Gå til innhold

Ettervirkninger av stalking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble så provosert av den andre tråden der flere sier at de ønsker seg en stalker, men jeg ville ikke kuppe den.

Ei i slekta ble stalka og jeg syns oppførselen hennes er likedan som oppførselen til ei venninne som blei voldtatt. Hun er redd for å gå ut alene, redd for å hilse på fremmede, får ikke sove om natta osv.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg syns det er viktig å få frem at stalking ikke er søtt og romantisk sånn som i Twilight.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg endte med å leve med alle gardiner og persienner for pga en stalker. Jeg fikk angst bare det tikket inn en sms eller at telefonen ringte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så provosert av den andre tråden der flere sier at de ønsker seg en stalker, men jeg ville ikke kuppe den.

Ei i slekta ble stalka og jeg syns oppførselen hennes er likedan som oppførselen til ei venninne som blei voldtatt. Hun er redd for å gå ut alene, redd for å hilse på fremmede, får ikke sove om natta osv.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg syns det er viktig å få frem at stalking ikke er søtt og romantisk sånn som i Twilight.

:sjokk:

Har ikke lest tråden du referer til.

Hvis det virkelig er noen som ønsker seg en stalker må det være noe galt i hodet deres. Galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Stalkere er ikke morsomt.

Fordelen med å være mann, er dog at jeg ikke er så redd for å bli voldtatt og lignende, men det er faen meg slitsomt likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å leve med alle gardiner og persienner for pga en stalker. Jeg fikk angst bare det tikket inn en sms eller at telefonen ringte.

:klemmer:

Hvordan har du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke blitt stalka, men har hatt folk som har plagd meg mye, ringt meg midt på natta og sånne creepy ting. Kan tenke meg hvor kjipt det må være å bli ordentlig stalka. Bare å ha en person LITT etter deg kan være slitsomt nok!

At folk ønsker det? wat? :P Ønsker de virkelig at en creepy idiot skal være etter de hele tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for mange, slik jeg ser det, er at de i sin villfarelse forveksler stalking med sosial atferd som å oppsøke noen man er interessert i med det formål å bli bedre kjent, "kurtisere" eller andre mer eller mindre sjarmerende ting folk gjør for å ta initiativ når de er betatt av noen. Kanskje fordi stalking er blitt et slags "hverdagsbegrep", brukt om folk som f.eks. leter etter noen de liker på FB med det formål å bli bedre kjent med dem osv.

Akkurat som om det er noe romantisk, som offeret vil sette pris på. Mange har visst gått glipp av at dette ikke er på offerets premisser, at det er en slags besettelse, og at det kan være veldig farlig.

De som sier de ønsker seg en stalker, har et noe forvridd syn på hva stalking er. Hvis de ønsker at noen skal sjekke dem opp, gi dem oppmerksomhet eller lignende, så kan de heller si det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt stalka, men jeg har hatt en beiler som hadde stalkeraktige tendser, og det er ikke noe jeg skjønner at noen kan ønske seg. Det er verken smigrende eller romantisk, for det er en altfor stor dose "galskap" i den stalkeraktige oppførselen, så det blir bare skremmende, ubehagelig og i beste fall leit og flaut. Og at det kan føre til angst og utrygghet, skjønner jeg veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble stalket var det en periode hvor jeg sjekket alle rom og alle skap som var store nok til å gjemme seg i, hver gang jeg kom hjem og enda en gang før jeg la meg. Når jeg la meg måtte hunden min være på soverommet hvor jeg kunne se ham.

Nå oppfører jeg meg vel relativt 'normalt' bortsett fra at jeg har hemmelig nummer, sjelden presenterer meg med fullt navn og er heller ikke registrert med fullt navn eller har profilbilde av meg selv på facebook. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet jo at hun var som meg; at hun likte å sitte på café alene. Men hva ser jeg liksom? På Youngstorget treffer hun en fyr, de klemmer, og hun smiler et smil som gjør meg helt varm i ansiktet, samtidig som jeg holder på å koke over av sjalusi. Dette var uforutsett, men han skal få hard konkurranse. Jeg tror fortsatt når hun blir kjent med meg at hun vil ta til fornuften og foretrekke mitt selskap.

