Gå til innhold

Mannen gav meg abortpille


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Ja det er sykt og det er sant. Saken etterforskes av plitiet og jeg er helt knust.

Jeg klarer ingenting. Jeg klarer ikke løfte hode en gang. Jeg aboterte. 9 uker på vei.

Han prøvde å gi meg pillen i mørket da jeg ba om paracet. Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet.

Han ønsket ikke barn. Vi hadde vært kjærester i 2 år, han latet som han godtok det. Og han var den snilleste gutten jeg noensinne hadde møtt. Jeg er ødelagt psykisk for resten av livet.

Den siste pillen prøvde han å gi meg natt til min 25 årsdag. Dette er det sykeste jeg noengang har opplevd. Tabletten gjemte jeg. Men mens jeg satt på do å mistet mitt barn fant han tabletten og kvittet seg med den.

Jeg vet ikke om jeg en gang orker å leve mer. Jeg har en sønn fra ett tidligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pippi1979

uff, så forferdelig :klemmer::klemmer:

Jeg skjønner du er helt helt knust, ,men du kan ikke gi opp livet. Du har deg selv og ikke minst et annet barn å leve for. Men jeg skjønner det er vanskelig å se annet enn mørkt på det nå :klemmer::klemmer:

Håper mannen din får en solid straff og at du aldri aldri trenger å ha noe mer med han å gjøre. For et forferdelig menneske han må være :hakeslepp:

Mange mange mange klemmer til deg

Endret av Pippi1979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er praktisk talt umulig at mannen din har fått tak i en eller flere abortpiller, om har da ikke jobber på sykehus eller noe selv. Les her.

Anonym poster: 099d7611c8b2629fefd91bb938f47210

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, svar til dette, og diskusjoner ledet ut av dette.

Rainbow81, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er praktisk talt umulig at mannen din har fått tak i en eller flere abortpiller, om har da ikke jobber på sykehus eller noe selv. Les her.

Anonym poster: 099d7611c8b2629fefd91bb938f47210

Du ville blitt overrasket over hvor lett det er å få tak i alle mulige tabletter

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke gitt uttrykk for at han var enig. Tror han bare sa seg enig etter mye krangling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men må ikke abortpillen taes vaginalt?

Anonym poster: 6086d31f3b8476ede9e5934b5e69ab56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet."

Hva? Hvorfor i allverden kunne du ikke hente en paracett selv? Er selv gravid og trenger ikke at noen gir meg paracet..

Dette skurrer

Anonym poster: 6508eeb98d09cdda8c45d301829260ff

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet."

Hva? Hvorfor i allverden kunne du ikke hente en paracett selv? Er selv gravid og trenger ikke at noen gir meg paracet..

Dette skurrer

Anonym poster: 6508eeb98d09cdda8c45d301829260ff

Man skal unngå det i svangerskapet også. Jeg har vært gravid og hadde kjempevondt, men legen sa jeg ikke skulle ta smertestillende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er praktisk talt umulig at mannen din har fått tak i en eller flere abortpiller, om har da ikke jobber på sykehus eller noe selv. Les her.

Anonym poster: 099d7611c8b2629fefd91bb938f47210

Jeg kommer ikke til å forklare i detalj hvordan, men det er lettere enn de fleste tror. Skremmende lett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke gitt uttrykk for at han var enig. Tror han bare sa seg enig etter mye krangling.

Kjenner du TS eller kjæresten hennes? Hvis ikke, så bidrar slike uttalelser bare til at en allerede nedbrutt kvinne - som nettopp har mistet BARNET sitt, for svingende - føler seg mistenkeliggjort. Ikke det hun trenger i denne situasjonen.

"Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet."

Hva? Hvorfor i allverden kunne du ikke hente en paracett selv? Er selv gravid og trenger ikke at noen gir meg paracet..

Dette skurrer

Anonym poster: 6508eeb98d09cdda8c45d301829260ff

Hva vet du om formen til TS? At du har en grei graviditet, betyr vel ikke at alle andre også har det? Det er ikke uvanlig at pappaen syns det er koselig å kunne bidra litt de også. Eller i hvert fall tilsynelatende, i denne saken her. Det er jo heller ikke særlig naturlig å mistenke motivene til en mann en stoler på.

Hvorfor dette "dømme-behovet"? Det går vel an å vise litt medmenneskelighet?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkar deg!!! :klemmer:

Håper han får en streng straff!!!

Men du må ikke gi opp livet! du har en sønn som trenger deg, og det vil nok bli bedre etter hvert, selv om det kanskje vil ta lang tid.

Til dere som dømmer TS: SKAM dere! hun har nettopp mistet et barn! vis medlidenhet!!!!

Anonym poster: c270bd85a15e99437d1267dcd9aa68b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Man skal unngå det i svangerskapet også. Jeg har vært gravid og hadde kjempevondt, men legen sa jeg ikke skulle ta smertestillende.

Paracet under graviditet er ok, det er ibux du skal unngå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ta paracet hvis man er gravid men prøve å klare seg uten, spesielt i første trimester. Ibux skal man holde seg helt unna. Har ikke vært gravid men blitt fortalt dette i helsesektoren hvor jeg jobber, regner med at det ikke er feil info jeg fikk.

