Gå til innhold

Kvaliteten på lærere


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Jeg hadde faktisk en norsklærer som brukte ordet forskyne. Jeg skriver det ikke selv, dog. Jeg har også venner som konsekvent deler opp ord som ikke skal deles, og som fortsatt har 5 og 6 i fagene. Det går tydeligvis litt fort i svingene i skoleverket her og der. Trist at det ikke går an å lære bort riktig! Sånne ting blir jo hengende igjen fra barndommen. :vetikke:

Det er jo en oppfatning blant flere at studenter som ikke får høye nok karakterer til andre yrker, utdanner seg til lærere :fnise: . Da er det ikke noe rart i at det blir mye feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gressløk

Det er jo en oppfatning blant flere at studenter som ikke får høye nok karakterer til andre yrker, utdanner seg til lærere :fnise: . Da er det ikke noe rart i at det blir mye feil.

Veldig sant!

Flere bekjente har kommet med denne uttalelsen "Jeg studerer til å bli lærer. Ville egentlig gå økonomi/sykepleier/noe annet, men kom ikke inn, så da får jeg bli lærer, da". :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en oppfatning blant flere at studenter som ikke får høye nok karakterer til andre yrker, utdanner seg til lærere :fnise: . Da er det ikke noe rart i at det blir mye feil.

Nå fikk jeg faktisk 6 i norsk hovedmål. Har riktignok ikke blitt lærer, bare lært bort norsk til utlendinger når jeg har oppholdt meg i utlandet.

Anonym poster: 08fa653eb99c5b36cfdb1324ed1779d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en oppfatning blant flere at studenter som ikke får høye nok karakterer til andre yrker, utdanner seg til lærere :fnise: . Da er det ikke noe rart i at det blir mye feil.

Det er egentlig litt skremmende. Mennesker som skal lære bort slike viktige basisfag som språk, matematikk og naturfag burde faktisk kunne sine fag godt - i allfall i forhold til det nivået de skal være lærere på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar