Gå til innhold

Hva er greia med å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med å bli gravid, også tro at det er et samfunnsansvar å sørge for at den gravide både får utdannelse, fødselspenger, fritak fra å søke jobber å at de skal forsørges av staten?

Heldigvis er flertallet av gravide i mer ordnede forhold å klarer seg selv, men ser til stadighet tråder her der gravide spør om hva de kan få av penger.

Hva er greia? Hva med å vente med barn til man er etablert, eller i det minste i et etablert forhold der i det minste en av partene er i arbeid?



Anonymous poster hash: 343dd...902
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å spørre hva man kan få er da vel helt greit? Vi har da mange trygderettigheter i dette landet, og ikke alt er like enkelt å skaffe seg oversikt over.



Anonymous poster hash: 61b57...757
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alle som vil ta abort bare fordi de ikke er i fast jobb osv. noen vil kalle det toskete, jeg kaller det morsinstinkt. det ligger ikke i vår natur å ta livet av vårt eget barn (selv om mange får seg til å gjøre det selv om barnet er et år gammelt også)



Anonymous poster hash: 1c2e1...eb9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Hva er greia med å bli gravid, også tro at det er et samfunnsansvar å sørge for at den gravide både får utdannelse, fødselspenger, fritak fra å søke jobber å at de skal forsørges av staten?

Heldigvis er flertallet av gravide i mer ordnede forhold å klarer seg selv, men ser til stadighet tråder her der gravide spør om hva de kan få av penger.

Hva er greia? Hva med å vente med barn til man er etablert, eller i det minste i et etablert forhold der i det minste en av partene er i arbeid?

Anonymous poster hash: 343dd...902

Har man vært/er i arbeid, så har man også krav på permisjon og støtter fra staten. Det er "dessverre" slik det er å bo i en velferdsstat.

Selv får jeg en datter januar 2014, og har ikke det minste dårlig samvittighet for å ta meg 10 måneder fri fra jobb og skole, og å få økonomiske støtter fra staten, da jeg har vært i fast deltidsarbeid siden jeg var 15 år ved siden av studier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i arbeid de siste 15 årene siden jeg var ungdom, og har betalt en haug av skatt.

Jeg ble så gravid når jeg mistet jobben, og får ikke ny foreløpig selv om jeg sterkt ønsker en. Jeg anser ikke det som god grunn til å ta livet av en høyt ønsket baby i voksen alder.

Ingen planlegger å miste jobben sin.

Men for all del, jeg ser at det er ren idioti å planlegge barn når man ikke har hverken utdannelse eller jobb, det er jeg enig i. Jeg har dog bidratt til samfunnet på flere måter enn mange andre, så jeg har ikke dårlig samvittighet.



Anonymous poster hash: 9d14b...f0c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om uplanlagt graviditet?

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å bli gravid, også tro at det er et samfunnsansvar å sørge for at den gravide både får utdannelse, fødselspenger, fritak fra å søke jobber å at de skal forsørges av staten?

Heldigvis er flertallet av gravide i mer ordnede forhold å klarer seg selv, men ser til stadighet tråder her der gravide spør om hva de kan få av penger.

Hva er greia? Hva med å vente med barn til man er etablert, eller i det minste i et etablert forhold der i det minste en av partene er i arbeid?

Anonymous poster hash: 343dd...902

De du snakker om er det ikke mange av, aleneforeldre på OS er det ikke mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du snakker om er det ikke mange av, aleneforeldre på OS er det ikke mange av.

Altså, det er ikke bare etter OS at det blir graviditeter der de ikke har jobb og inntekt. Syns de siste dagene at det har vært mange tråder med par som lurer på hva de har krav på av økonomisk støtte. Kan nevne ei som ikke kunne søke på jobber fordi at hu trodde at som gravid så ville hu ikke få jobb. Ikke kommer hun seg på jobb pga avstanden, å ikke var hun villig til å flytte til nytt arbeidssted.

Et annet tilfelle er ei som er freelance, men ikke har jobb oppdrag nå. Hun lurte også på hva hun hadde rett til av økonomisk støtte.

Det finnes mange av den type tråder, å det er som sagt par.

