Anonymous poster hash: 77f48...8cb Må bare spørre, selv om det ikke er helt innafor temaet til ts. Var du på innvendig UL? Hva var det som var på grensen å se? Hjerteslag? Jeg er nemlig litt frustrert her da jeg var på UL i går og mener jeg bør være minst 6+4 på vei, mens legen mente jeg ikke kunne være lenger enn 5 uker (og det tenker jeg er dårlig nytt og at det har sluttet å utvikle seg siden jeg er sikker på datoene). Hun så bare en fostersekk. Men hvis du har fått et annet svar, at det med andre ord kan hende det er normalt å ikke se så mye ved 6+4, kan jeg bli litt beroliget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå