Gå til innhold

Hva har du på ettåringen i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det i body og strømpebukse, eller litt penere tøy som bukse og genser?

Anonymous poster hash: ed00a...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min har alltid blitt levert med joggebukser og genser utenpå body og strømpebukse, men som regel har de kledd av ham det ytterste laget i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boddy og strømpebukse, med jeans/bommulsbukse/snekkerbukse og genser over.

Noe av det styggeste jeg ser er unger som flyr rundt i boddy og strømpebukse.

Det koster lite å ta på ordenlige klær utenpå, så ungene ser velstellte og ordenlige ut.

Det hender de glemmer å ta på 1 åringen buksen igjen etter de har vært ute, og jeg synes det ser så sjuskete ut, så den kommer fort på igjen ja!

Anonymous poster hash: 98198...9a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulltrøye og ullstillongs.

Ser ikke poenget med bukse utenpå for at han skal se finere ut, synes unger er flotte i ullundertøy jeg!

Og så blir det mer jobb for personalet, varmt for ungen, og mer vask for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer Knerten med body, strømpebukse, genser og bukse, og når jeg henter han så er det varierende om det ytterste laget er på eller ikke.

For min del spiller det ingen rolle hva han har på når han blir hentet, ettersom han blir mer enn varm nok i "undertøyet", men jeg liker at han ser sånn passe OK ut når jeg leverer han fra meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige vinter var han mye inne fordi han var så liten og ikke gikk, så han hadde ikke alltid på seg ull da og denne vinteren har vi ikke begynt med ull ennå. Vi har i perioder unngått ull når vi ikke har måttet, fordi gutten har hatt litt eksem og nå om dagen har mye annet utslett. Men ellers må jeg nok innrømme at jeg helst ikke vil at han skal tasse rundt i bare strømpebukse, selv om jeg vet det ikke er så nøye. Syns av en eller annen grunn det ser bedre ut med stilongs og sokker i det minste, enn bare strømpebuksa.

Så hittil i høst har han hatt på seg vanlige klær, som bomullsstrømpebukse med genser og vanlig bukse eller snekkerbukse over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body med strømpebukse og bukse utenpå, eller bare ulltights med sokker. Liker ikke så godt bare strømpebukse, men det er alltid dette jeg henter henne i likevel. Tenker barnehagen foretrekker færrest mulig lag i forbindelse med bleieskift.

Men jeg ser at alle de andre barna er mer "kledd" er vår lille tulle. Vi bruker bare ull, og jeg ser ikke poenget med å kle på annet utenpå egentlig. Snart blir det vel en halvtykk ulldress på over det innerste laget tenker jeg. Bryr meg over hode ikke om hun er mer "sjuskete" som noen over her skriver. Hun har gode solide og varme klær på seg. I helgen bruker vi litt andre klær da.

Anonymous poster hash: d1e80...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren har jeg stort sett alltid hatt på ullbody/trøye og strømpebukse/stillongs, også har han kun hatt på det. Hvert fall når han var liten. Greit for barnet å bevege seg i, og lett for personalet når de skal kle på mellomlag og yttertøy. Sønnen min har alltid vært turbo så han hadde dødd av varme hvis han skulle hatt på bukse og genser utenpå strømpebukse/body.

Det er faktisk veldig få i barnehagen hans som går kledd på samme måten, så vi er kanskje litt rare. Men vi liker ordentlig ulltøy, og det er det som funker best på vinteren syns jeg, så da går vi for funksjonell bekledning.

Har en jente som snart skal begynne i barnehagen, og hun har og stort sett på seg ullbody og strømpebukse, for det er lettest å krabbe i.

Anonymous poster hash: 928c5...209
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leveres datteren min alltid med bukse og genser utenpå ullbody og strømpebukse/tights. Av to grunner:

1. Jeg synes ikke man ser ferdig påkledd ut uten, og

2. barn, spesielt så små skitner seg til etter en aktiv dag i barnehagen. Jeg vil heller vaske en bomullsgenser hver dag, enn ullbodyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren når de var 1 år var det body og strømpebukse.

Nå som det er begynt å bli kaldt blir gutten levert i ulltrøye og ulltights + ullsokker. Jenten blir levert i ulltrøye + ulltights/sokker eller ullstrømpebukse. Men hun pleier å ha et skjørt eller shorts over i tillegg, eller en kjole uten ermer.

Syns det blir for mye med genser/bukse over ullundertøyet. Da blir det fort gjerne 4 lag når de er ute ettersom de i bhg gjerne ikke "gidder" å ta av dette før de tar på fleece/ull under dressen. I tillegg blir det fort for varmt når de er inne og leker.

Men jeg ser poenget med at det ikke nødvendigvis ser så bra ut med ullundertøy på inne. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt ullbukse til gutten, men de er så mye dyrere enn tightsene, så har ikke så mange av de...