*grøss*

Dama vet ikke hvem han er engang.

Hvordan kan folk ønske slikt??

De som faktisk blir forfulgt blir som regel helt ødelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Hvordan har du det nå?

Jeg skaffet meg hemmelig nummer og dro fra gardinene igjen. Mannen ga seg etter hvert når det var null respons. Jeg husker allikevel hvor redd jeg var. Dette var en eks som kunne finne på å troppe opp på døra min tidlig en søndag. Full av bekymring for meg siden jeg bodde alene. Noe kunne jo ha skjedd. Sannheten var at det var for å sjekke om jeg hadde et mannfolk til overnatting.

For meg så var det viktigste det å få hemmelig nummer samt å aldri svare på noen henvendelser i det hele tatt. I dag er jeg fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, så latterlig hysterisk.

Vent til noen forfølger deg, bryter seg inn i huset ditt og drapstruer deg og de du er glad i før du uttaler deg lille venn. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jubelsatt

Det var meg som skrev under nicket "jubelsatt" i det forrige tråden, og da tullet jeg med teamaet, og da hadde jeg ikke lest bloggen.

Nå har jeg lest bloggen, og det slår meg som svært ekkel og som følge av det, så trekker jeg selvsagt det jeg skrev i det forrige tråden.

Jeg vil selvsagt ikke ha noen stalkere etter meg, uansett hvor pene de måtte være etc. :glare:

Mvh,

"Jubelsatt" som har kommet på bedre tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skaffet meg hemmelig nummer og dro fra gardinene igjen. Mannen ga seg etter hvert når det var null respons. Jeg husker allikevel hvor redd jeg var. Dette var en eks som kunne finne på å troppe opp på døra min tidlig en søndag. Full av bekymring for meg siden jeg bodde alene. Noe kunne jo ha skjedd. Sannheten var at det var for å sjekke om jeg hadde et mannfolk til overnatting.

For meg så var det viktigste det å få hemmelig nummer samt å aldri svare på noen henvendelser i det hele tatt. I dag er jeg fri.

Skremmende! Men kjempebra at du er fri nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var meg som skrev under nicket "jubelsatt" i det forrige tråden, og da tullet jeg med teamaet, og da hadde jeg ikke lest bloggen.

Nå har jeg lest bloggen, og det slår meg som svært ekkel og som følge av det, så trekker jeg selvsagt det jeg skrev i det forrige tråden.

Jeg vil selvsagt ikke ha noen stalkere etter meg, uansett hvor pene de måtte være etc. :glare:

Mvh,

"Jubelsatt" som har kommet på bedre tanker.

Fornuften har seiret! Bra for deg Jubelsatt :klemmer:

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Nuvel, men det siste der på Facebook er jo unødvendig da. Ser ikke helt poenget.

I en tidligere jobb hadde alle kvinnelige fjernet seg fra facebook, eller hadde det slik at de ble kun sett av venner og kunne ikke søkes opp i det hele tatt.

Når man har opplevd det å bli alvorlig stalket, hvorfor i allverden skal man gjøre det enklere for potensielle stalkere ved å gjøre seg tilgjengelig på internett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tidligere jobb hadde alle kvinnelige fjernet seg fra facebook, eller hadde det slik at de ble kun sett av venner og kunne ikke søkes opp i det hele tatt.

Når man har opplevd det å bli alvorlig stalket, hvorfor i allverden skal man gjøre det enklere for potensielle stalkere ved å gjøre seg tilgjengelig på internett?

Det eneste man trenger å ha public er profilbilde og navn da, fatter ikke hvordan man blir mer tilgjengelig av sånt. Unødvendig å kutte det ut. Da "vinner" jo stalkern.

Endret av Reaper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaper du er ikke helt på nett du tror jeg.

Håper for din skjyld at du er ute for å provosere med alt det rare du mener og sier ..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...