Gå til innhold

Kg på 200 dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har startet min prosess mot en sunnere livsstil.

Trener minimum 3 dager i uka, spiser sunnere og mindre porsjoner.

Godis og brus kun på lørdag.

Det jeg lurer på er:

Jeg skal til syden om ca 200 dager.

Om jeg holder dette gående, hvor mange kg kan jeg forvente å gå ned?

Jeg er jente, 25 år, 173 cm og 92 kg...

Anonymous poster hash: 89395...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det INGEN som kan si deg.

Det du må gjøre, er å beregne hvor mange kalorier du trenger for å opprettholde vekten (altså gå i 0) for så og beregne hvor mange kalorier du spiser per dag (overskudd eller underskudd) og hvor mye du vil gå opp eller ned i vekt på grunn av det.

Feks: Hvis du trenger 2500 kcal for å opprettholde din nåværende vekt og spiser 1800 per dag vil du ha ett underskudd på 700 som tilsvarer en vektnedgang på 1/2 kg i uken.

Anonymous poster hash: cae3f...339
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 om du slanker deg på en fornuftig måte. Anonymous poster hash: 5fa79...e0f

Jeg vil gjøre dette rett. Ikke mange kg på kortest mulig tid. Men hvid det du sier er rett, så kanskje jeg klarer mitt mål som er 10 kg. Jeg skal totalt ned til 70 kg, men det er en langsiktig plan.

Anonymous poster hash: 08910...843

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det INGEN som kan si deg. Det du må gjøre, er å beregne hvor mange kalorier du trenger for å opprettholde vekten (altså gå i 0) for så og beregne hvor mange kalorier du spiser per dag (overskudd eller underskudd) og hvor mye du vil gå opp eller ned i vekt på grunn av det. Feks: Hvis du trenger 2500 kcal for å opprettholde din nåværende vekt og spiser 1800 per dag vil du ha ett underskudd på 700 som tilsvarer en vektnedgang på 1/2 kg i uken. Anonymous poster hash: cae3f...339

Hvor kan jeg finne ut hvor mye jeg trenger formå opprettholde vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjøre dette rett. Ikke mange kg på kortest mulig tid. Men hvid det du sier er rett, så kanskje jeg klarer mitt mål som er 10 kg. Jeg skal totalt ned til 70 kg, men det er en langsiktig plan.

10 kg klarer du! Men vær forberedt på noen smeller og at noen uker er tregere enn andre.

Anonymous poster hash: a0834...fc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp energibehov ved hvile:1711 og Daglig energibehov: mellom 3081 og 3252 kcal

Hva burde jeg legger meg på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg klarer du! Men vær forberedt på noen smeller og at noen uker er tregere enn andre. Anonymous poster hash: a0834...fc5

Ja jeg er forberedt på å gå på et par smeller. Heldigvis er samboern min med på dette, så vi er to som kan motivere hverandre til å nå målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp energibehov ved hvile:1711 og Daglig energibehov: mellom 3081 og 3252 kcal

Hva burde jeg legger meg på da?

Prøv 1800 og spis litt ekstra når du trener. Den første uka vil du normalt sett gå ned mye og så vil det gå saktere. Kjenn etter hvordan kroppen føles og om du har nok energi. Juster kaloriinntaket opp eller ned, men pass på at du ikke ligger for lavt. Bli kjent med din egen kropp og ikke tenk så mye på hva andre gjør. Du skal helst ikke ned mer enn 1 kg per uke, men noen uker vil det være mer andre mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ga et enormt kaloribehov på meg! Jeg står mye på jobb og trener 4 ganger i uka, mer enn eksempelet. Vil heller ikke definere 30-60 min trening 4-5 dager i uka som betydelig. Fikk omtrent det samme som TS, men aldri i verden om jeg ville gått ned i vekt på 3000 kcal. Tror realiteten for min del ligger på 2500-2800 et sted. Hvorfor beregner de så mye?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ga et enormt kaloribehov på meg! Jeg står mye på jobb og trener 4 ganger i uka, mer enn eksempelet. Vil heller ikke definere 30-60 min trening 4-5 dager i uka som betydelig. Fikk omtrent det samme som TS, men aldri i verden om jeg ville gått ned i vekt på 3000 kcal. Tror realiteten for min del ligger på 2500-2800 et sted. Hvorfor beregner de så mye?

3000 kcal er det du trenger for å holde vekten din uforandret. Der den er per i dag.

Så dersom du ønsker å gå ned en halv kilo i uken, bør du ligge på 2300 kcal.

Anonymous poster hash: cae3f...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 2300 mye når man skal ned i vekt? Jeg ligger selv på 1500 og 1700 på treningsdager, i tillegg til 1-2 frimåltid for å få opp energien når dette trengs.

Dette er forsåvidt ikke noe som anbefales over lenger tid, men jeg følger et program som varer i 12 uker, etter det kommer jeg vel til å ligge på 1700-1800 kcal og litt mer på treningsdager frem til jeg når målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kalkulatoren ga meg utrolig høyt kaloribehov. Hadde jeg spist 2700 kalorier daglig tør jeg ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...