Gå til innhold

Hvordan lære meg å bli mer "care"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en dame jeg liker veldig godt, og så langt tror jeg hun er interessert i meg også. Virker ihvertfall sånn. Men hvordan kan jeg lære meg å bli mer "care" i forhold til henne? Føler liksom at jeg hele tiden veier ordene mine og er redd for å vise interesse, i frykt for at det skal oppleves som turn-off og despo at jeg viser interesse. Jeg har bare lyst til å være meg selv med henne, si det som faller meg inn og bare være rett fram og ærlig. Syns dette spillet er så slitsomt, og føler at hun egentlig ikke blir kjent med meg sånn som jeg egentlig er.

Hvorfor er det så vanskelig å være seg selv, sånn som man er med kompiser, når det er snakk om en dame som man liker?

Noen flere som opplever det på samme måten?

Og hva tenker dere kvinner om ting som "selvsikkerhet" og sånn? Er det veldig turn-off å være litt usikker i en sånn setting? Det er liksom det jeg hele tiden tenker..."å nei, nå er jeg turn-off" o.s.v. Er det veldig turn-off?



Anonymous poster hash: c3e98...1e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at jeg ellers er en ganske "care" person når det kommer til det aller meste og de aller fleste. Men med en gang jeg har romantiske interesser i noen, blir det plutselig så himla viktig hva akkurat hun mener og syns om meg. Og da er det som at ting låser seg i topplokket. Jeg tror også hun hadde likt meg bedre dersom jeg bare var mer avslappet og meg selv, men allikevel klarer jeg det ikke?

Og ikke plager det meg dersom hun er litt usikker og ikke har verdens beste selvtillit på det området, men har liksom inntrykk av at akkurat det her er ganske viktig for dere damer.

Er det greit å være litt keitete sånn sett, syns dere helt ærlig?



Anonymous poster hash: 2f25c...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er aller, aller mest turn-off, er gutter som er "care". Det er ikke meninga at det skal være et spill. Til syvende og sist vinner du på å være deg selv. Hvorfor må du late som du er "care" hvis du egentlig ikke er det? :) Jeg synes det er sjarmerende med gutter som er rett på sak, vet hva de vil og ikke er redde for å vise det.

Edit; leste det siste du skrev etter jeg skrev dette. Hvis du er "care" til vanlig så vet jeg ikke. Men jeg synes uansett det er dumt å spille et salgs spill og late som man ikke bryr seg, om man egentlig gjør det.

Endret av Jumo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er turnoff å være veldig skikkelig pågående, sende mange hjerter før dere egentlig er blitt kjent, og hagle innpå med meldinger.



Anonymous poster hash: bac87...513
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bedre ydmyke og keitete menn enn de som oser av selvtillit :)



Anonymous poster hash: f5fab...046
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter som er "care" er turn off og et herk.

Om det stråler usikkerhet og dårlig selvsikkerhet og stakkarslighet av deg er det turn off ja.

For mye selvsikkerhet så det blir ekkelt er også turn off.

Vær deg selv. Om du oppfører deg vilt forelsket rundt henne, så er det den du er også, ikke endre det.

Om en gutt oppfører seg care er det lett for en jente å tenke at han ikke er interessert, og derfor gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok...jeg legger visst noe annet i begrepet "care" enn det dere gjør. Mener bare som i å være mer avslappet, at det ikke er så viktig for meg hva hun syns om meg til syvende og sist, sånn som jeg tenker om andre mennesker.



Anonymous poster hash: 2f25c...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde egentlig være glad for at jeg for første gang på veldig lenge har truffet noen som jeg liker godt og som viser interesse tilbake, men det eneste jeg klarer å tenke på er tanker som: "Er jeg for pågående?" "Snakker jeg for mye om meg selv?" "Trenger jeg meg på?" Og jeg føler det gjør meg så dust og lite attraktiv, at en liksom kan se det på utsiden at jeg tenker sånne ting. Bare masse analysering, nesten som om jeg skulle ha sosial angst eller noe, akkurat overfor henne.



Anonymous poster hash: 2f25c...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær deg selv. Du vil vel ikke at hun skal falle for en du egentlig ikke er?



Anonymous poster hash: 4d130...1d7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær deg selv. Du vil vel ikke at hun skal falle for en du egentlig ikke er?

Anonymous poster hash: 4d130...1d7

Egentlig har jeg lyst til å bare fortelle det som det er, si akkurat det jeg har skrevet her. At jeg er keitete, har ikke noe game og er generelt ikke noe flink til å forføre. Men er ikke så sikker på om det er lurt....at jeg kanskje "demaskuliniserer" meg selv i hennes øyne da, sånn underbevisst.

Anonymous poster hash: 2f25c...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basically: Hvordan kan jeg være ærlig om min usikkerhet, uten å fremstille meg selv som noen slags "andre-sortering" i hennes øyne (underbevisst)?

Hun er en veldig snill og grei dame, altså. Så jeg tror ikke hun tenker bevisst på disse tingene, men folk kan jo ikke noe for det som skjer i underbevisstheten, tenker jeg...



Anonymous poster hash: 2f25c...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke turn-off, det er søtt. Det er turn-off når mannen virker sikker på at han får deg.

Og dette er grunnen til at man ALDRI må spørre kvinner om råd angående sjekking av kvinner.

Anonymous poster hash: 15561...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at man ALDRI må spørre kvinner om råd angående sjekking av kvinner.

Anonymous poster hash: 15561...ffc

Mente ikke etter man har datet en stund, men menn som er arrogante og tror de får hvem som helst. Når de oppfører seg sånn er det turn-off, ikke når de er usikre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Turn-off er når man velger å utrykke seg med ordet "care"...



Anonymous poster hash: c636d...39d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke klarer å være avslappet er fordi du bryr deg om utfallet. Det er vanskelig å ikke bry seg om utfallet når man faktisk liker jenten :P

Hvis du vil bli mer avslappet og "care" så må du distansere deg fra utfallet/resultatet, dvs innta en mentalitet hvor du tenker at det går fint dersom det ikke skjer noe. Da vil du ikke bli like påvirket. Dersom du velger å gjøre det så trenger du forresten ikke å signalisere det til damen, da ser man bare ut som en idiot..

Det du vil kommunisere til damen :P uten å si det høyt er: "Jeg liker deg og synes du er fin. Hvis du ikke liker meg så er det greit, jeg går ikke under av den grunn". Er en del mannfolk som tar denne tanken om freedom from outcome for bokstavelig. På et tidspunkt må man faktisk begynne å bry seg om damen :P, ellers blir hun bare sint og vil ikke ha noe mer med en å gjøre. Gjelder å finne en fin balanse og timing på det. Så er det greit å vite at dersom hun er like keen på deg som du er på henne, så gjør det ingenting at du stresser :)

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt :)

Hvis man har følelser for mannen er det bare helt fantastisk om han slipper seg løs, og man vil lære han å kjenne på godt og vondt.

Hvis han derimot blir mer opptatt av å være "care" (hva skjer med det uttrykket btw?!) og "spille", kan det skape usikkerhet. Da kommer man ikke like lett inn i en god greie sammen. For hvordan skal hun tolke din "care"-het og kulhet? Jeg hadde begynt å lure på om han ikke følte nok for meg.

--> Å vise usikkerhet og være litt keitete og teit er mye bedre for forholdet enn å spille spill eller ta på seg en maske. De med litt erfaring vet at det er helt vanlig at ting kan bli litt stotrende i begynnelsen, og at det bare er en fase man må gjennom før man er helt trygge på hverandre og har funnet sitt fotfeste i relasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...