Gå til innhold

Når er det for sent å få barn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og singel... Det har jeg så og si vært hele livet .

Men jeg drømmer mer og mer om mann og barn.

Først må jeg jo selvfølgelig ha meg mann, men det er visst ikke bare bare å finne det. Så jeg håper virkelig det dukker opp en før det begynner å bli for sent til å få mitt første barn.

Jeg vet det er mange muligheter å få barn uten mann også.... Men jeg kan ikke se for meg et liv som alenemor, ikke nå hvertfall.

Så spørsmålet er enkelt og greit når syns dere det begynner å bli for sent å få sitt første barn ?



Anonymous poster hash: ac9ab...bfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har nådd overgangsalderen.



Anonymous poster hash: 86ece...537
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, når man ikke lenger kan få barn.



Anonymous poster hash: 86ece...537
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke lenger kan få barn, gitt at dette skjer på et naturlig tidspunkt. Sliter man med å bli gravid og er ca 40 år synes jeg det er helt greit å ty til legevitenskapen.

Endret av Athene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning viser at kvinner sent i 30årene er like fruktbare som yngre kvinner. Så du kan få barn så lenge du har mensen, den forsvinner vel i 40-45 års alderen, sånn gjennomsnittlig.



Anonymous poster hash: 1943a...bd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning viser at kvinner sent i 30årene er like fruktbare som yngre kvinner. Så du kan få barn så lenge du har mensen, den forsvinner vel i 40-45 års alderen, sånn gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: 1943a...bd8

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

En skal ikke stole for meget på at mensen er der helt til en er 40+. Den kan plutselig forsvinne i en alder av 32. Det er ikke helt sjeldent at det skjer heller. Vær obs på det.

Anonymous poster hash: 86ece...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

En skal ikke stole for meget på at mensen er der helt til en er 40+. Den kan plutselig forsvinne i en alder av 32. Det er ikke helt sjeldent at det skjer heller. Vær obs på det.

Anonymous poster hash: 86ece...537

Kilde?

Anonymous poster hash: 821ab...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning viser at kvinner sent i 30årene er like fruktbare som yngre kvinner. Så du kan få barn så lenge du har mensen, den forsvinner vel i 40-45 års alderen, sånn gjennomsnittlig. Anonymous poster hash: 1943a...bd8

Den forsvinner ikke gjennomsnittlig i den alderen, nei. Hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: b068d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!ADVARSEL!!!!!!!!!!!

En skal ikke stole for meget på at mensen er der helt til en er 40+. Den kan plutselig forsvinne i en alder av 32. Det er ikke helt sjeldent at det skjer heller. Vær obs på det.

Anonymous poster hash: 86ece...537

Jo, det er sjeldent.

"Så mange som 90 prosent opplever at menopause inntrer mellom 45 og 55 år. Bare 5 prosent har menstruasjon lenger enn 55 år, og 1 prosent har tidlig overgangsalder før 40 år, skriver gynekologen videre."

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/sykdommer/article460005.ece

Anonymous poster hash: 16f99...af1

Anonymous poster hash: 16f99...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kilden på at det "ikke skjer så sjeldent" ? Det står at en promille av kvinner opplever det før tredveårsalderen...

Anonymous poster hash: 16f99...af1

Når du er 37 har du redusert sjanse for å bli gravid og økt risiko for at det går galt, oppsummerer Sørdal.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10111221

Aldri om jeg ville ha tatt sjansen på å vente helt til 40+ og så oppdage at uj, det er visst ikke mulig å få barn for meg lenger.

Anonymous poster hash: 86ece...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ventet til siste liten, men nyere undersøkelser viser at fler kvinner starter familie seinere nå da de setter utdannelse og karriere først.. Tenker at det er jo ikke kun fruktbarheten som burde ha noe å si. Kjedelig å ikke være i form til å følge opp barnet sitt og kanskje ikke oppleve barnebarn osv. (Ikke at ts.er for gammel altså, bare en generell komentar, er ikke så imponert over graviditet i 50års alderen)

Endret av Frisørdama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nyere forskning viser at kvinner sent i 30årene er like fruktbare som yngre kvinner. Så du kan få barn så lenge du har mensen, den forsvinner vel i 40-45 års alderen, sånn gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: 1943a...bd8

En studie ble nettopp publisert om dette, og media la den fram med denne konklusjonen. Det studien sier er at kvinner på 35+ blir gravide ila 3 mnd like lett som yngre kvinner. MEN de som har problemer med å unnfange er ikke i gruppen som blir gravide ila 3 mnd, ikke i noen av aldersgruppene. Skulle studien ha sagt noe om nedsatt fruktbarhet, måtte den tatt for seg andelen som ikke ble gravide etter 6 mnd, 12 mnd, 18 mnd, assistert befruktning.

Å ha menstruasjon er ikke en garanti for at en modner brukbare eggceller.

De fleste vil kunne bli gravide selv om d venter til 37-38. Etter det bør man ha ekstra gode grunner til å vente. Manglende partner er en tungtveiende grunn. Vil man ha mer enn ett barn, må man også starte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er sent å få barn når man er 35. Det øker risiko for kromosonfeil osv. Er jo også litt greit å være en sprek mor? Kjipt med en haugammel mor/far når man er 14 vel?



Anonymous poster hash: 73fc9...80a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er sent å få barn når man er 35. Det øker risiko for kromosonfeil osv. Er jo også litt greit å være en sprek mor? Kjipt med en haugammel mor/far når man er 14 vel?

Anonymous poster hash: 73fc9...80a

en sprek 35-åring kan være like sprek som en 25-åring som ikke tar vare på seg selv, man må ikke se seg blind på alder

Anonymous poster hash: 87fb1...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

E

Syntes det er sent å få barn når man er 35. Det øker risiko for kromosonfeil osv. Er jo også litt greit å være en sprek mor? Kjipt med en haugammel mor/far når man er 14 vel?



Anonymous poster hash: 73fc9...80a

Er jo også litt greit med en far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sprek 35-åring kan være like sprek som en 25-åring som ikke tar vare på seg selv, man må ikke se seg blind på alder

Anonymous poster hash: 87fb1...b75

Det er mest bagateller rundt det å få barn tidelig. Jeg syntes ikke jeg er ung mor, men har til stadigheter fått høre at: gid så ungt. Jeg fikk min første når jeg var 21 år å venter siste nå som jeg er 26 år.

Det vi ikke skal glemme her er at det å få barn er like nytt for en på 35 som for en på 25. Ingen har kompetanse rundt det å man blir ikke klokere på barneoppdragelse av å ta utdannelse eller å jobbe i 10 år før man får barn. Det har noe med økonomisk bedtydning å gjøre.

Du er selv ett resultat av den oppdragelsen du har fått av dine egene foreldre. Selvsagt er det dem som har lært av foreldrene sine feil, så skal ikke dra alle under samme kam.

Anonymous poster hash: 73fc9...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E

Er jo også litt greit med en far.

Det sto da virkelig mor/far?

Eller mente du noe annet?

Anonymous poster hash: 73fc9...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto da virkelig mor/far?

Eller mente du noe annet?

Anonymous poster hash: 73fc9...80a

Trådstarter er singel. Det er jo en grunn til å vente litt med å få barn syns jeg. De fleste jeg kjenner som får barn sent, venter ikke i årevis med å få det økonomiske på plass, karriæren, utdannelsen og huset, de venter til de er godt etablert i et forhold med noen de vil ha barn med, og det skjer ikke alltid så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...