Ang pillene som han ga henne så selges angrepiller i alle matbutikker, vis det var det han ga henne. (nå vet ikke jeg hvordan angrepiller fungerer, aldri tatt selv)

Har selv mistet en gang og det var ikke fordi noen ga meg piller, og det var vondt uansett. Håper han blir straffet for dette! Han bør ikke slippe unna. Vet ikke ellers hva jeg skal si, håper ting blir lettere etter hvert. Husk at du har en sønn som trenger deg :klemmer:

Anonym poster: a2dc47362d0b5eba3f37f2528e5ffb28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om formen til TS? At du har en grei graviditet, betyr vel ikke at alle andre også har det? Det er ikke uvanlig at pappaen syns det er koselig å kunne bidra litt de også. Eller i hvert fall tilsynelatende, i denne saken her. Det er jo heller ikke særlig naturlig å mistenke motivene til en mann en stoler på.

Hvorfor dette "dømme-behovet"? Det går vel an å vise litt medmenneskelighet?

Nei, vettu. Jeg synes det ble dumt å si at en ikke er kapabel til å ta paracet selv i løpet av hele svangerskapet. Greit at han har gitt henne paracet ved visse anledninger, men å si at "Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet" blir for dumt. Var det liksom noe dere bestemte dere for da dere fant ut om graviditeten?

Og nei, paracet er det eneste smertestillende vi gravide kan ta i fornuftige doser. Så den unnskyldningen overbeviser ikke meg om at dette ikke er en stygg trolletråd!

Kilde: http://www.slv.no/templates/InterPage____82692.aspx

Anonym poster: 6508eeb98d09cdda8c45d301829260ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vettu. Jeg synes det ble dumt å si at en ikke er kapabel til å ta paracet selv i løpet av hele svangerskapet. Greit at han har gitt henne paracet ved visse anledninger, men å si at "Han sto for å gi meg alle paracetter under svangerskapet" blir for dumt. Var det liksom noe dere bestemte dere for da dere fant ut om graviditeten?

Og nei, paracet er det eneste smertestillende vi gravide kan ta i fornuftige doser. Så den unnskyldningen overbeviser ikke meg om at dette ikke er en stygg trolletråd!

Kilde: http://www.slv.no/templates/InterPage____82692.aspx

Anonym poster: 6508eeb98d09cdda8c45d301829260ff

Det står ikke noe sted her at hun mente seg "ikke kapabel" til det. Det står enkelt og greit at "han sto for" det.

For alt du vet kan han ha lagt opp til det selv for å få aborten på plass.

Trolletråd eller ikke - er ikke dette en såpass alvorlig situasjon dersom den er sann, at du du i det minste bør utvise litt forsiktighet?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette tror jeg ikke noe på. Han sto for å gi henne paracett gjennom hele svangerskapet. I mørket......

Anonym poster: 9eedf63a143e3de7eac0cc9e0d2fb2fc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig å la alle disse trolletrådene stå - selv om det er sommer? :roll:

Anonym poster: 79f9faea666db1a7b0bc9dec1c402e51

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig lesing, TS, og jeg håper inderlig du finner veien til å leve som slik før disse hendelsene skjedde deg, og forhåpentligvis bedre enn da og. Du bør ikke føle sorg eller tap over noe annet enn at du måtte leve om side med et slikt menneske som denne mannen, og intet av de som har skjedd her er din skyld, ei noen av de ansvarsfylte konsekvensene bør du heller ta. Gå videre med ei uhyggelig hendelse bak deg, og tross hvor vanskelig det kan se ut til å være nå, så se på de stadige og små gleder som finnes og hold spesielt godt ved dem til 'tåken letter'.

Vær sterk og tro på en bedre fremtid for både deg selv og ditt barn, for livet er av prinsipp aldri verdt å frivillig forlate, nettopp fordi all håp og glede aldri kan forlate oss uansett smerten vi føler og de avskyelige mennesker vi må møter på. Lykke til og gode ønsker fra meg, og husk at det som ei er din skyld er ei heller din byrde å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Vel. Jeg satt i avhør 7 timer ang dette, følte heller ikke at jeg skulle trenge å forklare for KG alt i detalj. Ettersom jeg bare henvendte meg her for noen råd til å kunne leve med dette resten av livet.

Dette er også en som var verdens snilleste mann/gutt.

Søsteren hans er overlege å få tak i uansett hva tabletter for han er ingen problem for å si det slik. Familien hans mislikte meg sterkt i utgangaspunktet. Og som han sa: Vær så snill og ta abort, du trenger ikke ha dårlig samvittighet, det er ikke ett menneske ennå.

Jeg har også tatt paracetter selv så klart, men den siste uken før hendelsen ved kveldtid oppfordret han meg til å ta vitamine rog paracet. Det skulle også hjelpe mot kvalme sa han. Jeg tenker ikke på dette som annet enn omsorg der og da.

Jeg liker også å få delt opp paracetter, da jeg har problemer med å svelge store tabletter, den kvelden jeg fikk en tynn hel tablett i hånden tok jeg på lyset av refleks.

Pillen var sekskantet, samt at det sto earle på den. Forbokstaven var skrapt bort.

Søk selv på felleskatalogen på sekskantet tablett. Hva skal en gravid kvinne med en slik pille? alle fører til fosterdød. Hvis pillen også var ufarlig, hvorfor kaste den i do? Når jeg hadde gjemt den? Han forsvant også i 2 dager og gikk ikke på jobb etter hendelsen. Da var det også pågripelsesordre.

Føler ikke jeg trenger å forklare meg for dere. Vi lever tydelighvis i en syk verden. Jeg trodde han var omsorgsfull. Det verste er at sannsyneligheten for at jeg ville oppdage det var 1%. Han hadde tenkt å leve med meg som ingenting etterpå. Det er smertefult, og det å miste ett 9 uker gammelt barn av slike grunner er forferdelig vondt. Ikke minst sviket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...