Gå til innhold

Hvordan skaffe og tre på en kondom.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden det er noen stk menn som i det siste har skrevet innlegg som går ut på å ansvarliggjøre absolutt alle kvinner for alt mulig, bortsett fra pulingen, DET er mannen gjerne med på.

Jeg tolker det dithen at disse karene er uopplyste og ikke vet noe om kondomer eller hvordan man bruker kondomer og at dette er deres om enn litt mislykkende måte å spørre etter om info på, så tenker jeg at jeg skal være usedvanlig grei og hjelpe litt.

1. Hvordan skaffe komdomer?

Jo, dere kan skaffe dere gode kondomer av høy kvalitet fra denne siden: http://www.kondomeriet.no/side/kondomer/9840988

De lover diskré sending.

2. Hvordan bruke kondomer?

Jo, bare gå inn på denne siden og følg anvisningene:

Voliá!

Takk, hyggelig å kunne hjelpe dere! Værsågod, og dere trenger slett ikke å skrive at dere er takknemlige, såklart jeg forstår at dere må holde på det maskuline imaget deres og være tøff mot meg og kjefte litt på meg.

Men ikke vær redd, jeg vet at dere innerst er takknemlige, så no worries :)

Anonym poster: 868695cfaa0118d9ce05c57a1b0e6411

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grrrrrrrrrrrrrrr

Tja.. så var det dette med kjønnsvorter og syfilis.

Et femidom er et prevensjonsmiddel beregnet for kvinner. I likhet med et kondom fungerer femidomet etter barrieremetoden, det vil si at det hindrer slimhinnekontakt og utveksling av kroppsvæsker og eventuelle smittestoffer mellom partnerene ved å utgjøre en mekanisk barriere. Derfor beskytter femidomet også mot seksuelt overførbare infeksjoner i tillegg til å beskytte mot uønsket svangerskap. Evnen til å beskytte mot svangerskap er omtrent like god som kondomets.

Det var knyttet forventninger til at femidomet skulle kunne hjelpe kvinner til å oppnå bedre kontroll over egen seksualitet og reproduksjon. Imidlertid oppnådde femidomet aldri særlig stor popularitet i Norge, og er nå trukket fra markedet.

Femidomen beskytter mer hud en kondom og som kanskje alle vet så er cervixcancer en av de vanligste kreftformene hos kvinner, men dette har tydeligvis ikke Norske kvinner forstått.

Til alle eder kvinner.. jeg ber dere ærbødigst om at dere tenker dere om to ganger når det kommer til dette med å overlate ansvaret til mannen når det er snakk om deres helse og eventuelle kjønnssykdommer som i verste fall kan føre til sterilitet og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jo, takk skarru ha ts!

jeg har bestandig lurt på hvor jeg kan få tak i kondomer, og aldri har jeg forstått hvordan de brukes heller...

..tror forøvrig det gjelder de aller fleste på dette forumet!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at når det blir snakk om kondom så kommer visse mannfolk og sier at damene skal bruke en slags "damekondom". Det er EN FUCKINGS PREVENSJON FOR MANNFOLK!!! Hvorfor skal prevensjon ene og alene være kvinnens ansvar?

Vi propper kroppen full av forbanna hormoner som ødelegger kroppene våre og personligheten vår (i noens tilfelle) for å beskytte oss mot uønsket graviditet også griner mannfolka på nesa av å tre på en tynn gummifrakk på snoppen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, takk skarru ha ts!

jeg har bestandig lurt på hvor jeg kan få tak i kondomer, og aldri har jeg forstått hvordan de brukes heller...

..tror forøvrig det gjelder de aller fleste på dette forumet!

Har du ikke lest trådene som handler om menn som gjør alt for å lure seg unna ansvaret, som gjør alt for å slippe å tre på seg kondom for å hindre uønsket graviditet (det er kvinnens ansvar, ene og alene, må vite) -

jeg tenkte jeg skulle hjelpe dem litt på vei. Noe galt med det? :/

Anonym poster: 868695cfaa0118d9ce05c57a1b0e6411

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr

Det er EN FUCKINGS PREVENSJON FOR MANNFOLK!!! Hvorfor skal prevensjon ene og alene være kvinnens ansvar?

Femidom er som sagt bedre når det kommer til beskyttelse mot kjønnsvorter (som igjen kan føre til livmorhalskreft) og syfilis, nå sier jeg ikke at ansvaret faller helt og holdent på kvinner, dog etter hvor høyt du skriker så lurer jeg på om en i det hele tatt har gjort seg opp noen tanker om hvorfor akkurat denne typen kreft er så vanlighos kvinner.

Vi propper kroppen full av forbanna hormoner som ødelegger kroppene våre og personligheten vår (i noens tilfelle) for å beskytte oss mot uønsket graviditet

Løsningen er femidom som sagt beskytter dette bedre mot bl.a. kjønnsvorter, så vidt jeg vet så inneholder den ikke noen hormoner så kanskje den også vil kunne bidra til at langt flere kvinner ikke blir såpass hormonelle at man nesten skulle tro man led under en eller annen form for passiv aggresjon og spilte offerkortet i tide og utide... og nærmest forlangte at alle menn skulle intuitivt skjønne hva alle kvinner vil.

Nå er det kanskje slik at langt yngre kvinner har slike følelsesmessige problemer med å ikke kunne uttrykke sine ønsker og heller lar mannen peise på ettersom man sikkert ikke vet at menn er mindre sensitive til div. kjønnssykdommer og mange ikke engang kjenner at de f.eks har klamydia.

