Gå til innhold

Hva synes du om navnet Arwen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår skal hete Arwen, hva synes dere? Selv synes jeg det er det vakreste navnet jeg vet om :)

Anonymous poster hash: a92f9...559

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vel Lord of the Rings...

Jeg liker navnet og nå begynner det heldigvis å bli en stund siden filmene, men det er allikevel noe som hindrer meg fra å bruke det selv.

Anonymous poster hash: 481d0...73e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere vil bli ansett som gærne LOTR-fans, så.

Håper for jentas skyld at hun liker Tolkien...

Anonymous poster hash: d2842...9c4
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere vil bli ansett som gærne LOTR-fans, så.

Håper for jentas skyld at hun liker Tolkien...

Anonymous poster hash: d2842...9c4

Vi er litt gærne fans ja ;)

Men navnet er nydelig uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det fungerer på norsk. Da blir det "arven", som i noe man har arvet.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter datteren min :) så jeg synes det er nydelig. Vi er også glad i Tolkien og LOTR. Sønnen vår har også navn fra en fantasiverden på film, dog ikke LOTR ;)

Anonymous poster hash: f2196...4a6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter datteren min :) så jeg synes det er nydelig. Vi er også glad i Tolkien og LOTR. Sønnen vår har også navn fra en fantasiverden på film, dog ikke LOTR ;)

Så gøy! Da finnes det minst to med det navnet :) vil du røpe hva sønnen din heter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da finnes det minst to med det navnet :) vil du røpe hva sønnen din heter også?

Anakin :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd når foreldre gir barna slike navn. Det er ikke i seg selv noe problem å kalle barn opp etter fantasifigurer, men det bør være en forutsetning at navnene står seg greit også som annet enn humoristiske innslag på telefonlisten i barneskoleklassen.

Navnet i seg selv er ikke stygt, men jeg ville personlig aldri gamblet på navn som gir en så voldsom risiko for harselas og mobbing.

Anonymous poster hash: e940c...c41

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jenta vår skal hete Arwen, hva synes dere? Selv synes jeg det er det vakreste navnet jeg vet om :)

Jeg får assosiasjoner til en bruker/moderator her på KG for mange år siden, som hadde Arwen som nick. Selv har jeg ingen formening om dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er litt gærne fans ja ;)

Men navnet er nydelig uansett.

Er jo fint navn, men ikke bli overrasket om datteren deres vokser opp til å hate at alle hun hilser på påpeker det, sier det feil, staver det feil eller spør hvilket land det stammer fra...

Om hun i tillegg vokser opp til å ikke ha noe særlig til overs for ringenes herre er det jo enda verre.. Kanskje ha et mellomnavn i tillegg hun kan bruke om hun vokser opp til å ikke like det?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et uvanlig navn. Jeg tenker straks på Ringenes Herre. Jeg vet ikke om ett eneste tilfelle der noen IRL heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tåpelig ung mor som velger å gi barnet et tullete fantasinavn. Sukk. :klaske:

Hun kommer til å få drøssevis av harselerende spørsmål a'la: "Hvordan går det med arven?" "Har du arvet noe i det siste? Osv..

.

Anonymous poster hash: 580bc...98f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det samme som å gi Espen mellomnavnet Askeladd. :)

Anonymous poster hash: 266eb...058

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på et guttenavn med en gang... Sikkert fordi jeg ikke kjenner til Lord of the rings. Men for all del, creds til å velge et litt mer spennende og annerledes navn enn de vanlige "noah", "lucas", "leah"...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodharry. Det er ikke noe reelt navn, det er en fantasikonstruksjon. Uttales det arven, som i det man får etter døde foreldre?

Anonymous poster hash: 5afa3...f41

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...