Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Del Skrevet 24. juli 2010 fikk nettopp se bildene fra bryllupet og jeg er ikke helt fornøyd. det var flere ting som var dårlig. fikk en annen fotograf enn vi hadde møte med, og som ikke hadde kommunisert med den vi snakket med om hvilke bilder vi ville ta. slepet på kjolen ligger i en haug på mange bilder (selv om jeg konstant sa at fotografen måtte fikse den. men hun sa det ikke var nødvendig!) + andre ting jeg kan klage om. er det mulig å klage og få ta mer bilder? eller hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atanih2 Skrevet 24. juli 2010 #2 Del Skrevet 24. juli 2010 Så dårlig at du fikk en helt annen fotograf, uten å få vite om det på forhånd! Jeg ville tatt kontakt med byrået/selskapet til disse fotografene og klaget, si at fotografen ikke hørte på det du sa osv. Det er da ikke noe greit å gå rundt og være misfornøyd med bryllupsbildene som du skal se på og vise frem i maange år fremover! Jeg ville definitivt krevd å ta fler bilder, og denne gangen med en annen fotograf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tengla Skrevet 24. juli 2010 #3 Del Skrevet 24. juli 2010 Så dårlig at du fikk en helt annen fotograf, uten å få vite om det på forhånd! Jeg ville tatt kontakt med byrået/selskapet til disse fotografene og klaget, si at fotografen ikke hørte på det du sa osv. Det er da ikke noe greit å gå rundt og være misfornøyd med bryllupsbildene som du skal se på og vise frem i maange år fremover! Jeg ville definitivt krevd å ta fler bilder, og denne gangen med en annen fotograf. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 24. juli 2010 #4 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Vi var også dessverre uheldig med fotograferingen på bryllupet vårt. Det var to ting vi ikke skulle spare på den dagen, og det var fotograf og mat, for dette anså vi som utrolig viktig. Jeg gråt da vi fikk tilbake våre bilder. Mannen min har alarmmerke fra et vindu over hodet, sola skygger for halve ansiktene våre, det ser ut som det komme et avløpsrør ut av øret til kjære på det ene, 90 % av bildene er kyssebilder, der bare bakhodet på mannen vises. osv. Vi klagde til vår fotograf, og skal nå et år etterpå ta nye bilder, hvor de selvfølgelig dekker alle kostnadene våre. Fotostudioet la seg helt flate, og fotografen har også fått sparken pga. flere klager. Si ifra til studioet at dere ikke er fornøyd. Påpek hva som er galt på en saklig måte, så skal dere se at det ordner seg. Bryllupsbildene er viktige, og må være gode. Lykke til! Edit: retta opp noen leifer. Endret 25. juli 2010 av Kanutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 25. juli 2010 #5 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg jobber som fotograf, hovedsaklig bryllup og mote. Og jeg skjønner virkelig frustrasjonen din. Noen ting kan liksom ikke fikses, men sånne ting som du nevner er ikke bra. Jeg ville tatt kontakt med fotografen dere brukte, kan hende en del ting kan fikses ved beskjæring. Og om ikke så ville jeg bedt om cd med høyoppløselige filer eller kompensasjon i form av bilder evt avslag i pris. Det er utrolig mye som kan fikses i photoshop, og kan hende at med noen timers arbeid så kan de fikse på i alle fall en del. Når det gjelder valg av fotograf til byllup så kan det være en fordel å styre unna de store kjedene, der er det ofte mange ansatte og den du snakker med blir ikke nødvendigvis den som tar bildene dine. Og kjemi er viktig når det gjelder bilder. Det er ikke dumt å legge ut annonser på foto.no eller lignende, utrolig mange bra frilansere der ute og de aller fleste av oss har hjemmesider/portefolioer hvor dere kan se hva fotografen deres har gjort tidligere. Og et siste tips, velg ikke den billigste. Noen ganger kan man være heldig, men når det gjelder bryllupet sitt så vil man ikke ha "REMA 1000" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 25. juli 2010 #6 Del Skrevet 25. juli 2010 Självklart kan du ringa och klaga! Det är reklamationsrätt på tjänster också. Photoshop kan göra underverk ibland, precis som ovanstående beskriver. Ring och förklara situationen och säg att du inte är nöjd. Gör en lista på det du är missnöjd med i förväg, så blir det mycket lättare att framföra det på telefon. Lycka till! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 26. juli 2010 #7 Del Skrevet 26. juli 2010 Er ikke lett å ta nye bilder. Man har trossalt fått satt opp håret og sminket seg spesielt til den dagen! Støtter forslaget om å forlange bildene på CD, så kan noen redigere bildene (f.eks. den alarm-logoen du snakket om). Fotografen bør kunne ta regningen på dette! Så et par ekstremt dårlige fotograf-portifolioer når jeg skulle finne ut hvilken fotograf vi skulle ha. Utrolig at hvem-som-helst som eier et kamera kan kalle seg fotograf! Mange av bildene var som du beskrev; hard skygge i ansiktene. Noen bilder så knep brudeparene igjen øynene, pga at de hadde solen midt i ansiktet. Andre bilder var der forstyrrende elementer, som stygge plastikkhagestoler osv. Synes synd på brudeparene! Håper dere får en løsning på dette som ikke er altfor gale... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 26. juli 2010 #8 Del Skrevet 26. juli 2010 For vår del, så har fotografene prøvd å fjerne logoen, men vi ble plassert foran et vindu med persienner som var nede. (Gudene vet hvorfor, vi skulle ha grå steinflater som bakgrunn) på de redigerte bildene ser vi ar farven på persiennen er en helt annen farve, og det ble ikke pent. De har prøvd å redigere de andre bildene også, men det er ikke store nok flater rundt til å ordne det i fotoshop. Derfor blir løsningen vår en ny runde i frisørstolen, og makeupstolen, by bukett, ny runde med leie av klær osv. Trist at vi får bryllupsbilder fra året etter, men bedre det enn de bildene vi har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå