Gå til innhold

Ha på redningsvest på baby hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har båt og har med babyen, pleier dere å ha på redningsvesten på babyen hele tiden? Min baby misliker veldig å ha den på. Tenker at det holder å ha den liggende ved siden av, for vi kjører veldig rolig når baby er med og båten vil ikke synke før vi rekker å få på redningsvesten uansett hvis det skulle skje.

Hva er deres meninger om dette?



Anonymous poster hash: 6af28...099
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At redningsvest skal være på så lenge man er ute på dekk eller i åpen båt.

Endret av Vex
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville og hatt på vest hele tiden. En ting er at dere har kontroll på hvordan dere kjører. Men dere har ikke kontroll på andre tullinger på sjøen, som kan finne på å forårsake en kollisjon.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den på når vi kjører og inn/ut av båten. Når vi ligger fortøyd har vi den ikke på.

Anonymous poster hash: 80e32...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Man har på baby og barn redningsvester hele tiden i båt.

Spiller ingen rolle at dere kjører forsiktig. Det er mange tullinger der ute.

Misliker baby vesten, så får dere holde dere på land.

Endret av Magdalene
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener dere opptrer uansvarlig. Redningsvesten skal være på når man kjører eller er på dekk. Hvis ikke blir det som å kjøre bil uten bilbelte. Bilbeltet skal på uavhengig om man liker det eller ei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha vesten ved siden av hjelper ikke om en tulling kjører i dere så dere plutselig havner i vannet, både båten og babyen kan synke før noen av dere rekker å reagere :( Eller båten kan kantre så dere alle blir kastet på hav, når skal dere da få på babyen vesten? Selv om du kanskje har babyen i armene mens kollisjonen skjer så kan barnet bli kastet ut av armene dine. På havet er det best å tenke at det verste kan skje, dessverre. Det er best å tilvenne babyen vesten. Hadde dere droppet bilbelte om babyen ikke likte det?

Endret av Yesterday
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir anonym.

Vi bruker ikke vesten hele tiden. Vesten er så stiv og baby får ikke beveget seg. Vi har den som kom best ut i test, med elias på. Men vi har den alltid med og den ligger lett tilgjengelig.

Anonymous poster hash: a5292...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Denne blir anonym.

Vi bruker ikke vesten hele tiden. Vesten er så stiv og baby får ikke beveget seg. Vi har den som kom best ut i test, med elias på. Men vi har den alltid med og den ligger lett tilgjengelig.

Anonymous poster hash: a5292...fd1

Får baby slippe bilbeltet også? Det er jo lett tilgjengelig og du kan jo ta det på etter en eventuell kræsj..

FY så uansvarlig!

Endret av ninuska_
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir anonym.

Vi bruker ikke vesten hele tiden. Vesten er så stiv og baby får ikke beveget seg. Vi har den som kom best ut i test, med elias på. Men vi har den alltid med og den ligger lett tilgjengelig.

Anonymous poster hash: a5292...fd1

Hvorfor kjøper dere ikke heller en vest som er mindre stiv? Det hjelper ikke å ha den beste vesten hvis den ikke er i bruk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at folk lar babyen velge om den skal ha vest på seg eller ikke, veldig uansvarlig! Folk drukner stadig vekk og ja det kan skje med deres uskyldige baby.

Klart få babyer liker stive vester men da må man heller vurdere om båtturen er verdt skriking med vest på, å ta av vesten i båten er ikke et alternativ! Man holder seg heller på land da men kan prøve å tilvenne babyen vesten på land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at folk lar babyen velge om den skal ha vest på seg eller ikke, veldig uansvarlig! Folk drukner stadig vekk og ja det kan skje med deres uskyldige baby.

Jeg er så enig. Det er mye en baby og barn ikke liker, men det betyr ikke at deres "mening" skal overstyre det som er trygt og fornuftig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker armringer når vi ikke kjører. Da flyter baby, men de er mindre til bry for henne. Når vi kjører har vi vest på selv om hun hater det. Vi tok en båttur i sommer da vi ikke hadde vest (ikke vår båt) men da hadde vi med armringer i tilfelle badevær. Ellers hadde vi ikke gått i båten.

Anonymous poster hash: b25f5...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg kan ikke skjønne av voksne heller tar av vesten når man kjører båt - spesielt ikke når det er barn og babyer der.

Hva har dere tenkt å gjøre dersom dere krasjer plutselig eller det blir brann som kommer kjapt ut av kontroll?

Man har ikke tid til å ta på vester når man skal drive slukningsarebeid og båten synker og/elller man sklir/faller ut av den.

Vestene sklir jo også bort når man krasjer/velter/synker.

Om det virker stress så kan man jo tenke på hvor "stress" det er at noen omkommer fordi man ikke brukte vest, eller at barna vokser opp uten en eller begge foreldre. Eller at man må velge hvilke av barna man skal ta på vest først - og man vet det er for lite tid til å prioritere alle.

Både voksne og barn kan også drukne kjapt uten å ha hele kroppen nedi vann - noe en vest hindrer.

Utrolige holdninger på sjøen......

Hjelper jo heller ikke mye om båten står stille, man trenger som sagt lite vann i lungene for å drukne - og det kan skje om man faller i vann fra en stillestående båt/brygge.

Bror til en jeg kjenner godt ble kun 5 år på den måten - druknet etter han skled fra kaien.

Endret av åffårno
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vest ombord i båt. Jeg har vokst opp med at alle som er ombord må ha vest uansett alder. Skjer en ulykke har man ikke tid til å finne den, evnt. så kan man være i svime.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ikke ha på vest blir litt som å sykle uten hjelm. Det er ikke så man har bruk for den, men de gangene man trenger den, kommer behovet uforberedt og plutselig, og man rekker ikke ta den på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår er ikke superbegeistret for å ha på redningsvest, men det er en forutsetning for å være på kai eller ute i båt. Ferdig diskutert.

Holdt på å miste søsteren min i drukningsulykke da hun var ca ett år gammel. Hun falt av båten et uoppmerksomt øyeblikk og hadde ikke vest.

Vet ikke hvor gammel babyen deres er, men om hun slipper vest nå blir det ikke noe lettere å få den på når hun blir eldre og flyr rundt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i båtlivet sånn at jeg risikerer livet til babyen min. Masse syke folk.

Anonymous poster hash: 0f521...3f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Ville definitivt hatt på redningsvest hele tiden. Dere kan ikke kjøpe noe som er mer komfortabelt for babyen da? Finnes vel mye forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...