Mulig jeg tar feil ang. alderen og det heller er slik at eplet ikke faller så langt fra stammen, hvis så får dere ha meg unnskyldt :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser vel selv at denne prevensjonen ble trukket fra markedet? Kanskje det var vanskeligere å "sette inn" eller hva man gjør med det enn det er å sette på en kondom?

Kondomer eksisterer på markedet og man kan få de gratis. Så hvorfor kan ikke mannfolka bruke kondom?

Er ikke snakk om at jeg ikke vil beskytte meg, for det gjør jeg og har alltid gjort det og vært voksen når det kommer til prevensjon. Har aldri vært uønsket gravid eller hatt kjønnsykdommer. Men er snakk om at det er en prevensjon til mannfolka også griner de så på nesa fordi de må bruke det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare så det er sagt så er kvinner mye mer flinke med å sjekke seg regelmessig for kjønnsykdommer (selvom de er i fast forhold t.o.m) enn menn er. Hadde menn vært flinkere til å sjekke seg så hadde det kanskje ikke vært så mye klamydia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt googling:

-Utseende. Det som de fleste trekker frem som negativt ved femidomen, er dets utseende. Dette gjelder særlig at femidomet dekker kvinnens ytre kjønnsorganer. At det kan lage små lyder og bevege seg under samleiet, kan virke forstyrrende på både mannen og kvinnen.

-Vanskelig å sette inn og ta ut. Særlig før du er blitt vant med å bruke femidom, kan det være litt vanskelig og litt ubehagelig å sette det på plass. Det samme gjelder når du vil ta det ut etter bruk.

http://www.lommelegen.no/artikkel/femidom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr

Til Missy1:

Det vites ei, men tror nok ikke dette ble oppfattet som noe erotisk for kvinner.

De synes vel det ikke er noe digg, uten at de tenker på dette med div. kjønnssykdommer eller noe i den duren... nesten det samme som hva kvinner sier skulle jeg tro.

Hva du gjør er ikke av interesse for denne diskusjonen, jeg trodde vi diskuterte noe annet enn våres navler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr
Hadde menn vært flinkere til å sjekke seg så hadde det kanskje ikke vært så mye klamydia?

Meget mulig, men jeg tror ikke tallet på antall tilfeller av livmorhalskreft hadde sunket av den grunn.

Dette gjelder særlig at femidomet dekker kvinnens ytre kjønnsorganer.

Hva du siterte angående pratiske ting kan jeg skjønne, men den beskytter som sagt langt bedre enn menns kondom mot kjønnsvorter som er det vanligste kjønnsykdommen i Norge nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sikkert ikke noe digg å stappe plastikk opp i der som ligger og "knitrer" mens man har sex og som dekker til hele utsiden at kjønnsorganene.

Menn hadde sikkert ikke syns det hadde vært noe ålreit å ta på en kondom som dekka over penis og pungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr

Menn hadde sikkert ikke syns det hadde vært noe ålreit å ta på en kondom som dekka over penis og pungen.

Det hadde allikevel ikke forbedret dette med faren hva smitte av kjønnsvorter angår, men nå er dette med graviditet noe man kan gjøre noe med og til en viss grad med dagens teknologi kan en også bekjempe livmorhalskreft dog med noen uheldige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig, men jeg tror ikke tallet på antall tilfeller av livmorhalskreft hadde sunket av den grunn.

Hva du siterte angående pratiske ting kan jeg skjønne, men den beskytter som sagt langt bedre enn menns kondom mot kjønnsvorter som er det vanligste kjønnsykdommen i Norge nå til dags.

Må man ikke ha kjønnsvorter (utbrudd) for at det skal smitte? Isåfall kan man vel se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde allikevel ikke forbedret dette med faren hva smitte av kjønnsvorter angår, men nå er dette med graviditet noe man kan gjøre noe med og til en viss grad med dagens teknologi kan en også bekjempe livmorhalskreft dog med noen uheldige bivirkninger.

Du vet at jenter nå får tilbud om Hpv-vaksine i 7klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

Har du ikke lest trådene som handler om menn som gjør alt for å lure seg unna ansvaret, som gjør alt for å slippe å tre på seg kondom for å hindre uønsket graviditet (det er kvinnens ansvar, ene og alene, må vite) -

jeg tenkte jeg skulle hjelpe dem litt på vei. Noe galt med det? :/

Anonym poster: 868695cfaa0118d9ce05c57a1b0e6411

nei du, det har jeg faktisk ikke fått meg med...noen tråder ja, men ikke særlig mange.. men det kom absolutt ikke som et sjokk det du skriver her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr

Utbrudd ja og dette med vaksine er jo kjempefint.. dog så ble det innført for noen år siden (mange som ikke vil vaksinere seg p.g.a. bivirkninger), vaksinen er fint mot vorter, men den beskytter ikke mot livmorhalskreft.

Den er en vaksine som er ment å beskytte mot de HP-virus som mistenkes for å forårsake forstadier til kreft. Noen full beskyttelse gir den ikke. Det er også slik at produsenten ikke aner om vaksinen i seg selv er kreftfremkallende. Det har de ikke forsket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbrudd ja og dette med vaksine er jo kjempefint.. dog så ble det innført for noen år siden (mange som ikke vil vaksinere seg p.g.a. bivirkninger), vaksinen er fint mot vorter, men den beskytter ikke mot livmorhalskreft.

Nei men om kjønnsvorter er en årsak til livmorhalskreft så vil det nok hjelpe.

Og jeg tror nok at de fleste kvinner er flinke til å ta celleprøver som anbefalt slik at hvis det viser noe forrandringer kan noe gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...