:flekke:

Anonymous poster hash: 343dd...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke bare etter OS at det blir graviditeter der de ikke har jobb og inntekt. Syns de siste dagene at det har vært mange tråder med par som lurer på hva de har krav på av økonomisk støtte. Kan nevne ei som ikke kunne søke på jobber fordi at hu trodde at som gravid så ville hu ikke få jobb. Ikke kommer hun seg på jobb pga avstanden, å ikke var hun villig til å flytte til nytt arbeidssted.

Et annet tilfelle er ei som er freelance, men ikke har jobb oppdrag nå. Hun lurte også på hva hun hadde rett til av økonomisk støtte.

Det finnes mange av den type tråder, å det er som sagt par.

:flekke:

Anonymous poster hash: 343dd...902

Og hvorfor har du vondt i ræva pga det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Pillen er for eksempel bare 99 % sikker, samme med spiral. Kondom kan også sprekke. Senest for noen måneder siden stod det en artikkel i en avis om eg som ble gravid 4 ganger, flere ganger brukte hun dobbelt opp med prevensjon. Så jo, det går absolutt an å bli uplanlagt gravid med prevensjon.

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har du vondt i ræva pga det?

Det er deg jeg viser ræva til. Mitt "varemerke" til deg fordi jeg syns du har masse ræva svar :flekke:

Tror jeg bare har vært i nærheten av enig med deg kun 1 gang...

Anonymous poster hash: 343dd...902

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvilsomt. Jeg tar prevensjon som jeg skal og har aldri hatt noe graviditet. Ingen andre jeg vet om heller. De som liksom "plutselig" har blitt gravid har lurt eller planlagt det viser det seg.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg jeg viser ræva til. Mitt "varemerke" til deg fordi jeg syns du har masse ræva svar :flekke:

Tror jeg bare har vært i nærheten av enig med deg kun 1 gang...

Anonymous poster hash: 343dd...902

Men hvorfor må vi være enige?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Tvilsomt. Jeg tar prevensjon som jeg skal og har aldri hatt noe graviditet. Ingen andre jeg vet om heller. De som liksom "plutselig" har blitt gravid har lurt eller planlagt det viser det seg.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

bare fordi det ikke har skjedd med deg, betyr ikke at det ikke skjer. Som sagt, 99% sikker, så det forekommer. Ifølge min leie og jordmor er det mye vanligere enn hva man tror

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon. Anonymous poster hash: b2669...fa8

enhver har vel kanskje også hørt om at pilla ikke funka, kondomer sprakk osv?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

nå skrev Badebuksa det før meg, det jeg tenkte, men jeg skulle si at en hver oppegående person også har hørt om at prevansjon ikke nødvendigvis er 100 prosent sikkert...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Jeg tar prevensjon som jeg skal og har aldri hatt noe graviditet. Ingen andre jeg vet om heller. De som liksom "plutselig" har blitt gravid har lurt eller planlagt det viser det seg.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

Påstand i samme kategori:

jeg har aldri fått gode karakterer, eller noen jeg kjenner. De må ha pult læreren.

.......

Anonymous poster hash: 5d1be...e24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

Tvilsomt. Jeg tar prevensjon som jeg skal og har aldri hatt noe graviditet. Ingen andre jeg vet om heller. De som liksom "plutselig" har blitt gravid har lurt eller planlagt det viser det seg.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

Jeg tviler ikke på at noen jenter og damer der ute planlegger graviditet i det stille og dermed slurver med prevensjon. Vet også om et tilfelle, mens offentlig var dette "plutselig".

Jeg kan likevel skrive under på at det ikke er normen, ofte nok er det prevensjonen selv som svikter selv ved skikkelig bruk.

Jeg er en av dem som ble uplanlagt gravid på denne måten, men jeg har en følelse av at du ikke ønsker å tro på at det kan skje selv den mest forsiktige og opplyste rundt prevensjon.

Så derfor opplyser jeg deg bare om at du tar feil her :)

For at du ikke skal få ødelagt nattesøvnen din, jeg ble uplanlagt gravid uten å spørre om økonomisk hjelp utover den normale pengeutbetalingen ved fødsel/svangerskap, vi var ikke forberedte økonomisk men var to om dette og har fått det til. At andre par/mødre spør om hva som finnes der ute av økonomiske støtter er da ikke rart, når det finnes så mye hjelp å få i en slik situasjon. Jeg vet du kanskje sikter mest til den lille gruppen som planlegger graviditet uten utdannelse eller jobb, men svarer likevel på generelt grunnlag.

Endret av plix
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...