Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis du var meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som er flott, sporty og slank jente. En dag jeg møtte på henne på kjøpesenteret så fortalte hun at hun hadde fått seg personlig trener fordi hun ville få muskler og stille opp i fitness. Jeg svarte at jeg syntes hun er flott som hun er og ikke skjønte hvorfor hun vil dette når hun er så fin. Jeg syntes jenter i fitness konkurranser har altfor mye muskle og at det ikke er pent..Men det er hva jeg mener selvfølgelig.

Senere på dagen så jeg at hun skrev et innlegg på bloggen sin med overskriften "du er fin som du er" hvor hun la ut om hvor misunnelig venninnene hennes var og at de kunne jo også komme seg opp av sofaen og trene?! For å nevne det så er jeg like slank som henne og også aktiv. Jeg ble på en måte litt paff.. Jeg mente det som et kompliment og noe jeg virkerlig mente da jeg sa at hun er fin som hun er, det lå jo ikke noe misunnelse bak. Nå vet jeg på en måte ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Samtidig avsluttet hun med at hun ville jo være penere enn venninnene sine? Jeg syntes at det er ekkelt å tenke på at hun faktisk sammenligner seg selv med meg og de andre venninnene. Jeg vet ikke om det er vanlig, men slik tenker hvertfall ikke jeg.

Kan nevne at hun er 22 og jeg 26 hvis noen lurer på alder.

Anonymous poster hash: 3787f...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg ser begges side av saken, men jeg heier på alle jenter som vil noe mer med treningen uansett hvor fine de er fra før av.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble vel litt såret da antar jeg. Jeg synes kommentaren din var litt ubetenksom, men samtidig synes jeg hennes reaksjon var litt voldsom. Jeg vet derimot med meg selv at jeg vil at mine venner skal støtte meg og backe meg opp. Og kanskje tar jeg valg de ikke liker, men det er da noe de kan holde for seg selv.

Jeg synes vel kanskje du skulle ha holdt dette for deg selv og heller prøvd å støtte henne. Du må ikke like det, men du er tross alt hennes venninne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også begge sider av saken. For det første må huske at damene i konkurransene pumper seg opp rett før de skal på scenen, spiser gjerne en sjokolade, sprayer seg med spraytan, og flekser noe helt sinnsykt osv osv, nettopp for å se ut som de gjør på scenen. De ser jo ikke slik ut i virkeligheten når de ligger på sofaen med klær på.

Hun forventet nok at du støttet henne. Hun synes kanskje ikke hun er fin akkurat som hun er hvis hun vil trene for å forandre kroppen sin. Likevel har jo du fullt lov til å si at du synes hun er fin som hun er uten at det er noe negativt med det. Men håper ikke du sa til henne at du ikke synes det er fint med mye muskler osv, for hvis det er sånn hun ønsker å se ut så kan jeg skjønne at hun reagerte.. Alle har lov til å ha meninger men hvis du ikke har noe fint å si, ikke si det i det hele tatt er et fint ordtak. Du tenker kanskje at det du sa ikke var negativt, men for henne var det kanskje det.

Skjønner godt at du ble paff! Det hadde jeg også blitt. Hun vet sikkert kanskje at du leser bloggen hennes, eller hun kan tenke seg det. Det var rettet til deg hvertfall. Venninner sammenligner seg ofte med hverandre, det er helt normalt. Man kan være gode venner selvom! Hun overreagerte en del vil jeg si da. Det er smålig å skrive sånn på bloggen når hun likegodt heller kan ta det opp med deg så du får forklart hva du mener. Og du kan gjøre det samme. Ta det opp med henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare 22... Du får bare være den voksne her, og ta det opp med henne som du ville ha tatt det opp med et barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, meget spesielt.

Du opptrådte taktløst, hun fortalte deg om en drøm, og du valgte å ikke støtte den. Så det var ikke spesielt kult.

Samtidig så hadde jeg blitt ganske irritert om jeg hadde blitt hengt ut på en blogg, fordi jeg skulle blitt sjalu fordi vennene mine vare penere en meg?

Jeg hadde gjort dette. Møtt henne, satt meg ned å sagt:

Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke støttet drømmen min. Jeg synes selv det var dårlig gjort av meg.

Samtidig så er drømmen min å ha venner med litt mer substans. Du burde kommet til meg når du synes jeg var ufin, å ikke hengt meg ut på nettet. Å om våres vennskap er en konkurranse om hvem som er finest, så kan vi droppe det, jeg liker deg for den personen du er, og ikke utseende, trodde vi var lik.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et såpass nært og åpent forhold til mine venner, at viss de kommer med en idé jeg har en kanskje litt annerledes holdning til enn de, så tåler de å høre det. Når min tynne og slanke venninne med spiseproblemer sa hun ville begynne med fitness, sa jeg at det er flott at hun ville det men at hun må passe på å orke det og jeg personlig syns ikke jenter med mye muskler er det fineste. Allikevel så visste jo hun at hun ville alltid få støtte fra meg så lenge det var noe hun ville selv! Hun fikk også samme støtten, uten ''det var det jeg sa'' holdning når hun måtte gi seg med sporten av forskellige grunner.
Så jeg synes reaksjonen og blogginnlegget til hun venninnen din var litt over the top. Viss det ikke skal gå an å ytre en så liten mening som ''men du er så fin fra før av'' uten å lage drama av det så virker hun litt spesiell. Det er forskjell på å være direkte frekk, og mene det, enn å komme med noen ord i beste mening fordi vedkommende kanskje ikke hadde tenkt på situasjonen i et slikt perspektiv fra før av.

Anonymous poster hash: 8c443...7fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suges venninnen din overreagerte. Og at det var greit å si det du gjorde.

Anonymous poster hash: e5f2c...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på her er at hun skrev på bloggen sin at hun ville være penere enn venninnene sine. Hun er tydelig konkurranseinnstilt og overfladisk. Noe så slitsomt.. å vite at venninnen din sammenligner seg med deg og streber etter å se bedre ut.. nei.. så utrolig kleint! At hun skrev dette åpent på bloggen sin er jo helt merkelig! Men hun skal jo ha for at hun er så dønn ærlig... taktisk og særlig smart i forhold til sine venner er det på den annen side ikke. At du sa at du syntes hun er fin som hun er nå overgår ikke kommentaren om at hun vil være penere enn venninnene sine.

Anonymous poster hash: 21395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne jo tatt det opp med deg, på en moden måte. I stedet for å klage på bloggen sin... Jeg hadde en venninne som gjorde det samme. Det såret meg litt at hun aldri var ærlig med meg face to face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...