Gå til innhold

Bekymret for mons


Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret

Har en mons i gaten vår, sikkert mellom 7-10år. Mange som er glad i han, får mye mat og hvis han er syk- tar man han til dyrelege.

Han er kastrert, tam og kosete. Men den siste tiden virker han så sliten.

Jeg har katt fra før, men har latt de være ute i noen timer nå slik at han kan få litt varme, mat og slappe av. Han ligger i godstolen nå og sover...

Men tidligere virket det som at han fikk vondt når jeg stryka han et sted. I tillegg virker han så "stiv" i kroppen. Går litt rart?

Ikke lenge siden han var hos dyrelegen og fikk behandling for lopper, men nå er pelsen helt fin og øynene er rene og fine.

Men noe bekymrer meg. Han nyser ikke mye, bare av og til. Ser ikke ut som luftveisinfjekjon eller orm, for å si det sånn. Men skal uansett gi han ormekur. Virker som at det er noe med musklene... stiv kropp.

Ble vanskelig forklart det her. Men har ikke råd til dyrelege før en god stund.

Har noen tabletter her,Apocillin. Kan man gi han dette?

Håper på noen svar, selvom det var vanskelig beskrevet. Er rett som det er forvirret selv. Skjønner ikke hva som er galt. Håper han ikke har det veldg vondt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nei, du kan ikke gi han Apocillin. Det er en aldrende pus du har, den har tydelig smerter og du bør få den til veterinæren snarest mulig. Det er umulig å stille noen diagnose over nettet. Alt jeg kan si er at det slett ikke behøver å dreie seg om kun "stivhet i musklaturen". Mest trolig er det ikke det. Katter går slik om de har smerter i mageregionen, nyreproblemer, urinveisstein. Ja, endatil hjerteproblemer som gjør at hjertet ikke pumper godt nok, gjør at de får "stiv gange" med bakbeina. Til veterinæren snarest mulig er mitt råd, så får du be de om betalingsutsettelse. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff TS! Nå ser jeg at jeg har lest innlegget ditt litt for fort.. Jeg var så sikker på at det var DIN katt det var snakk om, og som du ser så har jeg svart ut i fra det. Beklager! Det står jo fast det jeg skrev fremdeles, men jeg forstår at det stiller seg annerledes med spørsmål om veterinærutgifter da. Men hvis dette er en "gatas katt" som flere tar seg av, kunne det være mulig å danne et lite "spleiselag" for å få den til veterinær da? Eller som Hanna panna skriver, å kontakte dyrebeskyttelsen, event. Kattens Vern og be de om hjelp? Håper det løser seg for dere, og igjen, beklager at det gikk litt fort i svingene første gang jeg leste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...