Gå til innhold

Fant lapp med brukernavn og passord..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på badet i stad. Har tydeligvis ligget i en lomme ganske lenge da det var ola-bukse farge på lappen. Jeg sendte melding til kjæresten og spurte om lappen var hans + hva som stod på den. Han sier at det er brukernavn og passord til jobben, men jeg må ærlig innrømme at det ikke minner om et brukernavn og passord fra en såpass stor bedrift. Dessuten lignet det mer på et brukernavn en kvinne kunne hatt. (Brukernavnet stemmer ikke overens med hans navn i det hele tatt, og jeg regner egentlig med at brukernavn hos el-kjeder har noe med navn og etternavn å gjøre? Noen som vet?)

Vil ikke mase mer på han da han er på jobb nå og jeg vil ikke at dette skal ende opp i en krangel. Og ja, jeg stoler på det han sier, men stusser litt over brukernavn og passord..

:fnise:

Anonym poster: 4ec73bec8350b2c96ed500ea98deaeb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet i en el-butikk for noen år siden for en del år siden var mitt påloggingsnavn de første fem bokstavene i et kvinnenavn på seks bokstaver. Jeg er mann. Passordet var mine forbokstaver noen sifre.

At det ligger en lapp med et brukernavn som "ligner mer på et brukernavn en kvinne skulle hatt" i en bukselomme er neppe noe å bekymre seg for, akkurat. Hadde dette vært annet enn noe helt harmløst hadde han uansett ikke latt lappen ligge i en lomme så lenge at den tok samme farge som buksen, akkurat.

Anonym poster: 6a6e7910b9be6dc5a98462fab8742991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sueno: Høres vel ut som dette i så fall er pålogging på jobben, altså ikke for jobbing hjemmefra. Det tipset der river jo uansett all tillit i fillebiter.

Anonym poster: 6a6e7910b9be6dc5a98462fab8742991

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en ting.. Han har ikke tilgang på datasystemet der han jobber. Det har han sagt selv.

Men men, tror jeg lar det ligge. Driver han med noe "skummelt" så får jeg vel vite det før eller siden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal han plutselig ut med ei venninne etter jobb.. Blæh. Selv om vi hadde en avtale i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva har du tenkt å foreta deg da, sitte pent hjemme og la det skure? Er det greit for deg at han bryter avtaler? At han bryter dem på et slikt 'grunnlag'? Hadde han syntes det var greit hvis det var du som plutselig skulle 'ut med en kompis' etter jobb mens dere egentlig hadde en avtale?...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva frykter du? Om det er en dame som eier brukernavnet og passordet, hvorfor skulle han hatt en lapp med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Nå skal han plutselig ut med ei venninne etter jobb.. Blæh. Selv om vi hadde en avtale i dag.

Dette hadde jeg bekymret meg mer over, for å si det slik...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google brukernavnet så kanskje du finner han.. :-)

Anonym poster: 16f56ea4ccbe424aa4a8417e47361d34

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare synsing.

Be han logge seg inn mens du ser på :)

Hvorfor i all verden skal hun det? Finnes da grenser for overkontrollering. Kanskje han har en bruker på et forum? Jeg har samboer, men han har da ikke noe med hva jeg heter her for eksempel.

Det er et brukernavn og et passord. Ingen grunn til å overreagere. Det at han bryter avtaler for å dra ut med jenter fra jobben er kjipere etter min mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driter i at han drar ut etter jobb, jeg skulle bare ønske at han sa i fra tidligere. (Sa i fra 5min før han slutta)

Er ei venninne han har kjent lenge og ikke ei fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Henne over deg? Brukernavn og passord fra jobb, når han ikke har fått tilgang på jobb pcen?

Be han logge på forran deg.

(Det at du sier "jaja jeg får vel vite det før eller siden om han er utro, sier meg at du enten ikke bryr deg eller ikke har respekt for deg selv.")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle del, ikke be han logge på foran deg! Ødelegger alt av tillit. Hvis han sier det er fra jobben må du bare stole på det, med mindre han har løyet tidligere? Eventuelt kan du spørre om han har fått tilgang på datasystemet siden han ikke hadde det tidligere?

Det at han avlyser en avtale i siste liten er et større problem i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en mann vært så kontrollerende at han ba meg logge meg inn for så å henge over skuldra mi for å se om jeg løy eller ikke, da hadde jeg bedt han dra en viss plass for å si det sånn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går å leter i boksen hans for å finne ting, finner en lapp med et brukernavn og passord på og vips er han utro eller gjør noe skummel. Yeeey, kg!

Anonym poster: f3ad09b4ed5ce72f51eea35a147279ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lå på hylla over doen, så har ikke snoket i noen bukser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke er kjæresten til min kollega.

Han fikk mitt brukernavn og passord på en lapp fordi han hadde mistet tilgang til sin profil, og måtte låne min profil for å få den tilbake.

(Forresten er mitt brukernavn de 5 første bokstavene i etternavnet mitt, og ligner et mannsnavn, så jeg håper at mannen min ikke blir mistenksom når han ser papirer med brukernavnet mitt på.)

Poenget med å si dette, er at det at du har funnet et brukernavn og passord sier veldig lite.

Du sier han ikke har tilgang til datasystemet, da kan det hende at han har lånt en profil hvis han hadde behov for å tilgang til basen, og ingen hadde tid til å hjelpe ham.

Anonym poster: 0f9da750e477eb7436d81256a682757b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...