Gå til innhold

Invitere ekser i bryllupet?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hva synes dere om å invitere ekser i bryllupet? Gjør dere det? Jeg mener nei, men min kjære mener ja. Han har vært forlovet før og vil gjerne invitere henne siden "hun har vært en stor del av hans liv" og hun kommer fra hjembygda hans, ergo de hadde også mye med hverandre å gjøre i oppveksten (de ble sammen som tenåringer).

Hva tenker dere om å invitere ekser?

*Brud 2011*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er uaktuelt. For oss er ekser fortid, og jeg ville reagert ganske kraftig om kjæresten min ønsket eksen sin som gjest i vårt bryllup, ei dame han ikke har hatt kontakt med på flere år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til og med hørt om de som inviterte eks-mannen til å "gi dem videre" - dvs fulgte dem opp kirkegulvet til nestemann... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært en stor del av hans liv??? Hun skal ikke få stå oppe til alters sammen med dere, da? Hallo? Jeg hadde også sagt nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er omgangsvennar no, hadde eg ikkje sett noko problem med det, men om ikkje han har hatt noko med ho etter det blei slutt, og du ikkje kjenner ho, hadde eg sagt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde eksen min i bryllupet vårt, vi. Men vi var veldig unge da vi var kjærester, så det telles nesten ikke, og vi er veldig gode venner i dag. Mannen min er også kompis med ham, kan godt gå ut og ta en øl bare de to.

Så det kommer jo anpå situasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ville også sagt at dersom man var regelmessige omgangsvenner og fortsetter som dette også etter man er gift ser jeg ikke problemstillingen. Hvis det bare er slik at man er på hils når man treffes blir det noe helt annet.

For å si det slik: dersom en person er en stor del av ens liv i dag er det vel også naturlig å dele den store dagen med vedkommende. Dersom vedkommende var en stor del av livet, men ikke er det lenger er det ikke like naturlig å dele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de fortsatt har kontakt og er gode venner så ser jeg ikke problemet.

Enig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer veldig an på hva slags forhold man har til sine og sin kjæres ekser, og hva slags følelser det er der.

Det kommer også an på hvor lenge det er siden man var sammen med eksen, og hvor lenge forholdet varte. En eks fra et nylig brudd i et langtidsforhold vil nok være mindre aktuelt å invitere enn en eks fra et kort forhold for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

En man var sammen med i to måneder da man var 16 kan det være helt uproblematisk å be, men ikke en man har hatt et langvarig forhold til i voksen alder. Helt uaktuelt for meg, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Dersom de er omgangsvennar no, hadde eg ikkje sett noko problem med det, men om ikkje han har hatt noko med ho etter det blei slutt, og du ikkje kjenner ho, hadde eg sagt nei.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Helt uaktuelt, her er ingen gode omgangsvenner heller. Hadde han krevd å ha med kjerringa tror jeg det hadde blitt rimelig høylytt i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at DU skal bestemme dette. Hvis du synes at det er ukomfertabelt så synes jeg det er dårlig gjort av den kommende mannen din å ville ha henne der. Hva hadde han sagt hvis du ville invitere en eks?

Men hvis dere alle er venner så er det vel ikke noe problem. Jeg går u i fra at siden du spør om råd her inne så setter du spørsmåltegn rundt det.

Personlig hadde jeg sagt nei uansett. Ekser skal ikke i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min spillte trompet til inngangs og utgangsmarsj i bryllupet til meg og mannen... men han var ikke invitert i selve bryllupet da! Fikk ei god flaske konjakk som takk for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa nei da mannen ville invitere x'en. De har et barn sammen, men ikke noe mer kontakt enn ved henting og bringing. Vi kan gjerne tilbringe alle andre dager i året med henne, men IKKE bryllupsdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes at siden det plager deg bør hun holdes utenfor. Rett og slett. X'en til min tilkomne er invitert med sin mann, men så var vi også innvitert til hennes bryllup. De har hatt god kontakt siden det ble slutt og jeg ser ikke henne som en trussel. Men jeg er heller ikke hennes største fan.

Men som sagt. Hadde det plaget meg hadde vi ikke invitert henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har et veldig godt vennskap til eksene sine (sånn som jeg), i motsetning til de som ikke har det. Og da blir det veldig idiotisk å ikke invitere dem bare fordi vi delte romantisk følelser en gang som ikke lengre er der. Jeg kommer absolutt til å invitere eksene mine, de som jeg er venner med nå, og regner med kjæresten gjør det samme (hvis vi gifter oss, tviler). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...