Tenker at de er barn og at det ikke er så nøye hvordan de ser ut egentlig, spesielt ikke når de er små. Viktigste er at klærne er komfortable.

Så pynter jeg de heller litt ekstra i helgene og på besøk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på ullbody og ullstrømpebukse og diverse bukser, gensere, kjoler osv utenpå (stort sett joggebukse og tynn genser, tights og tunika eller hjemmesydd bommulskjole). Men kunne like gjerne levert i bare ulltøyet, for det ytterste laget går som regel av uansett - enten fordi det blir skittent eller fordi de har tatt det av for å ta på et ekstra lag med ull under utedressen, og det blir for varmt å ha på flere lag når de kommer inn igjen.

Men sjuskete?? Når man er ute blant andre folk er det greit å ha på litt ordentlige klær. Men når de flyr rundt i barnehagen så spiller det vel INGEN rolle om det bare er med ullundertøy vel?

Anonymous poster hash: 303d1...a37
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body enten i ull eller bomull alt etter gradestokken og enten sånn velourbukse (typ Lindex) eller ullstilongs av litt tykkere type. Og sokker. Han bruker aldri dobbelt lag (bukse OG longs/strømpebukse, body OG genser) for han blir for varm. Han har selvsagt på seg ullfleecedress under utedressen når det trengs. De fleste barna på hans avdeling går bare i ullundertøy, noen herjer rundt i bare truse og ulltrøye og noen dager :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne tatt på ett lag billige bomullsklær utenpå ullstillongsen siden gutten vår krabber og sliter ullbuksene mye, og søler på trøya. Men etter å ha hentet gutten med fire lag klær noen ganger har jeg innsett at de ansatte ikke gidder å ta av bomullsklærne før de tar på uteklær, så nå tar vi på bare ett lag (ull).

Dessuten er jeg redd det blir for varmt med flere lag, så da blir det ullundertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Boddy og strømpebukse, med jeans/bommulsbukse/snekkerbukse og genser over.

Noe av det styggeste jeg ser er unger som flyr rundt i boddy og strømpebukse.

Det koster lite å ta på ordenlige klær utenpå, så ungene ser velstellte og ordenlige ut.

Det hender de glemmer å ta på 1 åringen buksen igjen etter de har vært ute, og jeg synes det ser så sjuskete ut, så den kommer fort på igjen ja!

Anonymous poster hash: 98198...9a5

Vi begynte vel sesongen med å levere med tolag klær, men de tok dem fort av i barnehagen. Og det er viktigere for meg at han har ull innerst enn at han ser bra ut. De har heller aldri vært flinke til å ta av bukse/genser for å ta på mellomlag i ull (litt senere på vinteren når det ikke blir tatt av med en gang) så jeg har måttet kle for at han skal ha best mulig bekledning ute. Og body og strømpebukse er veldig greit og bevegelig for de små :) Endret av pysepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body, longs og sokker i ull, eller body og strømpis. Jeg liker best longs, de ser ut som en fin bukse (ikke gjennomsiktig stoff). Men strømpis blir mindre bulkete i skoen. Har fine bodyer og bukser så føler ikke behov for å pynte ytterligere.

Har aldri på bomullstøy utenpå der igjen, det blir alt for varmt inne, og klumpete ute om de tar mellomlagsdress rett over. Jeg synes også det er et poeng å støttede ansatte som helst vil bruke tiden i lek med barna, og ikke påkledning. Unødvendig at de må skrelle av et lag på alle før de skal kles for utelek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en idé å ta på t-skjotte over ulltrøyen for å spare den fra søl. T-skjorte er ikke så varmt. I bhg bruker vår smekke med ermer, hele ungen er dekket fra hake til knær ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leveres datteren min alltid med bukse og genser utenpå ullbody og strømpebukse/tights. Av to grunner:

1. Jeg synes ikke man ser ferdig påkledd ut uten, og

2. barn, spesielt så små skitner seg til etter en aktiv dag i barnehagen. Jeg vil heller vaske en bomullsgenser hver dag, enn ullbodyen.

Samme her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri på bomullstøy utenpå der igjen, det blir alt for varmt inne, og klumpete ute om de tar mellomlagsdress rett over. Jeg synes også det er et poeng å støttede ansatte som helst vil bruke tiden i lek med barna, og ikke påkledning. Unødvendig at de må skrelle av et lag på alle før de skal kles for utelek.

Fullstendig enig! Jeg synes ungene er fine i ullundertøy. Det er funksjonelt, i tillegg til at det gjør det enkelt for de ansatte når ungene skal ut . Her sendes både ettåringen og 3,5-åringen i barnehagen med ullundertøy (uten noe over) på Som inneklær. Jeg synes ikke de ser sjuskete ut av den grunn. I tillegg er begge to ganske varme av seg, og hadde nok fort begynt å koke med mer klær på seg enn det inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...