Gå til innhold

Ingen tråder om meteoren?


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

:hakeslepp:

Jeg har trålet aktuelt, generell, skråblikk, men null, niks, nada! Ikke engang Natur og vitenskap har blitt beæret med en tråd om dette fenomenet. Går dere med nesa i bakken, folkens? :nei:

Vel, for de som enda ikke har fått det med seg, det har vært et svært kraftig meteorregn i Russland idag tidlig. Mange hundre skadd, kraftig sjokkbølge mm.

VG har mer, og her kan du se ymse video av hendelsen.

Gjør meg litt tankefull når man vet at denne steinen var relativt liten, i forhold til mye av det andre uti der.

Pynte opp med et lite bilde, for de som liker det:

vd-meteorite-408x264.jpg

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke muslimer, hjijaber eller asylbarn innvolvert, ergo ikke interessant på kg :fnise: .

Anonym poster: dc4b170a94abea8bd013da51423cabba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er skremmende. Jeg har hatt mareritt om romvesener i noen dager før hendelsen, og et par dager før så jeg et merkelig, lysende fenomen på nattehimmelen (lys som lagde sirkler, antakeligvis en lyskaster eller noe? ;) ).

Så jeg ble faktisk skremt jeg. Nok om værdensrommtinnng!

Anonym poster: 35cf93026ed56454053f610a6a404342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over: Og trist for de som er skadet :(

Anonym poster: 35cf93026ed56454053f610a6a404342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Hovedeksplosjonen var vist kanskje flere hundre kilotonn i kraft, til å sammenligne var Hiroshima ca. 15 kilotonn og drepte 80 000 mennesker. Tenk om den hadde truffet jorda i stede for å gå av høyt oppe i atomosfæren? tenk om den hadde landet i en tett bebygd by? hundretusen eller til og med millioner av mennesker kunne dø!! :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sånne ting, har kalenderen full av himmelfenomener i fremtiden som er verdt å få med seg. TRE kometer bare i år :danse:

Har vært så heldig å få se tre meteoritter lyse opp himmelen og treffe bakken, fantastisk syn, så lenge de ikke skader folk selvfølgelig.

Anonym poster: 1ae25178149745410c78d9e2e5657193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Dette er jo et naturlig fenomen,er bare så sjeldent at de er så store og kraftige når de er så nærme jorden.

Er veldig fascinerende,og også litt betenkningsfullt at forskerne ikke har sett den komme,da det virker som de har "alt" under oppsyn. Eller kanskje de visste den ville komme,men var usikre på hvordan den ville oppføre seg så de valgte og ikke si noe for og ikke skape panikk av noe slag? You never know with the government :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et naturlig fenomen,er bare så sjeldent at de er så store og kraftige når de er så nærme jorden.

Er veldig fascinerende,og også litt betenkningsfullt at forskerne ikke har sett den komme,da det virker som de har "alt" under oppsyn. Eller kanskje de visste den ville komme,men var usikre på hvordan den ville oppføre seg så de valgte og ikke si noe for og ikke skape panikk av noe slag? You never know with the government :P

Sett den komme?

De kommer satans fort, og er ørsmå objektivt sett. Skulle de fulgt med på alt av dritsmå meteoritter som fiser igjennom atmosfæren så hadde de ikke hatt tid og råd til å følge med på de virkelig store.

Anonym poster: 1ae25178149745410c78d9e2e5657193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Astroider er vansklig å oppdage med mindre sola skinner på dem, de er ofte mørke og små, vansklige å finne.

Vi kan KANSKJE oppdage de på mange kilometer men ikke de på titalls meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fascinerende,og også litt betenkningsfullt at forskerne ikke har sett den komme,da det virker som de har "alt" under oppsyn. E

Rommet er veldig stort og ekstremt vanskelig å overvåke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Rommet er veldig stort og ekstremt vanskelig å overvåke.

Dere har jo rett i det da,så skjønner de ikke kan følge med på alt :)

Var mest ment som spøk,da staten ofte blir litt ukomfortabel med en gang det er snakk om noe som skjer oppe på himmelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Og sånn btw: Det er slike hendelser som får meg til å tenke "wow, vi er faktisk en liten dott flytende i verdensrommet." For det meste tenker jeg at jorda er jorda (jaja, intelligent sagt), men når meteorer treffer jorda eller jeg ser bilder av andre planeter blir det litt sånn omg opplevelse. Du sitter ikke foran pcen i Norge, på jorda. Du sitter på pcen på en planet i verdensrommet... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gunfreak

Og sånn btw: Det er slike hendelser som får meg til å tenke "wow, vi er faktisk en liten dott flytende i verdensrommet." For det meste tenker jeg at jorda er jorda (jaja, intelligent sagt), men når meteorer treffer jorda eller jeg ser bilder av andre planeter blir det litt sånn omg opplevelse. Du sitter ikke foran pcen i Norge, på jorda. Du sitter på pcen på en planet i verdensrommet... :sjokkert:

For å gi tall, jorda er rundt en stjerne i melkeveien, i melkeveien er det ca. 400 milliarder stjerner, og det er en galaxe av ca. 180 milliarder galaxer, det er til sammen MINST 70 TRILLIARDER stjerner i universet, eller 70 000 000 000 000 000 000 000 stjerner, nesten alle stjener har planeter flere har mange planeter, så antall planeter i universet er antagligvis langt høyere enn antall stjerner.

Føler du deg liten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er bra, viss du sender meg 100 000kr kan jeg gi deg menig med livet, med 12 enkle grep.

Nice try. Skal du sitere direkte fra the secret og fortelle meg at materialisme er roten til alt ondt? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...