Gå til innhold

Frp-politiker og helsesjef sier opp etter CV-juks


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg tilhenger av FrP, men de kan da ikke holdes ansvarlig for hva denne damen har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Haha, overasker meg ikke i det hele tatt at dette kommer fra en FrP-politiker. Dette bør være et signal til de som ikke stemmer ved valgene, kom dere i det minste til urnene og prøv å forhindre at folk som dette styrer landet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så veldig mye til overs for FrP, men å dra politisk diskusjon ned på dette nivået er lavmål. Det er ikke dette politikk handler om, men dersom dette er et forsøk på å sette eksempelvis regjerende parti i bedre lys så kan det minnes om den gangen Stoltenberg bulket en bil på en parkeringsplass, og tok seg bryet med å legge igjen parkeringslappen under vindusviskeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Skammekroken er hennes egen i all offentlighet. Mannen hennes visste heller ingenting. Tipper det her er straff så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Skammekroken er hennes egen i all offentlighet. Mannen hennes visste heller ingenting. Tipper det her er straff så det holder.

Tipper mannen visste om alt, men dette må selvfølgelig skjules. Han er sikkerhetsleder på Stortinget, så jeg håper du har rett, en mann i en slik posisjon bør ikke tillate dokumentsforfalskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ærlig

Hvorfor er det ingen som har anmeldt den dama? Dokumenfalsk er jo ulovlig. Og jeg kan ikke akkurat se at det er noen formildende omstendigheter her :kjefte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Skammekroken er hennes egen i all offentlighet. Mannen hennes visste heller ingenting. Tipper det her er straff så det holder.

Selvsagt visste han om det...han kan jo ikke si annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor er det ingen som har anmeldt den dama? Dokumenfalsk er jo ulovlig. Og jeg kan ikke akkurat se at det er noen formildende omstendigheter her :kjefte:.

Hennes arbeidsgiver Staten har anmeldt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Liv Løberg er i facebook, men har nå fjernet bildet og profilen. FrP har bedt henne om å vurdere om hun vil trekke seg fra alle sine verv i næringslivet.

Er vel ikke så mye å vurdere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

NHH sier hun har brukt en annen persons vitnemål som Siviløkonom fra NHH, og bare byttet ut navnet med sitt eget.

Hvordan kan Løberg ha overlevd i de ulike toppstillingene uten å kunne økonomi, hun bløffet jo bare til seg en økonomi (siviløkonom)-tittel..?! Betyr det at hun rett og slett ikke fikk bruk for kunnskapene i praksis - og at man kan overleve fint uten kunnskaper fra NHH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Det eneste hun har godkjenning som er hjelpepleier, faktisk. Hun var vel lei av rumpevask, da, men det er som kjent ikke så mange karrieremuligheter innen den bransjen.

Jeg eynes forresten det er helt vesentlig at hun driver med politikk, og hvilket parti hun tilhører, selvsagt også om partiet hadde vært Venstre eller Høyre. Som aktiv i Frp har hun faktisk skrevet under på at hun ikke har ulovligheter på samvittigheten. Hun sitter i kommunestyret i hjemkommunen sin, og en viss troverdighet er man faktisk nødt til å ha i denslags verv, også om hun hadde klatret høyere på den politiske stigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHH sier hun har brukt en annen persons vitnemål som Siviløkonom fra NHH, og bare byttet ut navnet med sitt eget.

Hvordan kan Løberg ha overlevd i de ulike toppstillingene uten å kunne økonomi, hun bløffet jo bare til seg en økonomi (siviløkonom)-tittel..?! Betyr det at hun rett og slett ikke fikk bruk for kunnskapene i praksis - og at man kan overleve fint uten kunnskaper fra NHH?

Dette lurer jeg også på. Betyr dette at det i mange stillinger stilles overdrevne krav til utdannelse, i forhold til arbeidsoppgaver? Et tankekors. Særlig når man hører at CV-juks er ganske utbredt. Er m.a.o. mange der ute som egentlig ikke er kvalifiserte for den jobben de (likevel) utfører..

Endret av Marabou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Nå har ikke jeg så veldig mye til overs for FrP, men å dra politisk diskusjon ned på dette nivået er lavmål. Det er ikke dette politikk handler om, men dersom dette er et forsøk på å sette eksempelvis regjerende parti i bedre lys så kan det minnes om den gangen Stoltenberg bulket en bil på en parkeringsplass, og tok seg bryet med å legge igjen parkeringslappen under vindusviskeren.

Dette har lite med partipolitikk, men desto mer med personlig moral å gjøre. Episoden med Stoltenberg var i og for seg ett godt eksempel på svært dårlig moral (han skrev aldri noe navn/tlf nr på den lappen, det skulle bare se slik ut), men alvorlighetsgraden i Løbergsaken er betydelig større.

Den dama var administrasjonssjef for Statens Autorisasjonskontor for Helsepersonell med ansvar for å gå gjennom leger og sykepleieres CV-er og eksamensbevis.. ! Til og med tittelen på denne tråden er jo ganske formildende, det var ikke noe "uskyldig" CV-juks, hun hadde forfalsket eksamensbevis fra blant annet London School of Economics og NHH..

Dokumentfalsk, med andre ord.

Frp bør gjøre det eneste rette, hive det mennesket på hue og ræva ut av partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Dette lurer jeg også på. Betyr dette at det i mange stillinger stilles overdrevne krav til utdannelse, i forhold til arbeidsoppgaver? Et tankekors. Særlig når man hører at CV-juks er ganske utbredt. Er m.a.o. mange der ute som egentlig ikke er kvalifiserte for den jobben de (likevel) utfører..

Mange jukser med sin CV og oppfører arbeidserfaring de ikke har og utdanning de ikke har...

Hvordan klarer de jobben sin da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis dere leser nettavisene i dag står det at tidligere arbeidsgivere ikke var fornøyd med jobben hun gjorde. De mente hun ikke nok detaljkunnskap innen regnskap. Og det hadde hun jo faktisk ikke heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hun sitter ikke bare i kommunestyret i hjemkommunen sin, hun er også leder for kontrollutvalget der. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...