Gå til innhold

Hva er din favoritt- te?

Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza

Jeg elsker te...! Nå har jeg kjøpt en ny te som jeg synes er bare kjempegod! Det er Green Tea Chai fra Lipton. Positivt overrasket, da jeg i grunnen ikke liker grønn te. Selv om jeg har prøvd, siden den er så sunn...

I vinter hadde jeg dilla på en te fra Israel, som jeg etterbestilte 5 pk av på ebay siden...Den heter Bedouin Chai fra Wissotsky. Liker veldig godt chai-type teer. Men uten melk for min del. Denne chai-teen har sort te, kardemomme og salvie. Yum med litt søtning..!"

En annen te som jeg først syns var helt merkverdig i smaken, men nå liker godt, er Calming fra Twinings. Det er en urtete, som inneholder kakaobønner, lavendel og kamille. Spesiell, men god.

Hva liker du å ha i tekoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mest glad i Earl Grey i ulike varianter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøn te med sitron. Aller best er den som heiter Sitronella, eller noko slikt. (Kjøpast i lausvekt.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestemors hjemmelagde eple og kanel-te..åååå da lukter det i hele rommet! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukar å kjøpe kirsebær-te og kanel-te i lausvekt. Begge er namme-nam. Kanelteen blir ekstra god med honning i stadetfor sukker.

Av teposar tykkjer eg faktisk First Price sin Earl Grey te er veldig god - og så så billeg, berre 10 kr for ei stor pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg litt dilla på te laget på frisk eplemynte som jeg har i hagen. Fyller et glass med noen kvister, heller over kokende vann, lar det trekke og tilsetter litt granskuddsirup for smakens skyld.

Nam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jasminte, spesielt om våren. Da pleier jeg å kjøpe en litt dyr en i løsvekt, også drikker jeg den utover sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemors frukthave (løsvekt) veldig god, spesielt nå som vi går mot sommeren, teen er helt rød/rosa av farge...

Ellers er jeg og veldig glad i indian chai

og lipton marrocoan mint, men den tror jeg ikke du får kjøpt i Norge... Noen som har sett den her til lands? Pleier å kjøpe den når vi besøker familie i utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nadezhda

lipton marrocoan mint, men den tror jeg ikke du får kjøpt i Norge... Noen som har sett den her til lands? Pleier å kjøpe den når vi besøker familie i utlandet..

De pleier å ha litt annerledes tetyper på innvandrerforretninger, også kjente merkevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Jordbær- og kiwi-te!

Evt, og særlig når jeg har en sitte-lenge-foran-pc-session og har ventet alt for lenge med å spise og endelig tar til fornuft: Lady Gray-te med melk og (litt for mye) sukker, helst i kombiasjon med varm toast! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av løsvekt-te er jeg veldig glad i Blue Hawaii og Garden of Eden. De er ganske like på smak egentlig :) Mangote i løsvekt er også veldig godt.

Av pose-te liker jeg Yellow Label og Earl Grey, samt hvit og grønn pyramide-te.

Har også sansen for teen fra Pukka, særlig After Dinner.

Jeg er meget glad i te, og gjør det på den engelske måten og har melk i, samt honning. Bra det er "moteriktig" å ha melk i teen nå til dags. Var ikke mange årene siden folk så rart på oss som har melk i teen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt glad i Twinings sin Earl grey green tea. Det er den grønne pakken, den er SYKT god! Elsker den, og drikker minst en kopp om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Jeg elsker te med melk og sukker. Akkurat nå drikker jeg mest av Twinings Indian Chai, men ellers er vel favoritten egentlig eple og kanel-te.

Ellers har jeg veldig lyst til å kjøpe meg sånn "kusmi-te", men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken type i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...